Autor Wątek: Brak możliwości usunięcia pozycji w FS w celu poprawienia Faktury zakupu  (Przeczytany 6538 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Brak możliwości usunięcia pozycji w FS w celu poprawienia Faktury zakupu
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 23, 2019, 14:57:41 »
Szanowny pomocniku, nie wiem skąd Twoja dedukcja, że chodzi o zbiorczą Fakturę Zakupu?? Wyraźnie jest napisane, że Faktura Sprzedaży jest zbiorcza z dwóch WZ.
Może zamiast zarzucać mi, że coś źle opisuje i odpowiadać nie na temat, sam przeczytasz ze zrozumieniem?
"Faktura zakupu" w moim poście to oczywiście pomyłka w trakcie pisania, wynikająca z faktu ze mechanizm faktur zbiorczych działa tak samo dla zakupu, jak i dla sprzedaży.
Teraz już wiesz wszystko i na pewno poradzisz sobie dalej sam.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline PSPone

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.48 SP1
Odp: Brak możliwości usunięcia pozycji w FS w celu poprawienia Faktury zakupu
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 26, 2019, 10:40:47 »
No nie wierzę... Pan ekspert każe mi czytać ze zrozumieniem i broni kolegę, który się tylko "przejęzyczył" i kilkukrotnie powtórzył faktura zakupu zbiorcza?? Za "przejęzyczenia" można czasem słono zapłacić :D
A co do Pańskiej porady Panie "dkozlowski" -
W przypadku faktur zbiorczych (sprzedaży/zakupu) należy usunąć całą fakturę, nie można usunąć pozycji, która pochodzi z powiązanego dokumentu magazynowego (sprzedaży/zakupu).
To nie jest usunięcie obrazka z PDF, tylko usunięcie faktury sprzedaży, która jest w obiegu!!! Przytoczę Panu pierwsze zdanie, resztę proszę sobie doczytać. "Przepisy ustawy o VAT nie przewidują możliwości anulowania faktury, a jedynie dokonania jej korekty w określonych sytuacjach".
Poradziłem już sobie i zamykam tą dyskusję, dziękuję za zaangażowanie i pomoc w poszukiwaniach rozwiązania  ;)


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Brak możliwości usunięcia pozycji w FS w celu poprawienia Faktury zakupu
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 26, 2019, 15:02:01 »
No nie wierzę... Pan ekspert każe mi czytać ze zrozumieniem i broni kolegę, który się tylko "przejęzyczył" i kilkukrotnie powtórzył faktura zakupu zbiorcza?? Za "przejęzyczenia" można czasem słono zapłacić :D

No nie wierzę... Pan leniuszek ewidentnie kolejny raz nie przeczytał tego co napisaliśmy - to czy to faktura zakupu czy sprzedaży nie ma znaczenia, więc po co do tego wracać ? Nie raczyłeś też odpowiedzieć na moje pytanie z poprzedniej wypowiedzi.

A co do Pańskiej porady Panie "dkozlowski" -
W przypadku faktur zbiorczych (sprzedaży/zakupu) należy usunąć całą fakturę, nie można usunąć pozycji, która pochodzi z powiązanego dokumentu magazynowego (sprzedaży/zakupu).
To nie jest usunięcie obrazka z PDF, tylko usunięcie faktury sprzedaży, która jest w obiegu!!! Przytoczę Panu pierwsze zdanie, resztę proszę sobie doczytać. "Przepisy ustawy o VAT nie przewidują możliwości anulowania faktury, a jedynie dokonania jej korekty w określonych sytuacjach".

Po co wypisywać takie bzdury i publicznie się pogrążać ? Tak prosta, oczywista zasada - jeśli nie wiem to pytam... Oczywistym powinno być, że usunięcie faktury jest operacją tymczasową, po poprawieniu faktury zakupu należało wystawić fakturę sprzedaży ponownie z taką samą treścią jak przed jej usunięciem, tym samym dokument, który jest w obiegu się nie zmieni, więc nijak mają się to tego przepisy... To przecież wszystko podstawy obsługi programu i odrobina myślenia nad tym co się robi...

Poradziłem już sobie i zamykam tą dyskusję, dziękuję za zaangażowanie i pomoc w poszukiwaniach rozwiązania  ;)

Najlepsze na koniec, innymi słowy: poradziłem sobie sam, ale nie powiem jak, jeśli ktoś inny będzie miał podobny problem to niech radzi sobie sam, mam wszystkich innych gdzieś...
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Brak możliwości usunięcia pozycji w FS w celu poprawienia Faktury zakupu
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 26, 2019, 15:02:01 »