Bzdura, czy nie. Za każdym razem gdy nie ma połączenia internetowego Subiekt GT uruchamia się znacznie dłużej. Dodatkowo, właśnie wtedy nie mam dostępu zdalnego i nie jestem w stanie pomóc.
Problem może być związany ze sposobem autoryzacji i instalacji. Jeżeli system był instalowany offline i nie ma autoryzacji aktualizacji online, to problem ten nie występuje.
Z drugiej strony w sieci lokalnej w której nie ma wyjścia do Internetu, próba połączenia z jakimś adresem daje natychmiastowy błąd. Procedury systemu operacyjnego nie czekają wtedy na time out tylko od razu generują błąd połączenia. Przykładem może być efekt zablokowania ruchu z adresem na routerze. Próba połączenia trwa wtedy aż do time outu. Jeżeli system operacyjny nie posiada adresu bramy, nie ma wtedy możliwości nawiązania połączenia i błąd generowany jest natychmiast.
Z tego co pamiętam, początkowo nie było problemów, dopiero później dołożono funkcje wyświetlania nowości (InsMail) i autoryzacji uaktualnień online. Sprawdzenie tych rzeczy jest jedną z sekwencji uruchamiania Subiekta, która musi się zakończyć sukcesem lub błędem, zanim procedura przejdzie dalej.
-----------------------------------
Totalna bzdura.
Znam co najmniej kilkanaście instalacji (wiele sam instalowałem), które nie posiadają łącza internetowego i pracują bez problemów.
Jaką pocztę sprawdza, skoro Subiekt nie obsługuje poczty? Chyba, że masz na myśli Gestora, ale to tak jakbyś programowi Outlook zarzucał, że wymaga połączenia internetowego.
Sprawdza abonament , ale jeżeli nie ma możliwości sprawdzenia tego to pokazuje tylko informację, że "stan abonamentu nieznany"
Chodziło o InsMail
Na jaki timeout czeka? O czym Ty opowiadasz? Podaj jakieś przykłady, zrzuty ekranu czy cokolwiek na potwierdzenie tego co napisałeś
W tym momencie mogę wyłączyć u siebie połączenie internetowe i swobodnie bez większych problemów uruchomić Subiekta.
Wyłączenie połączenia internetowego/sieciowego powoduje, że system natychmiast generuje błędy połączeń z adresami internetowymi. Nie ma wtedy oczekiwania na time out. Taki test nie ma sensu by sprawdzić efekt o którym pisałem.
Aby odtworzyć problem należy doprowadzić do sytuacji w której próba komunikacji z serwerem Insertu została wysłana z sieci lokalnej, jednak nie doczekała się odpowiedzi. Sytuacja taka może wydarzyć się wtedy gdy połączenie z Internetem zostaje przerwane, jednak router/modem będący bramą sieci ciągle jest w stanie połączenia z internetem. Innymi słowy zapytania są wysyłane i giną po drodze. Sposobem na rozwiązanie problemu powinno być ręczne odłączenie połączenia Internetowego w komputerze lub routerze pełniącym funkcję bramy.