Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: slawek_w w Marzec 22, 2017, 12:37:33
-
Witam,
Gdy chce zrobic archiwyzacja na komputerze klienckim i wyskakuje błąd "Odmowa dostęp".
Jak skonfigurować Subiekta czy też server SQL?
-
Przeczytałeś co o tym piszą w pomocy?
Jeśli tak to co zrobiłeś dalej?
-
Pomoc w programie?
Jest bo jest.
Pliki udostepnione odczyt/zapis. I tak nie działa.
Nawet jak chce zrobic archiwizację do chmury też nie działa.
Albo jaki prosty błąd popełniam albo ustawienia w SQL Server.
-
Nie, pomoc opisuje dokładnie co i jak.
Nie wiem jakie pliki udostępniasz, bo w pomocy pomocy jest tylko mowa o udostępnianiu folderów.
Pokaż okno jakie widzisz przed rozpoczęciem archiwizacji.
-
Przesyłam zdiecia
-
Drugie zdiecie
-
Ten komunikat dostajesz od razu czy po czasie?
Jeśli od razu to wszystko wskazuje na to że nie jest spełniony zaznaczony warunek:
praca sieciowa (stanowisko klienckie, na którym zainstalowany jest składnik systemu InsERT GT, a nie jest zainstalowany motor baz danych).
Taka archiwizacja jest najłatwiejsza w wypadku ustawienia folderu roboczego na serwerze – czyli komputerze, na którym zainstalowano motor baz danych, na przykład:
\\SERWER\temp
Folder na serwerze musi być udostępniony z prawami do odczytu i zapisu.
Pamiętaj że to serwer SQL dokonuje zapisu w folderze tymczasowym, więc to że ty masz do tego folderu dostęp nie wystarczy.
BTW Archiwizuj do chmury wymaga aktywnej e-archiwizacji. Masz?
-
Mam roczna aktualizacje wykupiona razem z e-archiwizacja.
Ten folder mam udostepniony. Na komputerze klienckim moge do niego zapisywac pliki, kasowac itp.
Gdzie mam ustawić aby serwer miał dostęp?
-
Komunikat wykakuje od razu.
-
Ten folder mam udostepniony. Na komputerze klienckim moge do niego zapisywac pliki, kasowac itp.
Gdzie mam ustawić aby serwer miał dostęp?
No, na tym komputerze gdzie ten folder fizycznie jest.
Skoro komunikat jest od razu to znaczy że nie udaje się zacząć archiwizacji.
Czyli albo niedostępny folder, albo problem z oprogramowaniem.
Tu przyczyn może być wiele, jedyne co poradzę w ciemno to może by np MS SQL 2005BC do przeinstalowania.
-
Czyli w moim przypadku na serwerze. Czy przeinstalowa?
Od poczatku tak jest.
Tu musi byc jakis moj prosty błąd :(
-
Czyli w moim przypadku na serwerze. Czy przeinstalowa?
Od poczatku tak jest.
Tu musi byc jakis moj prosty błąd :(
Mówię o przeinstalowaniu 2005BC a nie serwera SQL!
To szybsze niż napisanie dwóch postów tutaj.
-
Czyli w moim przypadku na serwerze. Czy przeinstalowa?
Od poczatku tak jest.
Tu musi byc jakis moj prosty błąd :(
Tak, to jest prosty błąd. Też z tym chwilę walczyłem i kompletnie nie mogłem dojść do tego co jest grane. Cały bajer polega na tym, że na jednym i na drugim komputerze (klient, serwer) musi być ustawiony dokładnie ten sam folder roboczy, przy czym dla klienta musi być on dostępny w sieci.
Zatem na serwerze(ktory nazywa się np SERWER) ustawiamy np:
folder do archiwizacji d:\archiwum-insert
folder roboczy d:\archiwum-insert\roboczy <- ten folder udostępniamy
Na kliencie ustawiamy sobie tak:
folder do archiwizacji np x:\insert-archiwum
folder roboczy \\SERWER\nasz_udostepniony_folder
U mnie właśnie taka konfiguracja zadziałała :)
-
Nie mieszaj. To tak nie działa.
Kiedy robisz archiwizację na serwerze możesz mieć inne foldery niż na kliencie. To że teraz mam folder tymczasowy tu nie znaczy że za 5 minut, na innym stanowisku nie może być gdzieś indziej. Ważne jest to co masz ustawione w chwili archiwizowania na stanowisku na którym archiwizujesz.
-
Drugie zdiecie
Zastosuj się w takim razie do zamieszczonego przez siebie komunikatu, zajrzyj do logu serwera SQL i zamieść na forum...
Jak już zostało napisane cała konfiguracja jest bardzo dobrze opisana w pomocy do programu... Nie pomożemy jeśli nie dowiemy się co zostało zrobione, a po przeczytaniu wątku nie wiem praktycznie nic - nie widzę podstawowch informacji o koncie usługi serwera SQL i uprawnieniach do folderu roboczego...