Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: yaacek w Wrzesień 26, 2017, 12:47:37
-
Witam
Nie mogę połączyć się z serwerem, który znajduje sie w biurze rachunkowym.
Mój komputer w windows 10, łączy sie po kablu poprzez Nietiaspot z internetem.
Niestety za każdym razem połączenie nie może byc zrealizowane. Wyskakuje standardowa informacja.
Gdy odepnę kabel i polacze sie przez internet mobilny po wi-fi , polaczenie jest realizowane za każdym razem.
Od kilku tygodni ludzie w netii próbują zmieniać ustawienia zapory min routera, MTU itd.
Niestety żadne działania nie przynoszą efektu.
Dzwoniłem również na infolinie Inserta, ale nie uzyskałem żadnej pomocy.
Czy ktoś sie spotkał z taki problemem i mógłby temu zaradzić.
Pozdrawiam
Jacek
-
Jeżeli tak próbujesz uzyskać pomoc, to nic dziwnego, że nikt nie jest w stanie Ci jej udzielić.
Nie napisałeś nawet w jaki sposób próbujesz się łączyć i z czym.
Czy chodzi o RDP, VPN, czy coś zupełnie innego.
-
Nie tak łatwo jest sie wyslowic, jak sie jest klientem Inserta, ktory kupil program i nie moze z niego korzystac, a nie jest informatykiem.
A na infolinie Netii czy Inserta nikt nie pyta jak jest realizowane polaczenie.
Starałem sie opisac jasno, ze lacze sie z serwerem zewnetrzynym, korzystajac z internetu w Netii.
Jakis szczególnych, dodatkowych ustawień nie robiłem oprócz wgrania Subiekta oraz MSQuela.
-
Jak w takim razie ma się do tego informacja, że nie możesz się połączyć do biura rachunkowego, bo już na dzień dobry totalnie nie rozumiem o co Ci chodzi?
Zacznij od początku i powoli.
Ile jest komputerów i gdzie się znajdują?
Jaki jest zainstalowany program, z którym masz problem?
Czy problem występuje na poziomie komunikacji komputer-komputer, czy komputer-internet-komputer.
Po odpowiedzi na powyższe, może uda się ustalić jak próbujesz zrealizować połączenie. Bezpośrednio, czy pośrednio. Za pomocą VPN, RDP, czy masz otwarty na świat serwer SQL i nieświadom zagrożeń próbujesz łączyć się bezpośrednio do niego.
-
Informacja była, ze nie moge polaczyc sie z serwerem do biura rachunkowego.
Serwer obsluguje kilkadziesiat podmiotow. Wszystko hula bez problemow, tak jak i u mnie gdy lacze sie przez internet mobilny.
Przy próbie polaczenia przez internet po kablu i Modemu Netiaspot, polaczenie nie jest realizowane.
Wyskakuje informacja brak polaczenia z serwerem itd.
Program - Subiekt GT 1,417
Moj komputer stacjonarny podlaczony bezposrednio do modemu, tak jak i laptop po wifi nie lacza sie z serwerem.
Problem wiec lezy pomiedzy moj router , a router /serwer biura rachunkowego.
-
i nie ma nic wspolnego z insertem
-
Nadal nic nie rozumiem. Czy tak miał się objawiać koniec świata, że zaczynamy wątpić we własne umiejętności...
Dobra próbujemy jeszcze raz bez żartowania.
Subiekta masz u siebie i chcesz eksportować dane do biura rachunkowego?
Masz Subiekta w biurze rachunkowym i tam jedną/więcej końcówek i chcesz dodatkowo łączyć się np. z domu i na jednym internecie Ci działa, a na innym nie?
-
Nadal nic nie rozumiem. Czy tak miał się objawiać koniec świata, że zaczynamy wątpić we własne umiejętności...
Dobra próbujemy jeszcze raz bez żartowania.
Subiekta masz u siebie i chcesz eksportować dane do biura rachunkowego?
Masz Subiekta w biurze rachunkowym i tam jedną/więcej końcówek i chcesz dodatkowo łączyć się np. z domu i na jednym internecie Ci działa, a na innym nie?
@pir - zwolnij. Uczestnik napisał, że nie jest informatykiem i widać, że z tej dziedziny nie wie prawie nic. Zadając mu takie pytania nie otrzymasz odpowiedzi, a tylko powiększa się zamieszanie.
-
@pir - zwolnij. Uczestnik napisał, że nie jest informatykiem i widać, że z tej dziedziny nie wie prawie nic. Zadając mu takie pytania nie otrzymasz odpowiedzi, a tylko powiększa się zamieszanie.
[/quote]
Bez przesady :) Nie jestem informatykiem, ale coś tam potrawie.
Subiekt jest na moim komputerze i laczy sie z baza Msqel na serwerze, gdzie sobie wymienia dane.
Tyle w teorii.
Bo w praktyce nie laczy sie po łączu Netii.
To samo jest z innym komputerem, rowniez z windows 7, wiec nie jest to problem po stronie komputera.
Nie jest tez po stronie serwera, bo lacze sie przez mobilny a inni uzytkownicy po kablu.
Z netti dzwonią do mnie konsultanci 2-3 razy dziennie , zmieniamy ustawienia , ale nic nie pomaga.
Ale dalej polaczenia nie ma.
Zeby była jasność, wszystko inne w internecie mi śmiga elegancko , tylko ten brak połączenia z serwerem.
Temat nie jest wiec prosty, dlatego pytalem w pierwszym poscie czy ktos juz sie z czyms takim spotkal.
-
Podobne tematy były wałkowane wielokrotnie, choć przyczyn problemów z połączeniem może być wiele.
Chcesz powiedzieć, że biuro rachunkowe udostępnia na zewnątrz serwer SQL bez żądnych dodatkowych zabezpieczeń?
Czy może jednak przed odpaleniem Subiekta uruchamiasz coś jeszcze?
Jak już połączysz się Subiektem do bazy danych lokalnie/zdalnie to na górnej belce programu jest ścieżka do serwera.
Czy możesz zamieścić jak wygląda adres serwera? (w przypadku zdalnego połączenia zasłoń choć część adresu serwera).
-
Czy ktoś sie spotkał z taki problemem i mógłby temu zaradzić.
Tak, z Twojego opisu wynika, że operator blokuje połączenie tylko nie rozumem jaki wpływ na operatora mógłby mieć ktoś z nas ? Niech ktoś kto "coś tam potrafi" zgłosi problem w Twoim imieniu (po kilku technicznych terminach konsultanci zaczynają inaczej rozmawiać) lub zmień operatora.
-
Jak już połączysz się Subiektem do bazy danych lokalnie/zdalnie to na górnej belce programu jest ścieżka do serwera.
Czy możesz zamieścić jak wygląda adres serwera? (w przypadku zdalnego połączenia zasłoń choć część adresu serwera).
Adres serwera to numer IP i nazwa serwera.
Raczej go nie udostępnię publicznie.
Inna sprawa, nie rozumiem do czego ci adres , skoro jest prawidłowy i łączę sie z nim poprzez innych operatorów.
-
Tak, z Twojego opisu wynika, że operator blokuje połączenie tylko nie rozumem jaki wpływ na operatora mógłby mieć ktoś z nas ? Niech ktoś kto "coś tam potrafi" zgłosi problem w Twoim imieniu (po kilku technicznych terminach konsultanci zaczynają inaczej rozmawiać) lub zmień operatora.
Operator nie blokuje połączenia i stara się pomoc jak może.
Prędzej problem tkwi w ustawieniach router/router/serwer.
Operatora zawsze mogę zmienić, ale do tego nie potrzebuje forum, tylko do pomocy od strony technicznej.
Pozdrawiam
Jacek
-
Operatora zawsze mogę zmienić, ale do tego nie potrzebuje forum, tylko do pomocy od strony technicznej.
Pozdrawiam
Jacek
Do pomocy od strony technicznej jest zazwyczaj dobry serwisant na miejscu. Użytkownicy forum mogą pomóc, ale pomoc jest dosyć ograniczona, bo nikt nie widzi i nie może sprawdzić tego, co się u Ciebie dzieje. Forum bardziej pomaga w kwestiach merytorycznych.
Ale próbować zawsze można pamiętając o istotnych ograniczeniach.
-
Tak, z Twojego opisu wynika, że operator blokuje połączenie tylko nie rozumem jaki wpływ na operatora mógłby mieć ktoś z nas ? Niech ktoś kto "coś tam potrafi" zgłosi problem w Twoim imieniu (po kilku technicznych terminach konsultanci zaczynają inaczej rozmawiać) lub zmień operatora.
Operator nie blokuje połączenia...
I skąd niby taka ślepa i bezgraniczna ufność, jak to sprawdziłeś/jak to zostało potwierdzone ? Już kilka razy słyszałem takie bzdury do momentu kiedy odblokowano połączenia i wszystko zaczęło działać...
Prędzej problem tkwi w ustawieniach router/router/serwer.
Pomyśl trochę nad tym co piszesz lub uzasadnij w jakiś sposób swoją wypowiedź... Skoro nawiązujesz połączenie z internetu od innego operatora to jakie znaczenie ma router po stronie serwera i sam serwer ? :o Co do Twojego routera z podstaw technicznych już powinieneś wiedzieć, że domyślnie nie jest blokowany ruch wychodzący, jeśli jednak ktoś przy nim grzebał to przywróć ustawienia domyślne, jeśli ciągle będziesz miał wątpliwości to postaw swój router nad którym będziesz miał pełną kontrolę.
Operatora zawsze mogę zmienić, ale do tego nie potrzebuje forum, tylko do pomocy od strony technicznej.
Nie mam pojęcia o czym piszesz - jakie pomocy technicznej potrzebujesz, do czego ? Może to porozmawiania z dostawcą internetu, ale z tej porady nie skorzystałeś i przez forum się nie da.
-
Ruch wychodzący na nie biznesowym połączeniu jest blokowany między innymi na porcie 25 i w przypadku Netii nie da się tego obejść. Dlatego prosiłem o choć fragment adresu serwera, by wykluczyć taki detal.
Druga rzecz, która przychodzi mi do głowy, to przy zmianie typu połączenia firewall na kliencie może przełączać się na inne zasady. Pisałeś, że sprawdzałeś na więcej niż jednym kompie, więc o ile zrobiłeś to dobrze, to niby można wykluczyć ten przypadek.
Sprawdziłbym jeszcze coś zupełnie innego. Postawił bym w biurze rachunkowym VNC/FTP/WWW na jakimś losowym porcie i sprawdził, czy da się z klienta zalogować do takiej usługi na obydwu łączach.
-
Sprawdziłbym jeszcze coś zupełnie innego. Postawił bym w biurze rachunkowym VNC/FTP/WWW na jakimś losowym porcie i sprawdził, czy da się z klienta zalogować do takiej usługi na obydwu łączach.
Jest to jakiś pomysł, ale równie dobrze można zmienić port dla serwera SQL.
-
Temat został przez Netie rozwiązany w ten sposób, że dotychczasowe połączenie ADSL zastąpiono VDSL i problem zniknął.
Oczywiście wymieniono również router na Vdsl.
Inna kwestia, ze zamiast zrobić to od razu, to przez 2 tygodnie kombinowali z ustawieniami itd
Dziękuję wszystkim, za pomoc.
-
No proszę, a jednak problem był po stornie operatora jak od razu sugerowałem... Dzięki za opis zakończenia tematu.