Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: aleksandra_ula w Czerwiec 01, 2016, 08:48:39
-
Witam,
Proszę o pomoc i wyjaśnienie. Dnia 30 maja otrzymaliśmy od klienta przedpłatę za zamówienie, które będzie realizowane w czerwcu. Klient swoje zamówienie opłacił w całości. W związku z tym, że sytuacja dotyczy przełomu miesiąca musimy wystawić fakturę zaliczkową, gdyż VAT muszę odprowadzić w maju. Stąd moje pytanie czy procedura wystawiania takiej faktury zaliczkowej opłaconej w całości jest identyczna jak faktur zaliczkowych opłacanych w ratach?
Do tej pory wystawialiśmy faktury zaliczkowe, gdy klienci opłacali zamówienie w 2-3 ratach i robiliśmy to w taki sposób:
Zamówienie zaliczkowe -> faktura zaliczkowa cząstkowa-> faktura zaliczkowa cząstkowa -> faktura zaliczkowa końcowa
Czy w tej sytuacji tez mam wystawić fakturę zaliczkową cząstkową, ale po prostu zaznaczyć, że jest ona opłacona w 100% i jak będziemy mieli towar na magazynie wystawić wtedy fakturę zaliczkową końcową? Czy w takiej fakturze zaliczkowej końcowej będzie już informacja, że towar został opłacony w całości podczas wystawiania pierwszej zaliczkowej cząstkowej? Zastanawia mnie tylko to, że na dokumencie będzie opis "faktura zaliczkowa cząstkowa" i czy klient się do tego nie doczepi skoro to nie jest cząstkowa bo jest już w całości opłacona.
Bardzo proszę o wyjaśnienie i ewentualnie wytłumaczenie jak powyższą sytuacje poprawnie zrobić.
-
Nic się nie zmienia w takiej sytuacji.
-
Dziękuję.
Czyli procedura takich faktur zaliczkowych jest identyczna jak faktur zaliczkowych opłacanych w ratach? I nie będzie problemu by wystawić potem fakturę zaliczkową końcową? Tak pytam bo ten przypadek jest u nas w firmie pierwszy raz.
-
Jeśli mi nie wierzysz to możesz sama sprawdzić na kopii podmiotu lub bazie demo ;)