Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: wit w Luty 20, 2017, 11:06:22
-
Witam forumowiczów,
Mam taki oto problem z Subiektem GT, otóż nie mogę zapisać faktury sprzedaży, po wypełnieniu jej danymi i próbie zapisu, pojawia się chmurka - Nie można zapisać dokumentu. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i ewentualnie jak go usunąć? Restart komputera nie pomaga, pracuję na komputerze, na którym znajduje się baza danych, zatem problem nie leży w połączeniu sieciowym.
-
Na bazie są jakieś zewnętrzne rozwiązania?
Czy próbowałeś zapis na innym loginie Subiekta?
-
Nie, czysty Subiekt, bez niczego dodatkowego. Jest jeden użytkownik, który jest też szefem.
-
1. Błąd zapisu jest tylko na FS?
2. Czy zmiana formy płatności ma jakiś wpływ?
3. Dzieje się tak za każdym razem (nie można zapisać żadnego dokumentu)?
-
Nie było ostatnio na przykład nieoczekiwanego wyłączenie komputera ? Komputer jest zabezpieczony na tę okoliczność ?
-
Tak, np. zamówienie można wystawić.
Zmiana formy płatności nic nie daje.
Nie da zapisać się faktur sprzedażowych, zarówno tych zaliczkowych jak końcowych oraz "zwykłych" bez zaliczki.
Nie było przerwania zasilania, praca na laptopie.
-
Bez zajrzenia do bazy raczej ciężko będzie cokolwiek powiedzieć.
To się stało tak nagle, czy po jakieś czynności?
-
Niestety "zrobiło się" to nagle. Jeszcze w styczniu 2017 wszystko działało prawidłowo.
-
Nie było przerwania zasilania, praca na laptopie.
Laptopy też mogą posiadać niesprawną baterię lub w ogóle jej nie posiadać. Nie mniej jak napisał Sławek - należy zajrzeć do bazy danych i wszystko stanie się jasne.
-
ok, a mogę prosić o wskazówki jak "zajrzeć" do tej bazy? nigdy tego nie robiłem, bo nie musiałem... chyba, że jest to sprawa dla serwisu, więc dam sobie spokój...
-
To temat dla dobrego serwisanta... Jeśli nie zależy Ci na danych to załóż sobie nowy podmiot i pracuj dalej.
-
Podjęto jeszcze próbę archiwizacji i dearchiwizacji ale to nie pomogło.
Bardzo dziękuję za zainteresowanie się problemem. Rozwiązania będę szukał w Insert, może uda się zdalnie, bo akurat komputer z programem przebywa za granicą, albo dopiero po powrocie udać się do stacjonarnego serwisu.
-
Nie wiem o czym piszesz - Insert przecież nie pomaga zdalnie, natomiast serwisanci jak najbardziej świadczą takie usługi.
-
Podjęto jeszcze próbę archiwizacji i dearchiwizacji ale to nie pomogło.
Bardzo dziękuję za zainteresowanie się problemem. Rozwiązania będę szukał w Insert, może uda się zdalnie, bo akurat komputer z programem przebywa za granicą, albo dopiero po powrocie udać się do stacjonarnego serwisu.
zrób sobie archiwum i zdubluj podmiot
uruchom program serwisowy i na zdublowanym popróbuj czy to indeksy czy sprawdzenie czy kompaktowanie
jak na dubli zadziała to zrób na roboczym