Autor Wątek: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej  (Przeczytany 10383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz-B

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt Gt 1.44
Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« dnia: Czerwiec 27, 2017, 13:03:31 »
Witam,

Jak rozwiązujecie takie sytuacje:

1. Pracownik wystawił przez przypadek dwa takie same paragony fiskalne? Zwrot detaliczny? Anulacja paragonu (wypisywana ręcznie wg wzoru),  a jaka forma płatności?
2. Klient nie odebrał paczki za pobraniem? Zwrot detaliczny? a jaka forma płatności? Klient nie zapłacił, bo nie odebrał, ale formę płatności zwrotu trzeba podać.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2017, 13:08:00 »
W Subiekcie anulowanie paragonu. Dodatkowo korekta do raportu fiskalnego dobowego (ręczna, nie ma żadnego wspomagania).
Prosta tabelka w excelu.

Edit: w Subiekcie ta funcja nazywa się Unieważnij i jest w górnym menu Narzędzia.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2017, 13:10:18 wysłana przez Aldo »

Offline Arkadiusz-B

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt Gt 1.44
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2017, 13:22:55 »
Dziękuję.

A co zrobić z klientem, który zamówił za pobraniem, wystawiliśmy mu paragon imienny i do tego fiskalny. Tego samego dnia klient zadzwonił, że zrobi jednak przelew.
Anulacja paragonu? Zmiana tylko imiennego?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2017, 15:42:54 »
Dziękuję.

A co zrobić z klientem, który zamówił za pobraniem, wystawiliśmy mu paragon imienny i do tego fiskalny. Tego samego dnia klient zadzwonił, że zrobi jednak przelew.
Anulacja paragonu? Zmiana tylko imiennego?
Nic nie trzeba zmienić, tylko poczekać na płatnośc i skojarzyć z tym paragonem.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4901
  • Reputacja +173/-11
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2017, 15:45:00 »
A co zrobić z klientem, który zamówił za pobraniem, wystawiliśmy mu paragon imienny i do tego fiskalny. Tego samego dnia klient zadzwonił, że zrobi jednak przelew.
Anulacja paragonu? Zmiana tylko imiennego?
A co ma forma płatności do rodzaju dokumentu i jego fiskalizacji, bo nie rozumiem?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline socha86

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 579
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT, Rachmistrz GT - najnowsze
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 27, 2017, 16:01:20 »
W Subiekcie anulowanie paragonu. Dodatkowo korekta do raportu fiskalnego dobowego (ręczna, nie ma żadnego wspomagania).
Prosta tabelka w excelu.

Edit: w Subiekcie ta funcja nazywa się Unieważnij i jest w górnym menu Narzędzia.
A jak w takiej sytuacji robię jako zwrot i zaznaczam "oczywista pomyłka" to źle robię?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 27, 2017, 16:03:52 »
W Subiekcie anulowanie paragonu. Dodatkowo korekta do raportu fiskalnego dobowego (ręczna, nie ma żadnego wspomagania).
Prosta tabelka w excelu.

Edit: w Subiekcie ta funcja nazywa się Unieważnij i jest w górnym menu Narzędzia.
A jak w takiej sytuacji robię jako zwrot i zaznaczam "oczywista pomyłka" to źle robię?
Może nie źle, ale raczej nieprawidłowo, bo żadnego zrotu tak naprawdę nie ma.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17127
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 27, 2017, 16:31:30 »
W Subiekcie anulowanie paragonu. Dodatkowo korekta do raportu fiskalnego dobowego (ręczna, nie ma żadnego wspomagania).
Prosta tabelka w excelu.

Edit: w Subiekcie ta funcja nazywa się Unieważnij i jest w górnym menu Narzędzia.
A jak w takiej sytuacji robię jako zwrot i zaznaczam "oczywista pomyłka" to źle robię?

Program umożliwia odzwierciedlenie większości operacji, które zachodzą w rzeczywistości, ale wiele osób, nie wiadomo skąd wymyśla sobie inne rozwiązania w programie (typu "gotówka termin x dni")- skoro w rzeczywistości nie było sprzedaży i w rzeczywistości nie było zwrotu to dlaczego taka informacja jest wprowadzana do programu ?
Daniel, Białystok.

Offline socha86

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 579
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT, Rachmistrz GT - najnowsze
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 28, 2017, 08:05:14 »
W Subiekcie anulowanie paragonu. Dodatkowo korekta do raportu fiskalnego dobowego (ręczna, nie ma żadnego wspomagania).
Prosta tabelka w excelu.

Edit: w Subiekcie ta funcja nazywa się Unieważnij i jest w górnym menu Narzędzia.
A jak w takiej sytuacji robię jako zwrot i zaznaczam "oczywista pomyłka" to źle robię?
Może nie źle, ale raczej nieprawidłowo, bo żadnego zrotu tak naprawdę nie ma.
Dla mnie jest to prostsze i wygodniejsze rozwiązanie ponieważ nie trzeba pamiętać by z raportu miesięcznego odejmować kwoty zwrotów. W pomocy programu znalazłem, że ta opcja właśnie do tego służy.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 28, 2017, 10:35:01 »
Dla mnie jest to prostsze i wygodniejsze rozwiązanie ponieważ nie trzeba pamiętać by z raportu miesięcznego odejmować kwoty zwrotów. W pomocy programu znalazłem, że ta opcja właśnie do tego służy.
Dla mnie prostrze załatwia sprawę. To, że niezgodnie z przepisami nie ma znaczenia, ważne, że dla mnie wygodne.
Napisałem wyzej - należy taki paragon anulować. Ta funkcja powoduje unieważnienie paragonu i nie bierze on udziału w żadnym podliczeniu i ruchu towarów.

Offline albertoxxx

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2018, 18:41:44 »
Odnowię wątek i dopytam o podpunkt nr 2 z oryginalnego postu ponieważ nie widzę odpowiedzi. Wystawiam paragon imienny z płatnością za pobraniem (zastąpiona sprzedaż ratalna) ale klient nie odbiera przesyłki, która wraca na magazyn. Dodaję zwrot detaliczny i konieczne jest zaznaczenie formy płatności zwrotu i tutaj nie mam pewności jaką formę zaznaczyć?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2018, 19:15:10 »
Odnowię wątek i dopytam o podpunkt nr 2 z oryginalnego postu ponieważ nie widzę odpowiedzi. Wystawiam paragon imienny z płatnością za pobraniem (zastąpiona sprzedaż ratalna) ale klient nie odbiera przesyłki, która wraca na magazyn. Dodaję zwrot detaliczny i konieczne jest zaznaczenie formy płatności zwrotu i tutaj nie mam pewności jaką formę zaznaczyć?
Ja bym taki paragon anulował, a nie tworzył następne dokumenty. Jeśli paragon był zafiskalizowany, to należy sporządzić korektę rapotu fiskalnego.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 21, 2018, 19:16:56 »
W Subiekcie anulowanie paragonu. Dodatkowo korekta do raportu fiskalnego dobowego (ręczna, nie ma żadnego wspomagania).
Prosta tabelka w excelu.

Edit: w Subiekcie ta funcja nazywa się Unieważnij i jest w górnym menu Narzędzia.
A jak w takiej sytuacji robię jako zwrot i zaznaczam "oczywista pomyłka" to źle robię?
Może nie źle, ale raczej nieprawidłowo, bo żadnego zrotu tak naprawdę nie ma.
Dla mnie jest to prostsze i wygodniejsze rozwiązanie ponieważ nie trzeba pamiętać by z raportu miesięcznego odejmować kwoty zwrotów. W pomocy programu znalazłem, że ta opcja właśnie do tego służy.
A moze mi wytłumaczysz jak taki zwrot rejestrujesz na drukarce fiskalnej, że nie musisz pomniejszać fiskalnego raportu dobowego?

Offline Jacek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 319
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.74
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 22, 2018, 01:54:25 »
Zauważyłem, że zwroty detaliczne nie są ujmowane przy pomniejszaniu raportu fiskalnego w subiekcie. W takiej sytuacji jest jakieś prostsze rozwiązanie od sumowania wszystkich zwrotów i ręczne odjęcie od kwoty raportu fiskalnego?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 22, 2018, 10:00:19 »
Nigdy nie było takiego narzędzia i zawsze robiło się to ręcznie, Ale może jakiś inny program to ma.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Anulowanie lub zwrot sprzedaży detalicznej
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 22, 2018, 10:00:19 »