Jeśli nie chcecie delegacji to w najprostrzym przypadku gotówką zapłaciłeś Ty, a nie firma i to po stronie firmy jest problem z rozliczeniem
Napisałeś, że po stronie firmy jest problem. Firma jako podmiot bezoosobowy tego nie rozlicza, tylko ktoś/pracownik/osoba w tej firmie i to ta osoba ma problem.
Jestem pracownikiem firmy, identyfikuję się z nią i akurat teraz zajmuję się rozliczeniem tej faktury - dlatego miałem problem jako pracownik firmy.
Księgowa pracuje głównie w programie Rewizor.
A ja pytałem jak to najlepiej rozwiązać w Subiekcie, żebym po naszej stronie miał porządek.
W Subiekcie radzimy sobie sami z wszelakimi rozliczeniami rozrachunków, dokumentów kasowych, operacji bankowych, itp., itd.
Wiem, że zgodnie ze sztuką powinno być tak, że powinienem fizycznie wyjąć gotówkę w PLN z kasy, pojechać do kantoru, kupić EURO i wpłacić do kasy SGT euro.
Później dopiero wziąć gotówkę w Euro jechać do Holandii, wydać to Euro, wrócić do Polski z fakturą, wprowadzić ją wówczas bez problemu do Subiekta jako gotówkową,
bo przecież mam w kasie SGT tyle Euro ile potrzebuję. Kupiłem i wpłaciłem przed wyjazdem. Bilans w kasie SGT euro na koniec miesiąca mam ZERO.
Tylko, że nie zawsze w życiu jest tak, że da się zgodnie ze sztuką, jeśli wiesz co mam na myśli

Dlatego pytałem o nietypowe rozwiązania tego typu sytuacji. Bo prawidłowe, zgodne ze sztuką to znam.
Myślałem, że może ktoś częściej przerabia u siebie w firmie tego typu sytuacje i podpowie jeszcze jakieś rozwiązanie.
Ale wygląda na to, że muszę wybierać z tych dwóch sposobów, które opisałem...
MOŻE CHOCIAŻ NAPISZ, KTÓRY Z TYCH DWÓCH SPOSOBÓW BYŚ W TEJ SYTUACJI WYBRAŁ ?
A dalej, to już tak jak mówisz... księgowa to odpowiednio poopisuje i zaksięguje.
Pozdrawiam