Daniel, jako fachowiec wiesz lepiej jakie są wady i zalety każdego rozwiązania. Rozumiem, że pytasz w celu rozprucia mnie na kawałki...
Wg mnie wszystko zależy od specyfiki tego co potrzebuje klient. Wszyscy tutaj piszą tylko o Subiekcie mobilnym a nowy klient może nie mieć pojęcia, że są inne możliwości.
Odpowiem jednak na zaczepkę...
Za mobilnym subiektem: cena(niekoniecznie), łatwość instalacji i przede wszystkim niezależność od producenta oprogramowania dla Androida(zawsze można zmienić opiekuna). Ja osobiście nie zdecydowałem się na to rozwiązanie. Dla mnie Windows mobile jest "stary brzydki i śmierdzi". Amen.
Za rozwiązaniami na androida stoi: dostępność różnego sprzętu, bardziej uniwersalna i intuicyjna platforma(android). Tablet można wykorzystać jako komunikator, telefon, messenger do tego mamy do dyspozycji tysiące programów użytkowych (które może przydać się w pracy handlowca) sklepu play, które każdy może sobie łatwo zainstalować. Popularność systemu, wygoda z korzystania, w przeciwieństwie do WM platforma jest rozwijana na bieżąco przez Google. Kupując WM kupujesz trupa.
W moim przypadku zależało nam również na dostosowaniu platformy dla handlowców do własnych potrzeb co w przypadku platformy na androida było bardzo łatwe. Nie wystarczały nam
grupy produktów z subiekta, mamy własne zbudowane na słowniku z pola własnego i teraz handlowiec korzysta z bardziej rozbudowanych grup. A grupy subiekta wykorzystujemy do rozliczenia $$$ handlowców. System rabatowy subiekta też jest BARDZO słabo rozbudowany, praktycznie niewystarczalny dla dużej hurtowni. Dzięki temu, że zdecydowaliśmy się na platformę na androida mogliśmy zainstalować oprogramowanie, które rozszerza możliwości subiekta w kwestii macierzy rabatów oraz przenosi te rozbudowane rabaty do urządzenia handlowca. Dokonaliśmy tez innych mniej znaczących modyfikacji takich jak stan magazynowy z innej firmy(naszego dystrybutora), ilość produktu z dokumentu ZD, tak aby handlowiec wiedział, ze jeśli nie ma towaru, ale jest zamówiony(niezerowa ilośc w polu ZD) to może proponować go klientowi.
Można ograniczyć koszt zaopatrując handlowca w jedno urządzenie zamiast kupować telefon i tablet osobno. Wadami są zalety pierwszego rozwiązania i na odwrót. Szczególnie upierdliwe jest związanie się z producentem softu, który w naszym przypadku zmienił zasady gry, gdy dokonaliśmy zakupu i to było mało fajne (ale z tego jest znany).
Najtańsze rozwiązanie kosztuje 690zł netto + sprzęt.
Możliwość uzyskania atrakcyjnego rabatu przy zakupie np 10licencji. Tu wszystko zależy od "widzimisię" producenta oprogramowania. Nam się udało.
Nie wiem jak z synchronizacją zdjęć w subiekcie mobilnym. W rozwiązaniach z androidem nie ma większego problemu. Podgląd zdjęć ma duży wpływ na sprzedaż, dodatkowo ułatwia pracę, szczególnie gdy handlowiec nie ma doświadczenia.
---------
Teraz mi przyszło do głowy, że jest jeszcze trzecia opcja czyli B2B dla handlowca. Zamiast kupować Subiekta mobilnego, czy dedykowane rozwiązanie na androida, możesz kupić jedną z dostępnych platform B2B, widziałem fajne napisane w RWD skalują się ładnie do tabletu, telefonu i monitora.
Wady: wysoka cena przy małej ilości handlowców, brak offline(!).
Zalety: niska cena przy dużej ilości handlowców, dodatkowo zyskujesz panel zamówień dla twoich klientów. Możliwość podpięcia rozszerzonego systemu rabatowego oraz drobnych zmian przy instalacji.
Temat można wałkować i wałkować. Polecam samemu sprawdzić każdy wariant, chyba że mówimy o jednym urządzeniu (szkoda zachodu) jednak warto myśleć perspektywicznie.