pulpity zdalne działają, bo pracuje się bezpośrednio na serwerze, czyli przeglądanie danych programu jest błyskawiczne. Wadą jest licencjonowanie. Do działania tego rozwiązania potrzebny jest system serwerowy Windows, który musi mieć wczytane licencje RDP per User, a tanie one nie są (system + 5 licencji RDP ok. 5000-5500 brutto). W taki sposób hostuje inną aplikację i pracuje jednocześnie 20-30 osób bez problemu z drukowaniem na drukarce etykiet dymo, ale mój serwer ma łącze 100/100 MBps.
Przy połączeniu przez TeamViewer nie podłączają się urządzenia zewnętrzne, czyli drukarka fiskalna, dyski itd.
Są jeszcze aplikacje robiące serwer RDP z windows XP/7, ale nie są one do końca zgodne z licecjami Windows, tzn. producent oprogramowania twierdzi, że jest, Microsoft twierdzi, że nie jest.
Najczęściej problemem było łącze internetowe. Im większa baza tym większy internet upload/download w lokalizacji serwera.
Dostawcy często stosują określenie prędkości ze słowem "do", czyli do 2MBps lub do 7MPps. Drugi problem to cięte są porty przez co niektóre usługi nie działają.
Z nexo jest jeszcze gorzej, większa ilość danych jest zaciągana przy zapytaniach.