Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: cctom w Grudzień 29, 2017, 10:36:57
-
Klient pobiera towar ze sklepu klika razy w miesiącu. Odnotowywane jest to na Wz-kach. Wpłaca też jakieś kwoty jako zaliczki pod pobrany towar.
Wystawienie faktury i rozliczenie zaliczek następuje w ostatnim dniu miesiąca ( lub po zakończeniu pobierania towaru ze sklepu).
Na podstawie wystawionych wcześniej WZ-tek wystawiana jest faktura zbiorcza i rozliczane są zaliczki. Klient dopłaca resztę i w zasadzie jest OK.
Problem zaczyna się w momencie gdy po wystawieniu faktury zbiorczej i rozliczeniu zaliczek klient mówi " DOPISZ MI DO FAKTURY JESZCZE jakieś pozycje". W tym momencie rozjeżdżają się płatności. Rozliczenie zaliczek pozostaje tak jak było zaś płatność gotówkowa zmienia się po części na płatność gotówkową i po części na kredyt kupiecki ( w niezrozumiałych proporcjach).
Już kilka razy tak miałem - oczywiście uczuliłem pracowników żeby na to zwracali uwagę. Ale problem się powtarza.
Trzeba dzwonić do klienta - dopominać się o resztę. Oczywiście na fakturze jest wyszczególniony sposób płatności ( część gotówką - część kredytem). To takie trochę nieprofesjonalne ...
Macie jakiś pomysł?
-
Co masz ustawione w parametrach Subiekta:
-
W parametrach jest dokładnie tak jak na zdjęciu.
To już kiedyś sprawdzałem.
-
Napisz dokładną ścieżkę abyśmy mogli wykonać to co Ty - nie chce mi się zgadywać co się dzieje u Ciebie (gdzie wpisujesz zaliczki itp)
-
Zaliczka w postaci KP od klienta
Towar wydawany na podstawie Wydanie zewnętrzne z VAT
Zaznaczam lewym klawiszem kilka WZ-tek - prawy klawisz - wypisz fakturę zbiorczą - wypisuję fakturę na klienta
Na fakturze w pozycji Przedpłata rozliczam wpłacone zaliczki.
Mam kwotę w dwóch pozycjach Przedpłata i Gotówka ( do zapłacenia po zamknięciu faktury)
Jeżeli teraz wrócę do listy towarowej i dopiszę jakieś pozycje to kwoty na fakturze się rozjeżdżają - przedpłata pozostaje jak była, pojawia się kredyt kupiecki i kwota w polu gotówka się zmienia ( o ile się zmienia i dlaczego - nie wiem)
Gdy taka sytuacja zostanie przeoczona - dokument zostanie zamknięty - to do kasy wchodzi jakaś kwota ( oczywiście wynikająca z faktury a część idzie na kredyt).
Gdy znam klienta - temat jest do załatwienia - najgorzej jak poszedł - i trzeba go szukać po adresie.
-
Jeżeli teraz wrócę do listy towarowej i dopiszę jakieś pozycje to kwoty na fakturze się rozjeżdżają - przedpłata pozostaje jak była, pojawia się kredyt kupiecki i kwota w polu gotówka się zmienia ( o ile się zmienia i dlaczego - nie wiem)
Kwota gotówki zmienia się o taki procent zwiększającej kwoty jaki jest przy gotówce przed zmianą:
W załączeniu obrazki. Przed dodaniem pozycji i po dodaniu pozycji
-
Przypuszczałem, że to będzie jakiś procent wynikający ze stosunku dodanego towaru do tego co było na fakturze.
Ale to nie załatwia tematu.
Szukam raczej mechanizmu w Subiekcie który by takie kwiatki zablokował.
Jak na razie trzeba się pilnować.
-
A jak widzisz taką blokadę?
Jeżeli dopisana pozycja miałaby być dopisana zawsze go gotówki wystarczy ustawić to w parametrach. Jeżeli zawsze do przelewu też wystarczy to ustawić w parametrach.
Można dopisać trigger, który zablokuje zapis faktury jeżeli wymyślisz w jakiej sytuacji ma blokować - czy w sytuacji kiedy jest jednocześnie przedpłata, gotówka i przelew?
-
Nejbezpieczniej byłoby po prostu nie grzebać już w fakturze, tylko wystawić nową WZ.
-
To tak nie działa.
Stoi przed Tobą klient - wystawiasz mu fakturę - a on nagle mówi - " a dopisz mi jeszcze to i to'
No pewnie że dopiszę ( kasa jest kasa)
No i w tym momencie faktura się zesrywa....
Gbyby w tym momencie wywaliło mi komunikat na pół strony " UWAGA dajesz na kredyt' to pewnie bym zareagował.
Dla mnie to jest proste. Ałe dla przyjaciół z Insertu..... niekoniecznie,,,,
Pozdrowienia
cctom
-
Ale napiszesz w końcu czego oczekujesz, czy nie?
-
Mam takie wrażenie, że w Subiekcie nie ma mechanizmów ( albo ich nie znalazłem ) ostrzegania przed niezamierzoną pomyłką.
Np. sprzedajesz na kredyt ( przelew) - chciałbym aby Subiekt dał możliwość każdorazowo wyświetlenia dużego okna najlepiej na czerwono z tekstem = DAJESZ NA KREDYT (tak/nie). Trzeba to zatwierdzić i jest ok. Sądzę, że ilość pomyłek spadła by do zera.
Podobnie mam ze sprzedażną na kartę - pracownicy bardzo często się mylą. Gdyby po zaznaczeniu płatności kartą wyskakiwało okno np Karta ??? (tak/nie).
Oczywiście te funkcje powinny być wyłączalne.
-
Nie wiem dokładnie jaką masz sytuacje z płatnościami gotówkowymi i na przelew, ale ja rozwiązał bym to tak że w kartotece kontrahenta zakładka płatności i tam odznaczył "zezwalaj na kredyt kupiecki".
Dla nowo zakładanych kontrahentów parametry - kontrahenci - płatności - zezwalaj na kredyt kupiecki.
-
Mam takie wrażenie, że w Subiekcie nie ma mechanizmów ( albo ich nie znalazłem ) ostrzegania przed niezamierzoną pomyłką.
Przypomnij od ilu lat pracujesz na programach, bo poruszane problemy wskazują, że od co najwyżej od kilku dni, gdyż nie wiesz czego możesz oczekiwać od wybranych programów i jego producenta... ?
Np. sprzedajesz na kredyt ( przelew) - chciałbym aby Subiekt dał możliwość każdorazowo wyświetlenia dużego okna najlepiej na czerwono z tekstem = DAJESZ NA KREDYT (tak/nie). Trzeba to zatwierdzić i jest ok. Sądzę, że ilość pomyłek spadła by do zera.
Podobnie mam ze sprzedażną na kartę - pracownicy bardzo często się mylą. Gdyby po zaznaczeniu płatności kartą wyskakiwało okno np Karta ??? (tak/nie).
Oczywiście te funkcje powinny być wyłączalne.
GT to tak zwany program "pudełkowy", czyli zawierający funkcjonalności kierowane do jak największej ilości użytkowników (nawet bez rozwiązań dedykowanych dla danej branży), z relatywnie niewielkimi możliwościami rozbudowy (pomijam aplikacje zewnętrzne), więc przy wyborze trzeba liczyć się z tym, że NIE będzie realizował wielu Twoich indywidualnych potrzeb i NIE będzie się ich dało zrealizować rozwiązaniami dodatkowymi... Wybór programu zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, a nie od jego producenta jak to sugerujesz...
Takie zachcianki jak opisujesz są możliwe w Navireo, skoro jeszcze nie wiesz co to jest to nadmienię, że jest to taki "Subiekt", który (po wdrożeniu) zrobi to, czego oczekujesz... Nie odpowiada Ci Subiekt, nie realizuje Twoich wszystkich potrzeb to w końcu coś zrób i go zmień, zamiast narzekać, że dokonałeś niewłaściwego wyboru...
Mam kilka wdrożeń u klientów, którzy migrowali z autorskich programów DOS'owych, tam nie było problemu, aby zadzwonić do autora, zamówić funkcjonalność, zapłacić i używać, ale te czasy bezpowrotnie się skończyły ! Wyraźnie informowałem takich klientów, że jeśli chcą mieć tak samo, nie chcą mieć ograniczeń, to powinni wybrać Navireo, Ci którzy wybrali GT i pojawiają się potrzeby, których nie da się zrealizować NIE mają pretensji do Insertu czy do mnie, rozmowa kończy się zwykle stwierdzeniem "tak, tak, mówił Pan o tym, jakoś damy sobie radę".
Nie wiem dokładnie jaką masz sytuacje z płatnościami gotówkowymi i na przelew, ale ja rozwiązał bym to tak że w kartotece kontrahenta zakładka płatności i tam odznaczył "zezwalaj na kredyt kupiecki".
Dla nowo zakładanych kontrahentów parametry - kontrahenci - płatności - zezwalaj na kredyt kupiecki.
I jaki ma to związek z "problemami" z obsługą płatności kartą ?
-
z obsługą płatności kartą nie ma związku, ale ma związek z rozwiązaniem o którym jest mowa w tym temacie.
Jak zrobić by nie dodawało kredyty kupieckiego przy dopisywaniu kolejnych pozycji na fakturze zbiorczej.
-
z obsługą płatności kartą nie ma związku, ale ma związek z rozwiązaniem o którym jest mowa w tym temacie.
Jak zrobić by nie dodawało kredyty kupieckiego przy dopisywaniu kolejnych pozycji na fakturze zbiorczej.
Odpisałem Ci wyzej, ale widocznie uważasz, że z klietem, to jak z powiedzeniem pan każe, sługa musi.
Za rozliczanie płatnopsci odpowiadają wbudowane mechanizmy. Jesli mamy płatnośc gotówką lub przedpłatę, to albo w tle powstaje KP, albo/i dokument jest wiązany z przedpłątą. Raz powiązany sam się nie odwiąże. Stąd jedyną dostępną opcję jest kredyt kupiecki.
Żeby to zmienić trzeba najpierw rozwiazać rozrachunki, szczególnie te z przedpłatą. Kasowe jest łatwiej.
Szkoda na takie grzebanie czasu i lepiej zrobić jak pisałem.
-
Jak zrobić by nie dodawało kredyty kupieckiego przy dopisywaniu kolejnych pozycji na fakturze zbiorczej.
A próbowałeś najprostszej drogi:
-
Przedpłata to specyficzna forma płatności, do której nie mają zastosowania wspominane parametry Subiekta - przedpłaty nie mogą być automatycznie dodawane czy edytowane przez program... W opisywanym przypadku nie działa również podstawowa logika programu, czyli ustawianie domyślnej formy płatności kontrahenta... Polecam zgłosić w końcu ten problem do dostawcy programu, aby mógł go zgłosić do producenta.
-
Zgłaszałem do Insertu. Jak sytuacja powtórzyła się kilka razy i strata sięgnęła kilkuset złotych. Ale olali sprawę. Tzn. formalnie opisałem problem i wysłałem - odpowiedzieli że się zajmą.
To jest ich odpowiedź.
W takiej sytuacji możliwości są dwie :
1. Dodawanie towarów po wejściu przez w taki dokument - opisywałem to wcześniej.
2. Kontrola form płatności dokumentu po dodawaniu ręcznym towarów na takiej fakturze - w tej materii program nie posiada opcji ustawienia domyślnej formy płatności.
Nic więcej nie jestem w stanie zaproponować. Sugestię odnośnie takiej sytuacji przekazałem do Działu Weryfikacji Oprogramowania.
I tyle...
-
Taką fakturę "ktoś wystawia". Ktoś więc powinien odpowiadać za to co robi. I to nie "system wystawia", tylko realny człowiek. System jedynie w tym pomaga.
A tak poza tym, to dodam, że "domyślny kredyt kupiecki" jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż "domyślna gotówka". Jak klient dostanie fakturę z napisem "kredyt" pomimo tego, że faktycznie zapłacił - to nie jest Twój problem, zawsze możesz sobie dowystawić KP. A z drugiej strony - jak klient nie zapłaci, a mimo to pomyłkowo dostanie fakturę z napisem "gotówka" i jeszcze do tego Twoim podpisem i stemplem - to potem trudno będzie udowodnić, że faktycznie nie zapłacił...
-
Jak zrobić by nie dodawało kredyty kupieckiego przy dopisywaniu kolejnych pozycji na fakturze zbiorczej.
A próbowałeś najprostszej drogi:
W opisywanym przez @cctom przypadku najprostsza droga nie działa. W sumie to @birds22 już w pierwszej odpowiedzi to zasugerował.
Podałem jedno z możliwych rozwiązań które działa w taki sposób którego oczekuje autor wątku, a i tak macie z tym taki problem jakbym zabrał wam kawałek chleba.
@cctom spróbuj w sposób jak opisałem wcześniej odhacz w kontrahencie znacznik "zezwalaj na kredyt kupiecki" i zobaczysz że w momencie edycji dokumentu nie będzie dzielić gotówki z kredytem kupieckim.
-
Zablokować kredyt kupiecki - pewnie, że się da. ale to nie jest dobre rozwiązanie. Tak mi się przynajmniej wydaje. Nie jest elastyczne... Czasem temu samemu klientowi daję na kredyt, a czasem płaci gotówką - za każdym razem to przełączać??
Błędy w tym temacie są coraz rzadsze.
Ja sobie zdaje sprawę z tego, że Subiekt i wszystkie te programy Insertu są wersjami pudełkowymi i nie należy oczekiwać zbyt rozbudowanych i zindywidualizowanych rozwiązań. Aczkolwiek wydaje mi się, że wyłączalna funkcja ostrzeżenia ( czerwona kartka - DAJESZ NA KREDYT tak/nie) pojawiająca się w momencie innej płatności niż gotówka rozwiązywała by takie i myślę że i inne problemy ( Pracownik czegoś nie zauważy, myszka mu poleciała, ).
Ale tego nie ma i trzeba się cieszyć tym co jest
Pozdrowienia
-
Zablokować kredyt kupiecki - pewnie, że się da. ale to nie jest dobre rozwiązanie. Tak mi się przynajmniej wydaje. Nie jest elastyczne... Czasem temu samemu klientowi daję na kredyt, a czasem płaci gotówką - za każdym razem to przełączać??
Możesz też zmienić limit kredytu kupieckiego na 0,01 zł, wtedy pojawi się ostrzeżenie.