Mam takie wrażenie, że w Subiekcie nie ma mechanizmów ( albo ich nie znalazłem ) ostrzegania przed niezamierzoną pomyłką.
Przypomnij od ilu lat pracujesz na programach, bo poruszane problemy wskazują, że od co najwyżej od kilku dni, gdyż nie wiesz czego możesz oczekiwać od wybranych programów i jego producenta... ?
Np. sprzedajesz na kredyt ( przelew) - chciałbym aby Subiekt dał możliwość każdorazowo wyświetlenia dużego okna najlepiej na czerwono z tekstem = DAJESZ NA KREDYT (tak/nie). Trzeba to zatwierdzić i jest ok. Sądzę, że ilość pomyłek spadła by do zera.
Podobnie mam ze sprzedażną na kartę - pracownicy bardzo często się mylą. Gdyby po zaznaczeniu płatności kartą wyskakiwało okno np Karta
(tak/nie).
Oczywiście te funkcje powinny być wyłączalne.
GT to tak zwany program "pudełkowy", czyli zawierający funkcjonalności kierowane do jak największej ilości użytkowników (nawet bez rozwiązań dedykowanych dla danej branży), z relatywnie niewielkimi możliwościami rozbudowy (pomijam aplikacje zewnętrzne), więc przy wyborze trzeba liczyć się z tym, że NIE będzie realizował wielu Twoich indywidualnych potrzeb i NIE będzie się ich dało zrealizować rozwiązaniami dodatkowymi... Wybór programu zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, a nie od jego producenta jak to sugerujesz...
Takie zachcianki jak opisujesz są możliwe w Navireo, skoro jeszcze nie wiesz co to jest to nadmienię, że jest to taki "Subiekt", który (po wdrożeniu) zrobi to, czego oczekujesz... Nie odpowiada Ci Subiekt, nie realizuje Twoich wszystkich potrzeb to w końcu coś zrób i go zmień, zamiast narzekać, że dokonałeś niewłaściwego wyboru...
Mam kilka wdrożeń u klientów, którzy migrowali z autorskich programów DOS'owych, tam nie było problemu, aby zadzwonić do autora, zamówić funkcjonalność, zapłacić i używać, ale te czasy bezpowrotnie się skończyły ! Wyraźnie informowałem takich klientów, że jeśli chcą mieć tak samo, nie chcą mieć ograniczeń, to powinni wybrać Navireo, Ci którzy wybrali GT i pojawiają się potrzeby, których nie da się zrealizować NIE mają pretensji do Insertu czy do mnie, rozmowa kończy się zwykle stwierdzeniem "tak, tak, mówił Pan o tym, jakoś damy sobie radę".
Nie wiem dokładnie jaką masz sytuacje z płatnościami gotówkowymi i na przelew, ale ja rozwiązał bym to tak że w kartotece kontrahenta zakładka płatności i tam odznaczył "zezwalaj na kredyt kupiecki".
Dla nowo zakładanych kontrahentów parametry - kontrahenci - płatności - zezwalaj na kredyt kupiecki.
I jaki ma to związek z "problemami" z obsługą płatności kartą ?