Daniel, musisz mi wybaczyć zły temat. Next time się poprawię, chyba, że jest opcja przerzucenia do właściwego tematu.
Nie zgodzę się z Tobą, bo dołączyłem screen (forum mnie nie lubi i byłem zalogowany na forumsubiekta.pl a na aliasie www. nie wiec później edytowałem wpis, żeby dodać screen, ale mniejsza o to).
Działam na bank tym samym podmiocie, ale błąd występuje tylko na nim. Mam też inne podmioty, na których praca Sfery jest poprawna.
Ten problematyczny podmiot jest "nowy", dopiero go ustawiamy poprawnie, ale nie rozumiem dlaczego Sfera nie miałaby mieć dostępu do ustawienia płatności, a z poziomu aplikacji (i tego samego użytkownika) wszystko działa poprawnie.
Naprowadziłeś mnie jednak na rozwiązanie pisząc o ponownym uruchomieniu Sfery. Faktycznie, używam API, które przechowuje otwartą instancję Subiekta w tle i bardzo prawdopodobne, że ta instancja nie była restartowana między zmianą ustawień Subiekta, a próbą dodania dokumentu przez Sferę.
Gdyby jednak tak było z definicji, to jest to trochę "przerażajace", bo przecież klient może sobie w trakcie pracy modyfikować parametry Subiekta, a moje "API" nie wie o tym.
Sfera była jednak podpięta pod tą samą instancję aplikacji (jeden proces SubiektGT.exe), na której testowałem z powodzeniem wystawianie dokumentu.