@micha, co za bzdury dzisiaj wypisujesz i co to ma wnieść do opisywanego problemu... ?

Od 1 maja 2019 jest obowiązek przeszkolenia użytkowników urządzeń fiskalnych, aby znali między innymi takie podstawy obsługi urządzeń, może skończą się takie problemy, zobaczymy jak to będzie wyglądało w praktyce...
Skąd pomysł, że schodek to "podstawa obsługi"? Wiedza na ten temat nie jest do niczego potrzebna osobie stojącej za kasą. Powinna o tym wiedzieć osoba konfigurująca towary w systemie
Ano stąd, że według mnie osoba stojąca za kasą ma za zadanie obsługiwać tę kasę, czyli prowadzić sprzedaż, a jeśli dojdzie/doprowadzi do zablokowania towaru to tej sprzedaży nie zrealizuje... Poza tym nie rozmawiamy tylko o "osobach stojących za kasą", GT jest jednak w większości wykorzystywany w małych firmach, gdzie zarówno wprowadzaniem towarów i sprzedażą zajmuje się ta sama osoba...
..., a i tak ta wiedza przydaje się tylko wtedy gdy firma sprzedaje cokolwiek w obniżonej stawce.
W ogóle nie widzę związku - niby dlaczego nie można zablokować towaru, kiedy prowadzi się tylko sprzedaż z podstawową stawką VAT 23%, przecież bez problemu można wprowadzić błędnie towar i/lub zmienić stawkę VAT na sprzedaży na niższą...
Poza tym są tutaj dwa aspekty - jeden to oczywiście unikanie takich sytuacji, drugi to wiedzieć jak diagnozować problem i szybko go rozwiązać jeśli mimo wszystko się pojawi...