Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: knopi85 w Marzec 02, 2018, 09:04:08
-
Wystawiam coraz więcej faktur elektronicznych. Czy można jakoś ustawić okienko przy WZ lub FS, że danemu klientowi mam wystawić fakturę elektroniczną ?? Nie każdy chce takie faktury jeszcze i za każdym razem muszę sprawdzać w kontrahencie czy jest zaznaczony w fakturach elektronicznych.
-
Wystawiam coraz więcej faktur elektronicznych. Czy można jakoś ustawić okienko przy WZ lub FS, że danemu klientowi mam wystawić fakturę elektroniczną ?? Nie każdy chce takie faktury jeszcze i za każdym razem muszę sprawdzać w kontrahencie czy jest zaznaczony w fakturach elektronicznych.
Tak. W kartotece kontrahenta na zakładce Opis.
-
ok, ale mam już tam inne opisy i troche mi to nie pasuje. Wolałbym jakoś inaczej to oznaczyć jak jest inna opcja.
-
W oknie wydruku nie ma takiej informacji i nie da się jej dodać, ale sugestia ciekawa, na dzień dzisiejszy co najwyżej można byłoby przenieść taką informację (Inne->Zgoda na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną) na dokument i wyświetlić na liście dokumentów.
ok, ale mam już tam inne opisy i troche mi to nie pasuje. Wolałbym jakoś inaczej to oznaczyć jak jest inna opcja.
Jest tylko to co co widzisz.
-
Możesz dokładnie opisać jak to zrobić. Zaznaczyłem zgodęna otrzymywanie FV drogą elektroniczną, ale nie wiem jak to przenieść na dokument i na który dokument.
-
Możesz dokładnie opisać jak to zrobić. Zaznaczyłem zgodęna otrzymywanie FV drogą elektroniczną, ale nie wiem jak to przenieść na dokument i na który dokument.
W sumie nie napisałem wprost - to już rozwiązania dodatkowe.
-
a z polem własnym da się to jakoś ustawić? Nigdy tych pół własnych nie używałem.
-
Wystawiam coraz więcej faktur elektronicznych. Czy można jakoś ustawić okienko przy WZ lub FS, że danemu klientowi mam wystawić fakturę elektroniczną ?? Nie każdy chce takie faktury jeszcze i za każdym razem muszę sprawdzać w kontrahencie czy jest zaznaczony w fakturach elektronicznych.
Co to znaczy, że wystawiasz fakturę elektroniczną? Bo każda moze być elektroniczna, jak ja wyślesz np na maila w pdf.
Jesli Ci chodzi o samo wysyłanie, to po prostu w katotece kontrahenta nie wpisuj maila. Wtedy przy próbie wysłania otworzy puste okienko do podania maila i to bedzie sygnał, żeby nie wysyłać.
-
Nie o to mi chodzi. Faktura elektroniczna czyli wysyłana w pdf.
Chodzi o to, że wystawiam WZ i później robię FV zbiorczą. W tym momencie mam całą listę WZ i chciałbym wiedzieć czy do firmy X lub Y mam wysłać FV mailem czy ją wydrukować.
-
Nie o to mi chodzi. Faktura elektroniczna czyli wysyłana w pdf.
Chodzi o to, że wystawiam WZ i później robię FV zbiorczą. W tym momencie mam całą listę WZ i chciałbym wiedzieć czy do firmy X lub Y mam wysłać FV mailem czy ją wydrukować.
No dobrze masz WZ, tylko co ona mają do wysyłania faktury?
-
mam kilka WZ i chcę z tego zrobić fakturę i w tym momencie nie wiem czy wysłać komuś mailem czy mam ją wydrukować i wysłać pocztą. o to chodzi. No bo skąd ja mam to wiedzieć przy tych setkach kontrahentów? Przydałby się jakiś znaczek przy numeracji najlepiej, który oznaczałby wysłać fakturę jako elektroniczną.
-
mam kilka WZ i chcę z tego zrobić fakturę i w tym momencie nie wiem czy wysłać komuś mailem czy mam ją wydrukować i wysłać pocztą. o to chodzi. No bo skąd ja mam to wiedzieć przy tych setkach kontrahentów? Przydałby się jakiś znaczek przy numeracji najlepiej, który oznaczałby wysłać fakturę jako elektroniczną.
Jeszcze raz powtórzę - co mają WZ do wysyłania faktury. Najpierw z tych WZ musisz wystawić fakturę zbiorczą i dopiero po jej wygenerowaniu możesz ją wysyłać lub drukować. Więc musi Ci się otworzyć okno drukowania faktury. W tym oknie masz opcję Wyślij e-mail. Tak jak napisałem wyżej, jesli nie będzie adresu email w danych kontrahenta, to pojawi się okno zpytaniem o adres. Pojawienie sie tego okna można uznać, ze klient nie chce faktury elektronicznej. Więc zamykamu to okno i drukujemy normalnie.
A jak adres będzie wpisany, to okno adresu się nie pojawi, tylko od razu przejdzie do wysyłki.
-
Ja to wszystko rozumiem co piszesz. Ale jeżeli będę tak robił jak piszesz to mam więcej roboty ( a nie ukrywam mam dużo innej pracy). Po drugie to maile mam wpisane bo wysyłam też oferty i są mi one tam potrzebne.
Ja daję tylko przykład z pozycji WZ, że przydałoby się taka kolumna. Jeżeli mam listę WZ to już z tego miejsca chcę wiedzieć jaki rodzaj fakturę mam zrobić dla danego kontrahenta ( czy wysłać mailem czy drukować).
Nie wiem do czego służy oznaczenie, że kontrahent zgadza się na otrzymywanie faktur elektronicznych. Czy tylko do celów informacyjnych po wejściu w kontrahenta. Może to jakoś da się wykorzystać ?
-
a przez formatowanie warunkowe?
-
Nie wiem na czym to polega. Jak możesz to podpowiedz. Ewentualnie poszukam w necie o tym.
-
Wykorzystaj formatowanie warunkowe wykorzystując ten znacznik. Będziesz miał zaznaczone wiersze kolorem
-
My to zrobiliśmy poprzez dodanie znaku specjalnego do nazwy skróconej kontrahenta. Jak ma znak np.$ w nazwie to znaczy że wysyłka faktury mailem. Nazwa skrócona nie drukuje się na fakturze, więc nie ma problemu.
-
Nie wiem na czym to polega. Jak możesz to podpowiedz. Ewentualnie poszukam w necie o tym.
Wystarczy F1 w Subiekcie.