Autor Wątek: Analiza procesów - kto pomoże?  (Przeczytany 4206 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kubakrk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: brak
Analiza procesów - kto pomoże?
« dnia: Listopad 15, 2016, 12:38:23 »
Witam,
Poszperałem po necie i zdecydowałem się na uruchomienie sprzedaży przy wykorzystaniu sklepu opartego na Magento + Subiekt GT + Sello + furgonetka/DPD + s2s.
Kontaktowałem się z s2s i powiedzieli, że zintegrują mi to co trzeba.
Szukam osoby/firmy, która powie mi jak powinna wyglądać cała ścieżka obsługi zamówień, żeby jak najbardziej zautomatyzować proces obsługi klienta. Chodzi o to, że chcę wiedzieć gdzie mają wpadać zamówienia z allegro, ze sklepu, itp. w ten sposób, aby mieć zrobione takie miejsce dowodzenia.
Oczywiście szukam kogoś do płatnych konsultacji. Zależy mi na czasie, ponieważ od 1 grudnia chciałbym uruchomić sprzedaż.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2016, 12:55:51 »
Nie chcę być złym prorokiem, ale boję się, że w 2 tygodnie będzie ciężko - choć w sumie to zależy też od ilości parametrów w bazie danych.
Rozumiem też, że sklep na Magento już jest (na szybkim serwerze)?

1. i chyba najważniejsze - synchronizator zamówień, danych klienta
2. rezerwacja stanów magazynowych - w oparci u co? symbol, kod EAN, opis, nazwa (do wyboru)
3. pole uwag z Magento musi równać się polu uwag subiekta
4. synchronizowanie przesyłek - nr przesyłki=jednoczesne powiadomienie klienta. Gdzie wpisać nr listu przewozowego? :)
5. rozbicie zamówień na
a) zamówienia hurtowe (sklep) - jeśli jest taka potrzeba
b) zamówienia detaliczne (sklep)
c) zamówienia allegro
6. Zamówienia muszą wpadać do "zamówień od klientów"
7. Realizacja zamówienia z poziomu subiekta? Sklepu? Różna odpowiedź generuje nowe pytania do synchronizacji...
8. Klient będzie brał FV, WZ, paragon? Każda odpowiedź spowoduje wygenerowanie dodatkowych rzeczy :)


Punktów jest "milion" - w zależności jaka branża i jak prowadzone sa kartoteki - Magento jest mega plastyczny, ale trzeba go "zaprogramować" od poczatku...
czy są same produkty proste, czy są grupowane, czy sa komplety. W jaki sposób są grupowane produkty?



« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2016, 13:02:22 wysłana przez DariuszK »

Offline kubakrk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: brak
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2016, 16:41:07 »
Chciałem odpowiedzieć pod każdym pytaniem poprzedzonym cytatem ale nie wiem jak to zrobić. Wrzuca mi wszystko jako jeden zbiorczy cytat więc wrzucam całość przyklejoną.

Odnośnie szybkości serwera to sklep stoi chyba na szybkim serwerze. Wyślę Ci adres na priva to zobaczysz jak to chodzi.

A też odpowiadam pod spodem
1. i chyba najważniejsze - synchronizator zamówień, danych klienta
K: Tym synchronizatorem to będzie chyba ten s2s? :) i właśnie nie wiem czy taki panel do zarządzania to ma być w subiekcie czy w magento. Chodzi o miejsce gdzie będą wpadały wszystkie zamówienia od klientów. Te ze sklepu i te z allegro.

2. rezerwacja stanów magazynowych - w oparci u co? symbol, kod EAN, opis, nazwa (do wyboru)
K: Nie czaję na czym polega rezerwacja stanów magazynowych. Ja sobie wyobrażam to tak:
a-   wprowadzam zakupiony towar do subiekta.
b-   Wprowadzam towar do sklepu lub wystawiam na allegro
c-   Jak się sprzeda w sklepie lub na allegro to automatycznie schodzi ze stanu magazynowego w subiekcie.

3. pole uwag z Magento musi równać się polu uwag subiekta
K: A to jest jakieś pole gdzie kupujący może wpisać jakiś komentarz czy jak?

4. synchronizowanie przesyłek - nr przesyłki=jednoczesne powiadomienie klienta. Gdzie wpisać nr listu przewozowego? :)
K: Nie wiem o co to chodzi   :)

5. rozbicie zamówień na
a) zamówienia hurtowe (sklep) - jeśli jest taka potrzeba
b) zamówienia detaliczne (sklep)
c) zamówienia allegro
K: Chciałbym tak zrobić.

6. Zamówienia muszą wpadać do "zamówień od klientów"
7. Realizacja zamówienia z poziomu subiekta? Sklepu? Różna odpowiedź generuje nowe pytania do synchronizacji...

K: No właśnie nie wiem jak z tym. Nie mam pojęcia jak to sklepy rozwiązują.

8. Klient będzie brał FV, WZ, paragon? Każda odpowiedź spowoduje wygenerowanie dodatkowych rzeczy :)
K: Opcje są dwie. Klient w sklepie na miejscu dostaje paragon lub fakturę. Klient kupujący przez neta zawsze dostaje fakturę, podobno taki jest obowiązek.

Punktów jest "milion" - w zależności jaka branża i jak prowadzone sa kartoteki - Magento jest mega plastyczny, ale trzeba go "zaprogramować" od początku, czy są same produkty proste, czy są grupowane, czy sa komplety. W jaki sposób są grupowane produkty

K: Tutaj to chyba jest prosto. Na priva wysłałem ci adres sklepu oraz konta jakie mamy na allegro. Nie ma produktów grupowanych. Czasami występują komplety w sytuacji kiedy sprzedajemy komplet wycieraczek samochodowych.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 15, 2016, 22:32:53 »
Ja niestety nie znam systemu s2s. Nie wiem jak to działa - jeśli masz kogoś, kto to ogarnia to on musi Ci to wyjaśnić.

Ja osobiście nie zdecydowałbym się na to, żeby zamówienia wpadały mi gdzieś indziej niż do Subiekta do zamówień. Choćby z tego powodu, że nie muszę ręcznie klepać FV czy paragonów. Ale może ten temat wiąże się z tym, że nie znam s2s.
Kolejna rzecz w synchronizatorze - musi sprawdzać czy produkt jest na stanie czy nie... jeśli stan jego jest zerowy - produkt powinien zniknąć ze sklepu - chyba, że produkty trafiają systematycznie do magazynu - więc przy stanie 0 wyświetli się komunikat, że towar będzie dostępny "za chwilę".
Oczywiście ja pisze tu o pełnej automatyzacji - bo dla mnie to normalne przy "maniu" sklepu magento. Jeśli to ma pracować w półautomacie lub ręcznie - to mz mija się z celem. Zbyt wiele jest opcji dostępnych w standardzie sklepu, żeby coś robić ręcznie.

jeśli chodzi o rezerwację stanów... Skąd wiadomo, że produkt X w sklepie = równa się produktowi X w subiekcie?
W jaki sposób teraz dodajesz towary do sklepu? Ręcznie?
Jeśli ręcznie to tu będzie potrzeby sprawny magik, który połączy Ci ze sobą te produkty. Bo z tego co piszesz wynika, że nie masz w tej chwili żadnej synchronizacji.

Korzystamy z Magento od 2 lat i wysyłamy produkt do sklepu z automatu > prawy klawisz myszy > grupowe > opisy> zaznacz do sklepu.
Przenoszą się wtedy również wszystkie ustawione do tego pola własne. Oczywiście wszystko dzieje się za pomocą autorskiego synchronizatora.
Pola własne możesz wykorzystać do filtrowania produktów w magento.

Jeśli chodzi o przesyłki - pisałem o automatyzacji - czyli wystawiając dokument sprzedaży możesz od razu przesłać klientowi maila z powiadomieniem o wysłanym towarze wraz z nr listu.

Pole uwag - klient musi mieć możliwość wpisania dowolnej uwagi/komunikatu  i ja przekonałem się, że warto go przenieść do pola uwag w subiekcie - bo czasem ktoś inny realizuje zamówienie, a Ty nie zdążyłeś czegoś mu przekazać, poza tym plusem jest to, że nie musisz siedzieć non stop w panelu admina w sklepie. Choć ja siedzę i tu i tu - bo śledzę co się dzieje na sklepie (porzucone koszyki, wychodząca korespondencja ze sklepu itd itp)

Realizacja zamówienia... jeśli zamówienie wpadnie już do subiekta to realizacja jest prosta... prawy myszy i masz do wyboru wszystko co możesz wystawić. Dodatkowo możesz dopisać coś do pola uwag, możesz tu właśnie wpisać nr listu. Zaznaczyć płatności...

Rozdzielenie zamówień - wszystkie te zamówienia (hurt, detal, allegro) wpadają w to samo miejsce, ale mają różne numeracje pobrane ze sklepu - to jest kwestia tylko zaprogramowania magento, żeby ustalał, że z jednego widoku sklepu (detal - zamówienia zaczynają się od D, od widoku hurtowego H, a od allegro A) - oczywiście piszę przykładowo.

Generalnie tak uczciwie pisząc - to nie jest temat na forum - przynajmniej nie w takiej postaci, że ktoś coś Ci napisze i trochę nakieruje.
Musisz mieć obok siebie kogoś, kto weźmie to w swoje ręce i zrobi wszystko jak należy - przede wszystkim programista z jajami i przynajmniej podstawową wiedzą w zakresie subiekta i księgowości.

Jakieś doświadczenie z magento i subiektem mam - więc jeśli będziesz miał pytania - pisz śmiało - postaram się odpowiedzieć, ale nie zmienia to faktu, że musisz znaleźć kogoś z kim będziesz współpracował cały czas - niestety magento tego wymaga...

Ja niestety nie jestem programistą :) bliżej mi do wdrożeniowca.

EDIT:

Co do wystawianych dokumentów... Klient detaliczny kupujący przez internet, może otrzymać paragon - on też jest podstawą do uznania reklamacji czy zwrotu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2016, 23:30:07 wysłana przez DariuszK »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2016, 09:33:53 »
Ja osobiście nie zdecydowałbym się na to, żeby zamówienia wpadały mi gdzieś indziej niż do Subiekta do zamówień. Choćby z tego powodu, że nie muszę ręcznie klepać FV czy paragonów. Ale może ten temat wiąże się z tym, że nie znam s2s.

Jeśli jest rozważne Sello to wszystkie dokumenty można gromadzić też w Sello, można importować do niego zamówienia z Subiekta, nic nie trzeba przepisywać, dokumenty handlowe można wystawić nawet szybciej niż z Subiekta, gdyż można zrobić to zbiorczo.

Generalnie tak uczciwie pisząc - to nie jest temat na forum - przynajmniej nie w takiej postaci, że ktoś coś Ci napisze i trochę nakieruje.
Musisz mieć obok siebie kogoś, kto weźmie to w swoje ręce i zrobi wszystko jak należy - przede wszystkim programista z jajami i przynajmniej podstawową wiedzą w zakresie subiekta i księgowości.

A odpowiadając jeszcze uczciwiej to jest to temat nie na forum i nie w tak krótkim terminie do tego jeszcze w okresie końca roku, takie rzeczy należy planować z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Zaczynają się pojawiać osoby, które specjalizują się uruchamianiu sprzedaży internetowej i jej obsłudze, ale na forum nie kojarzę nikogo takiego.
Daniel, Białystok.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2016, 09:47:30 »
No to dlatego też pisałem wcześniej, że boję się, że taki temat nie przejdzie w 2 tygodnie.
Sama faza testów to około miesiąc - przy założeniu, że wszystko się uda od strzała... ale niestety nigdy się nie udaje :)
Ja wdrażałem 2 sklepy magento i coś niecoś wiem, ale bez sprawnego programisty daleko się nie ujedzie.

Poza tym bardzo niewielu jest programistów ogarniających temat - wielu jest takich, co owszem zrobią, ale trzeba mieć nad tym kontrolę bo nie znają np programu księgowego. Można skorzystać z firmy, ale w takim przypadku termin od razu się wydłuża i stawka rośnie niebotycznie.

U Ciebie na pewno plusem jest to, że są same produkty proste - więc problem z automatyzacją zdjęć i opisów jest mały. Ja miesiąc spędziłem nad założeniami jak ogarnąć produkty grupowane składające się np z 11 parametrów (np biustonosz w 11 rozmiarach :) ) i co się stanie ze zdjęciem czy opisem jeśli skończy się jakiś rozmiar. Bo do produktu grupowego nie da się dodać automatycznie zdjęcia ani opisu :) bo tworzy się on dopiero wtedy jak zgrupują się wszystkie parametry :)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 16, 2016, 10:19:39 »
No to dlatego też pisałem wcześniej, że boję się, że taki temat nie przejdzie w 2 tygodnie.
Sama faza testów to około miesiąc - przy założeniu, że wszystko się uda od strzała... ale niestety nigdy się nie udaje :)
Ja wdrażałem 2 sklepy magento i coś niecoś wiem, ale bez sprawnego programisty daleko się nie ujedzie.

Ja tylko przytaknąłem.

Ja miesiąc spędziłem nad założeniami jak ogarnąć produkty grupowane składające się np z 11 parametrów (np biustonosz w 11 rozmiarach :) ) ...

Taaak, było nad czym myśleć... :D :D :D
Daniel, Białystok.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 16, 2016, 11:20:40 »
no zwłaszcza przy rozmiarach "K" i "L"  ;) ;) ;D

Offline kubakrk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: brak
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 16, 2016, 17:08:26 »
Panowie dziękuję za informacje.
Ja mam koło siebie gościa od Subiekta, Magento + S2S.
Gość od Magento coś postawił i teraz chcę to wszystko ze sobą spiąć. Tylko problem jest w tym, że nie wiem co i jak powinno działać.
Sprzedaży jeszcze nie prowadzę.

Kuba

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 16, 2016, 19:11:21 »
Jeśli rzeczywiście ktoś się orientuje w programach, które wymieniasz to się spotkaj, porozmawiaj, wysłuchaj jakie masz możliwości to może wybierzesz coś dla siebie, na podstawie swoich doświadczeń taka osoba powinna też dobrze doradzić. Znam "kilku" klientów prowadzących sprzedaż przez internet i każdy ma ją zorganizowaną inaczej, nie ma jednego słusznego rozwiązania.
Daniel, Białystok.

Offline krzys20

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 154
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: 1.53
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 16, 2016, 23:28:00 »
Jeśli w sklepie internetowym posiadasz  już produkty możesz je zassać do bazy subiekta programem s2s, można zaznaczyć żeby s2s  synchronizował produkty po symbolu.  I tak jak koledzy piszą ciężki temat na forum, ale ja kiedyś też miałem taki problem ale musisz poświęcić temu trochę czasu, i wiadomo sprzedaż u ciebie już jest i trzeba to wszystko pod łącząc podczas normalnej pracy i jeszcze od razu na początku pasuje zrobić inwentaryzację jak odpalisz subiekta i wszystko podczas działania sklepu i allegro. Ale ja dałem radę to zrobić więc i innym się uda jak byś był z łódzkiego to mogę ci jakoś pomuc.

Offline kubakrk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: brak
Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 19, 2016, 00:19:33 »
Krzys20 dzięki za chęci.
Jestem z małopolskiego. Będziemy działać z DariuszK.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Analiza procesów - kto pomoże?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 19, 2016, 00:19:33 »