Witam
Jeden z Klientów zgłosił nam, że płaci nam ponownie za ten sam dokument. Na dowód przyniósł wydruk KP. Sprawdziliśmy to i okazało się, że rozliczenie faktury na termin nie zawsze jest poprawnie rozliczane pomimo wystawienia KP. Przykład:
Faktura na termin, kwota 700zł, Klient wpłaca 500zł, drukujemy KP - należność pozostała 700zł - W historii widnieje wydrukowane KP z opisem: rozliczenie rachunku (skojarzenie).
Pomyśleliśmy, że to jakiś błąd komunikacji ale zaczęliśmy szukać. Okazało się, że od dnia aktualizacji do wersji 1.53 HF1 czyli mniej więcej od miesiąca mamy takich "błędów" kilkanaście. Niektóre o tyle ciekawe że jedno KP rozliczające 2 faktury, jedna rozliczona poprawnie, druga bez zmiany kwoty należności, pomimo tego, że w historii widnieje odpowiednie KP z wpłaconą kwotą. Niektóre faktury rozliczane są poprawnie, inne nie, nie ma zasady, dotyczy to różnych kontrahentów, cechą wspólną jest tylko faktura na termin dla nich wszystkich.
Do tej chwili naliczyliśmy około 20 takich przypadków.
Dzwoniliśmy do Subiekta i naszego partnera, sugerują aktualizację do 1.53 SP2 (najnowsza aktualna), postanowiliśmy jednak zadać pytanie na forum czy ktoś nie trafił na podobną sytuację i czy przypadkiem nie jest to coś co w SP2 nadal będzie obecne. Sprawdzanie miesiąca dokumentów jest dość pracochłonne a jeżeli aktualizacja nie pomoże to co wtedy? Nie trafiłem na forum na taki przypadek, w google też nic nie znalazłem.
Czy ktoś z najnowszą wersją może zerknąć na swoje rozliczenia czy przypadkiem nie trafił na ten sam bubel?