Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: marekolo w Marzec 11, 2018, 10:40:35
-
Model pracy mam taki, że przyjmuję dostawy i doliczam koszty ( transport, cła itp) do takiej FZ.
Do tej pory wystawiałem fv wewnętrzne w innym oprogramowaniu prawie, że "ręcznie".
Zastanawiam się jak podejść do tematu fv wewnętrznych gdzie są doliczane koszty i jak wiadomo te ceny magazynowe są "zawyżone" dla potrzeb wyliczenia podatku.
Czy stworzyć nowy magazyn i tam prowadzać FZ bez kosztów aby łatwo było tam generować fv wew czy macie jakieś inne pomysły.
Wtedy przed dodaniem kosztów do FZ skopiował bym pozycję i wkleił do drugiego FZ w tym drugim magazynie nazwijmy go "magazynem wewnętrznym".
-
Model pracy mam taki, że przyjmuję dostawy i doliczam koszty ( transport, cła itp) do takiej FZ.
Do tej pory wystawiałem fv wewnętrzne w innym oprogramowaniu prawie, że "ręcznie".
Zastanawiam się jak podejść do tematu fv wewnętrznych gdzie są doliczane koszty i jak wiadomo te ceny magazynowe są "zawyżone" dla potrzeb wyliczenia podatku.
Czy stworzyć nowy magazyn i tam prowadzać FZ bez kosztów aby łatwo było tam generować fv wew czy macie jakieś inne pomysły.
Wtedy przed dodaniem kosztów do FZ skopiował bym pozycję i wkleił do drugiego FZ w tym drugim magazynie nazwijmy go "magazynem wewnętrznym".
Albo chcesz prowadzić magazyn z cenach zakupu albo w cenach nabycia. Nie można trochę tak, trochę inaczej.
Polityka cenowa w firmie musi być jedna i jednolita.
-
Napisałem tylko, że mam taki pomysł aby utworzyć drugi magazyn na potrzeby faktur wewnętrznych - to było moje rozwiązanie.
Jak się okazało całkowicie chybione.
Nie wiedziałem, że magazyny są ze sobą tak mocno związane: ceny sprzedaży, ceny kartotekowe itp.
I taki pomysł jest bardzo złym rozwiązaniem.
Dlatego pytam czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie - jak inne firmy pracujące na GT radzą sobie z naliczaniem podatku od zakupów unijnych.
-
Napisałem tylko, że mam taki pomysł aby utworzyć drugi magazyn na potrzeby faktur wewnętrznych - to było moje rozwiązanie.
Jak się okazało całkowicie chybione.
Nie wiedziałem, że magazyny są ze sobą tak mocno związane: ceny sprzedaży, ceny kartotekowe itp.
I taki pomysł jest bardzo złym rozwiązaniem.
Dlatego pytam czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie - jak inne firmy pracujące na GT radzą sobie z naliczaniem podatku od zakupów unijnych.
Zachowujesz się trochę jak karuzela - co kawałek obrotu, to inne pytanie. I co ma tego inny magazyn lub naliczanie podatku od zakupów unijnych?
Jeśli chodzi o to ostatnie, to bardziej problem księgowości niż handlowy.
-
Wydawało mi się, że wyrażam się jasno bo w moim otoczeniu ludzie mnie rozumieją.
Zachowujesz się trochę jak karuzela - co kawałek obrotu, to inne pytanie.
Nie rozumiem o co chodzi.
I co ma tego inny magazyn lub naliczanie podatku od zakupów unijnych?
Tym już nie ma co się zajmować bo tak jak napisałem był to mój zły pomysł.
Jeśli chodzi o to ostatnie, to bardziej problem księgowości niż handlowy.
To ja przygotowuję dane podatkowe dla księgowości w tym zakresie ( fv wew ) i tu się nic nie zmieni.
Sedno sprawy - Subiekt umożliwia tworzenie fv wewnętrznych.
Zadałem tylko pytanie czy jest ktoś na forum kto posiada doświadczenie w tym zakresie ( Faktury zakupu powiększone o koszty ) i podzieli się wiedzą w jaki sposób to robi.
-
ale modul faktur wewnetrzych w subiekcie ma zupelnie inne zastosowanie
-
Możesz wykorzystać do tego, odkrytą niedawno przez użytkownika tego forum, możliwość korygowania ceny nabycia na PZ. Ten "błąd" lub "niedopatrzenie" Insertu świetnie się do tego nadaje. Tylko nie wiadomo jak długo ta funcja będzie czynna i czy Insert tego nie zlikwiduje.
Tylko to są robótki ręczne, gdyż trzeba przeliczać i kalkulować ceny nabycia w PZ. Tylko trzeba uważać jak się to robi i skonsultować z księgową, żeby podwójnie nie naliczać kosztów.