Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Basa w Styczeń 23, 2014, 12:42:16
-
Witam. W listopadzie po otrzymaniu przedpłaty wystawiłam fakturę zaliczkową na całość zamówienia. Teraz odbiorca będzie odbierał część zamówienia z faktury zaliczkowej. Jak przeprowadzić taką transakcję w Subiekcie? Mogę tylko wypisać fakturę końcową na całość zamówienia, nie mogę zmienić ilości
-
Korekta całkowita do faktury zaliczkowej i wystawienie normalnej faktury na to, co odbiera. Pozostałość na nowe zamówienie i kolejna faktura zaliczkowa częściowa.
Chyba, że pobiera część na WZ bez faktury, wtedy wystawiasz tylko WZ do tego zamówienia zaliczkowego. Jak pobierze resztę to wtedy zrealizujesz fakturę zaliczkową końcową.
-
witam
mam podobny problem klient wpłacił zaliczkę przelewem 50000 zł na towar na razie bez ilości i bez nazwy towaru realizacja będzie się odbywała systematycznie w przeciągu 6-7 miesięcy.
Wystawiłam fakturę zaliczkową wpisując hasłem usługa jednorazowa tyt wpłata zaliczki na poczet zakupu materiału.
W przyszłym tygodniu będę realizować 1 część zamówienia na kwotę ok 4000 zł , klient chce otrzymać fakturę na materiał, który pobierze. Jak to rozgryźć w Subiekcie. Wg powyższej odpowiedzi powinnam wystawić korektę do zaliczki na 50000 zł i wystawić nową fakturę już z podanym towarem na 4000 zł i następną fakturą zaliczkową na 46000 zł.? i następnym razem mam też tak robić? Nie ma czegoś prostszego w tym programie? żeby 1 kliknięciem generować na następnej fakturze zapis rozliczenia zaliczki oraz wykaz faktur powiązanych.
-
witam
mam podobny problem klient wpłacił zaliczkę przelewem 50000 zł na towar na razie bez ilości i bez nazwy towaru realizacja będzie się odbywała systematycznie w przeciągu 6-7 miesięcy.
Wystawiłam fakturę zaliczkową wpisując hasłem usługa jednorazowa tyt wpłata zaliczki na poczet zakupu materiału.
W przyszłym tygodniu będę realizować 1 część zamówienia na kwotę ok 4000 zł , klient chce otrzymać fakturę na materiał, który pobierze. Jak to rozgryźć w Subiekcie. Wg powyższej odpowiedzi powinnam wystawić korektę do zaliczki na 50000 zł i wystawić nową fakturę już z podanym towarem na 4000 zł i następną fakturą zaliczkową na 46000 zł.? i następnym razem mam też tak robić? Nie ma czegoś prostszego w tym programie? żeby 1 kliknięciem generować na następnej fakturze zapis rozliczenia zaliczki oraz wykaz faktur powiązanych.
Zrobiłaś nieprawidłowo, Do zaliczek o nieokreślonym przeznaczeniu nie wystawia się faktur zaliczkowych. Przy realizacji wystawia się kolejne zwykłe faktury i rozlicza się z otrzymanej przedpłaty. Zgodnie z Rozporządzeniem MF w sprawie faktur VAT fakturę zaliczkową wystawia się tylko wtedy jak jest dokładnie określony asortyment, ilości i ceny.
-
W takim razie jak ująć taka przedpłatę na 50000 zł? czy rodzi obowiązek podatkowy?
rozumiem tez że jedynym śladem takiej transakcji jest BP z którego rozliczamy poszczególne faktury?
-
Po prostu przyjąć na BP od danego kontrahenta. Sama wejdzie do rozrachunków jako wolna spłata.
Taka przedpłata nie rodzi żadnych skutków podatkowych.
-
witam
mam podobny problem klient wpłacił zaliczkę przelewem 50000 zł na towar na razie bez ilości i bez nazwy towaru realizacja będzie się odbywała systematycznie w przeciągu 6-7 miesięcy.
Wystawiłam fakturę zaliczkową wpisując hasłem usługa jednorazowa tyt wpłata zaliczki na poczet zakupu materiału.
W przyszłym tygodniu będę realizować 1 część zamówienia na kwotę ok 4000 zł , klient chce otrzymać fakturę na materiał, który pobierze. Jak to rozgryźć w Subiekcie. Wg powyższej odpowiedzi powinnam wystawić korektę do zaliczki na 50000 zł i wystawić nową fakturę już z podanym towarem na 4000 zł i następną fakturą zaliczkową na 46000 zł.? i następnym razem mam też tak robić? Nie ma czegoś prostszego w tym programie? żeby 1 kliknięciem generować na następnej fakturze zapis rozliczenia zaliczki oraz wykaz faktur powiązanych.
Zrobiłaś nieprawidłowo, Do zaliczek o nieokreślonym przeznaczeniu nie wystawia się faktur zaliczkowych. Przy realizacji wystawia się kolejne zwykłe faktury i rozlicza się z otrzymanej przedpłaty. Zgodnie z Rozporządzeniem MF w sprawie faktur VAT fakturę zaliczkową wystawia się tylko wtedy jak jest dokładnie określony asortyment, ilości i ceny.
Aldo mam pytanie czy wiesz może jak wystawić zwykłą fakturę i rozliczyć się z otrzymanej przedpłaty w programie subiekt? Mam następujący problem. Podpisuję umowę ze zleceniodawcą na kwotę ryczałtową np. 100 tyś zł. Zleceniodawca wpłaca mi zaliczkę w kwocie 50 tyś. zł po wykonaniu części prac chcę zafakturować 80 % wykonanego zlecenia tj. 80 tyś zł - (80 % wpłaconej zaliczki) Jak to zrobić w Subiekcie.
Proszę o pomoc.
-
Przy przyjęciu wpłaty jest ona widoczna jako tzw. wo;na spłata.
Wystawiając fakturę na dole w płatnościach masz link Przedpłata, po kliknięciu pokazują się wolne spłaty do rozliczenia, zatwierdzasz i już.
-
To może jeszcze inaczej napiszę.
1. Dostaję zlecenie od klienta.
2. Wystawiam fakturę pfo-formę na np. 40 % wartości kontraktu.
3. Zleceniodawca płaci mi na konto i po tym tworzę zlecenie zaliczkowe od klienta i wystawiam fakturę zaliczkową na kwotę która wpłynęła na konto.
4. Wykonałem 80 % całości prac i chcę wystawić fakturę (zgodnie z podpisaną umową) na część prac. Ta faktura musi mieć odroczony termin płatności i w tej fakturze muszę rozliczyć proporcjonalnie wpłaconą uprzednio zaliczkę. Nie mogę wystawić faktury zaliczkowej częściowej bo jeszcze tych pieniążków nie otrzymałem.
5. Po zakończeniu prac wystawiam fakturę końcową.
Mam problem z pkt. 4 nie mogę znaleźć takiej opcji w Programie Subiekt bym mógł wystawić fakturę częściową i rozliczyć część zaliczki (NIE ZALICZKOWĄ bo pieniążków jeszcze nie otrzymałem)
Proszę o pomoc
-
Mam problem z pkt. 4 nie mogę znaleźć takiej opcji w Programie Subiekt bym mógł wystawić fakturę częściową i rozliczyć część zaliczki (NIE ZALICZKOWĄ bo pieniążków jeszcze nie otrzymałem)
Do tego przecież służy forma płatności na dokumencie, wpłaconą zaliczkę rozliczasz przez wybranie formy płatności "Przedpłata", a to co klient ma dopiero zapłacić wrzucasz w "Kredyt kupiecki", zatwierdzasz i już.
-
To może jeszcze inaczej napiszę.
1. Dostaję zlecenie od klienta.
2. Wystawiam fakturę pfo-formę na np. 40 % wartości kontraktu.
3. Zleceniodawca płaci mi na konto i po tym tworzę zlecenie zaliczkowe od klienta i wystawiam fakturę zaliczkową na kwotę która wpłynęła na konto.
4. Wykonałem 80 % całości prac i chcę wystawić fakturę (zgodnie z podpisaną umową) na część prac. Ta faktura musi mieć odroczony termin płatności i w tej fakturze muszę rozliczyć proporcjonalnie wpłaconą uprzednio zaliczkę. Nie mogę wystawić faktury zaliczkowej częściowej bo jeszcze tych pieniążków nie otrzymałem.
5. Po zakończeniu prac wystawiam fakturę końcową.
Mam problem z pkt. 4 nie mogę znaleźć takiej opcji w Programie Subiekt bym mógł wystawić fakturę częściową i rozliczyć część zaliczki (NIE ZALICZKOWĄ bo pieniążków jeszcze nie otrzymałem)
Nie ma bezpośrednio w Subiekcie możliwości zrealizowania częściowego zaliczki. Czyli w fakturze zaliczkowej końcowej zawsze jest rozliczania pełna kwota przedpłaty.
Natomiast realizacja 80% jest bez problemu. Do zamówienia do którego jest wystawiona faktura zaliczkowa cząstkowa wystawiasz fakturę zaliczkową końcową i w ilości określasz część zrealizowaną. Skoro w zamówieniu była 1 szt, to wstawiasz 0,8 szt. i zatwoerdzasz. Subiekt zgłosi wystawienie zamówienia na pozostałą cześć 0,2 szt. Po zrealizowaniu całości do zamówienia róznicowego wystawiasz fakturę końcowa na 0,2 szt i masz całość.
-
Witam, odświeżę temat.
"Jeśli zaś nadpłata za fakturę zostanie uznana za zaliczkę na poczet przyszłych dostaw to sprzedawca zobowiązany jest do sporządzenia faktury zaliczkowej i wykazania podatku VAT należnego z tego tytułu."
Co w tym, przypadku jeśli dostanę przedpłatę 25000zł na dostawę 100sztx225zł a okaże się że dostarczyłem 80x250zł = 20000, zostaje 5000 do rozliczenie i strony ustaliły, że rozliczą to przy następnej dostawie?
Jak wystawić FVS zaliczka na 5000 a potem w FVS uwzględnić tą zaliczkę pomniejszając o VAT już zapłacony?
-
Jeśli chesz to zrobić po bożemu, to powinieneś do pierwszej faktury zaliczkowej wystawić korektę zerującą. W ten sposób zrobisz korektę zapłaconego VAT. Wystawić normalną fakturę na sprzedany towar, a na pozostałe 5000 zł wystawić nową fakturę zaliczkową.