Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: kzfzary w Czerwiec 28, 2019, 14:22:12
-
Witam
Klient zamówił u nas 2x bateria 1x ładowarka 1x wyrzynarka, a pracwonik wystawił 4x bateria , 1x ładowarka, 1x kątówka - jak to poprawić?
-
Jak paragon jest ufiskalniony to zwrot i nowy paragon.
-
mam status fiskalny - zarejestrowany jednokrotnie
-
Ja bym jednak rozważył - unieważnienie paragonu (klient nie otrzymał dokumentu), wystawienie nowego, wyjaśnienie do raportu dobowego.
-
Dokładnie do tego służy zwrot typu "oczywista pomyłka".
-
Dokładnie do tego służy zwrot typu "oczywista pomyłka".
Według mnie nie - zwrot powinien wystąpić wtedy, kiedy towar został wydany/przesłany klientowi - w tym przypadku (tak zrozumiałem) do tego nie doszło...
-
Dokładnie do tego służy zwrot typu "oczywista pomyłka".
Według mnie nie - zwrot powinien wystąpić wtedy, kiedy towar został wydany/przesłany klientowi - w tym przypadku (tak zrozumiałem) do tego nie doszło...
Twórcy programu przywidzieli to inaczej. Ustawienie rodzaju zwrotu na "oczywista pomyłka" powoduje umieszczenie odpowiedniego komunikatu na wydruku, łączenie z powołaniem się na odpowiedni paragraf. Taki dokument zatem tylko nazywa się "zwrot", ale co do swej istoty jest potwierdzeniem anulowania paragonu z powodu pomyłki. (Aczkolwiek uważam, że błędem jest, że w domyślnym wzorcu wydruku nie mienia się tytuł np. na "Anulowanie paragonu". Ha! Chyba nawet zaraz sobie to przerobię...)
To trochę tak jak "rachunek zakupu", który tylko się tak nazywa w programie, ale w rzeczywistości jest wykorzystywany np. jako nota księgowa, albo formularz umowy kupna-sprzedaży z osobą fizyczną itd.
-
@micha, daruj sobie takie wywody, twórcy programu właśnie przewidzieli to inaczej niż Ci się wydaje - skoro nie doszło do transakcji to powinna zostać anulowana, zamiast tworzyć kolejne fikcyjne dokumenty, to że ktoś robi inaczej nie oznacza, że jest to poprawne, nie spotkałem się też z problemami z taką dokumentacją, dlatego napisałem, że "ja bym rozważył" inny obieg dokumentów.
-
@micha, daruj sobie takie wywody, twórcy programu właśnie przewidzieli to inaczej niż Ci się wydaje - skoro nie doszło do transakcji to powinna zostać anulowana, zamiast tworzyć kolejne fikcyjne dokumenty, to że ktoś robi inaczej nie oznacza, że jest to poprawne, nie spotkałem się też z problemami z taką dokumentacją, dlatego napisałem, że "ja bym rozważył" inny obieg dokumentów.
Cytat z pomocy:
Pod listą specyfikacji towarowej dostępny jest selektor rodzaju zwrotu z dostępnymi wartościami: brak, zwrot ze sprzedaży, reklamacja, oczywista pomyłka.
(...)
W przypadku ewidencjonowania tzw. oczywistych pomyłek przepisy rozporządzenia (paragraf 3 ust. 5 pkt 2) wprowadziły obowiązek zanotowania krótkiego opisu okoliczności i przyczyny popełnienia pomyłki. Opis taki należy wprowadzić w polu Uwagi na zakładce Opis dokumentu.
-
Nie widzę związku z omawianym przypadkiem i moją odpowiedzią.