zainstalowałem sobie subiekta z płyty którą kupiłem lata temu i zdearchiwizowałem ostatnią archiwizację, więc mam to samo co na komp. stacjonarnym z XP tylko na laptopie z "7" - i proces unowocześnienia plikami z ftp insertu działa dokładnie tak samo i kończy się w tym samum miejscu...
Nie rozumiem dlaczego bezsensownie tracisz czas, ale to Twój czas i możesz go spędzać tak jak lubisz... Wyraźniej pisaliśmy, że problemu NIE stanowi komputer, ani system operacyjny tylko baza danych, więc po przeniesieniu bazy danych problem się przeniósł razem z nią, nie rozumiem dlaczego nie posłuchałeś.
jestem ciekaw co za magię w ręce ma "dobry" serwisant, że jego kliknięcia w klawisz myszki będą lepsze od moich...
Na prawdę trzeba próbować tłumaczyć Ci takie rzeczy ? To nie "magia" tylko po prostu "wiedza i doświadczenie" zdobywane latami, podobnie jak w wielu innych specjalizacjach.
no chyba, że to zaktualizowania owego programu są potrzebne programy, pliki, sztuczki i kruczki których nie mam, nie znam !!!
Nie, do aktualizacji nie są potrzebne sztuczki, jest jednak potrzebna minimalna wiedza do obsługi programu, w tym do dbania o dane programu, które znajdują się w bazie danych... Zapewne przez swoją niewiedzę uszkodziłeś sobie bazę danych i na własne życzenie masz teraz problemy... Oczywiście to tylko bardzo prawdopodobne przypuszczenie, a do 100% pewności konieczne jest sprawdzenie bazy danych.
najlepiej wezwać "dobrego" który po nastu godzinach walki po 50pln/h powie, że mam za słaby komputer, za stary program, zbyt ciemno na zapleczu sklepu - a kasa już sprzedana, zafiskalizowana i teraz najprościej sprzedać wszystko nowe, bo przecież każdy klient to owca rodzaju męskiego tylko wszyscy zapominają, że jak ją zarżną to tylko raz, a strzyc można co rok!
Nie mam pojęcia na jakim świecie żyjesz i o czym piszesz ? Dobry serwisant wycenia prace z góry, czyli dokładnie wiesz ile zapłacisz, przy większości prac rozliczenie następuje za rozwiązanie problemu, a nie za nieudolne próby. Dostawcę oprogramowania/sprzętu wybierasz Ty, a nie on Ciebie, więc za wszystkie
"strzyżenia" możesz mieć pretensje tylko do siebie. Współpracując z serwisantem od początku można w ogóle takich problemów uniknąć.
I jeszcze jedno - jak ktoś się ceni 50zł/h to omijaj go szerokim łukiem, naprawy baz danych zaczynają się zdecydowanie wyższych stawek, a podstawowe usługi serwisowe przy Subiekcie też kosztują więcej.
czy można wysłać do INSERT'u moją zarchiwizowaną firmę do przerobienia ? zainstaluję nową wersję Subiekt'a i wpompuję swoją przerobioną bazę...
Co to niby znaczy "przerobić" ?
Przeanalizować i ewentualnie naprawić bazę danych można spróbować w ramach dodatkowej usługi teleKonsultanta:
https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/subiekt_gt/pomoc_techniczna/podstawowa_pomoc.html. Zapomniałem o tym wspomnieć, gdyż InsERT wymaga przesłania bazy danych, a więc przerwy w pracy na co większość klientów nie może sobie pozwolić i z tego nie korzysta.