Autor Wątek: Awaria komputera  (Przeczytany 2528 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lidkag2

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SUBIEKT GT
Awaria komputera
« dnia: Sierpień 24, 2018, 11:30:59 »
Subiekt zainstalowany na kompie matka. Archiwizacja dokonywana na tym komputerze. Uszkodzony dysk na tym komputerze. Kopia zapasowa też była na tym dysku. Połączony subiekt był z komputerem klienckim. Rozumiem że baza danych nie do odzyskania?

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Odp: Awaria komputera
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2018, 11:36:18 »
Czy dysk jest fizycznie uszkodzony, czy tylko Windows się nie uruchamia?
Najlepiej by oglądał to na miejscu ktoś, kto się zna i kto ratując nie narobi jeszcze gorszych szkód.

Offline Lidkag2

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SUBIEKT GT
Odp: Awaria komputera
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2018, 11:38:21 »
Dysk uszkodzony.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17236
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Awaria komputera
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 24, 2018, 11:38:38 »
Subiekt zainstalowany na kompie matka. Archiwizacja dokonywana na tym komputerze. Uszkodzony dysk na tym komputerze. Kopia zapasowa też była na tym dysku.

Dostawca programu powinien wyjaśnić jak dbać o dane i zaproponować sprzęt, który zmniejszy ryzyko ich utraty.

Rozumiem że baza danych nie do odzyskania?

No chyba nie rozumiesz - jeśli da się odczytać dane z tego dysku to jest szansa na odzyskanie lub naprawę bazy danych.
Daniel, Białystok.

Offline Lidkag2

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SUBIEKT GT
Odp: Awaria komputera
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 24, 2018, 11:45:20 »
Ze słów fachowca od dysku nie ma szans na odzyskanie tych danych.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17236
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Awaria komputera
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 24, 2018, 12:13:59 »
Ze słów fachowca od dysku nie ma szans na odzyskanie tych danych.

Nie nadużywaj słowa "fachowiec od dysku" - są firmy, które specjalizują się w odzyskiwaniu danych, ale przygotuj się, że to kosztuje, przy dysku HDD są bardzo duże szanse, przy SSD mniejsze.
Daniel, Białystok.

Offline Lidkag2

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SUBIEKT GT
Odp: Awaria komputera
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 24, 2018, 12:28:34 »
A jeśli archiwizacja była wykonana także od czasu do czasu na kompie klienckim to te dane bazy są do odzyskania? Komputer kliencki działa nalezycie

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17236
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Awaria komputera
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 24, 2018, 12:33:14 »
A jeśli archiwizacja była wykonana także od czasu do czasu na kompie klienckim to te dane bazy są do odzyskania? Komputer kliencki działa nalezycie

Nie ważne z którego komputera była wykonywana archiwizacja, ważne gdzie zostało zapisane archiwum.
Daniel, Białystok.

Offline Lidkag2

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SUBIEKT GT
Odp: Awaria komputera
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 24, 2018, 12:36:26 »
Jak to sprawdzić?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17236
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Awaria komputera
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 24, 2018, 12:38:56 »
Po prostu spytaj osobę, która konfigurowała archiwizację lub osobę którą ją wykonywała lub poszukaj archiwum na dysku.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Awaria komputera
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 24, 2018, 12:38:56 »