Autor Wątek: Zrywanie połączenia z serwerem SQL.  (Przeczytany 792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Louis30

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.70
Zrywanie połączenia z serwerem SQL.
« dnia: Wrzesień 14, 2022, 15:49:35 »
Witam wszystkich serdecznie,

Czytałem wiele wątków na temat połączenia klientów z serwerem i wydaję mi się, że zrobiłem co należy.
Niestety co jakiś czas, klienci (3 stacje) tracą połączenie z serwerem. Wersja serwera to SQL 2019 Express. Port TCP ustawiony na sztywno na 1433, reguły dla portów TCP i UDP ustanowione, serwer ze stałym adresem, logowanie do serwera po adresie IP, oszczędzanie energii na kartach sieciowych wyłączone.
Na stacjach klienckich Windows 10 i 11, serwer z Windows 7 Pro. Wszystko działa po kablu, serwer jest w oddzielnym pomieszczeniu połączony z routerem za pośrednictwem routera "przerobionego na switch" Baza mała 250 MB.

Proszę o jakieś sugestie. Z góry dziękuję za pomoc.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17089
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zrywanie połączenia z serwerem SQL.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2022, 17:06:12 »
Skoro piszesz, że ustawiłeś na sztywno port serwera SQL, co nie ma nic wspólnego ze stabilnością połączenia / infrastrukturą, to sugeruje że mogłeś nie zrobić wielu rzeczy, które należało zrobić / sprawdzić... Oczekujesz, aby ktoś przez forum zdiagnozował problemy z Twoją infrastrukturą ? Jeśli chcesz zgadywać to zmieniaj po kolei elementy infrastruktury, aż znajdziesz ten będący przyczyną problemów.

Moja sugestia - skorzystać z usług kogoś doświadczonego.
Daniel, Białystok.

Offline Louis30

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.70
Odp: Zrywanie połączenia z serwerem SQL.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2022, 17:38:25 »
Skoro piszesz, że ustawiłeś na sztywno port serwera SQL, co nie ma nic wspólnego ze stabilnością połączenia / infrastrukturą, to sugeruje że mogłeś nie zrobić wielu rzeczy, które należało zrobić / sprawdzić... Oczekujesz, aby ktoś przez forum zdiagnozował problemy z Twoją infrastrukturą ? Jeśli chcesz zgadywać to zmieniaj po kolei elementy infrastruktury, aż znajdziesz ten będący przyczyną problemów.

Moja sugestia - skorzystać z usług kogoś doświadczonego.

Dziękuję za odpowiedź,
Ustawiłem port na sztywno, ponieważ dynamicznie też zrywało połączenie. Forum chyba po to jest, żeby podpowiadać co i jak mniej doświadczonym, zanim wezwą serwis. Mógłbyś podzielić się swoją wiedzą odnośnie "że mogłeś nie zrobić wielu rzeczy, które należało zrobić". Ale ok rozumiem. Zmienię infrastrukturę i będę sprawdzał dalej.
Pozdrawiam

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17089
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zrywanie połączenia z serwerem SQL.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2022, 18:09:12 »
Ustawiłem port na sztywno, ponieważ dynamicznie też zrywało połączenie.

Tylko skąd pomysł, że to cos zmieni ? Dlaczego nawet nie spytałeś przed wprowadzeniem takich zmian ? Takie zgadywanie często prowadzi do generowania nowych problemów, ich nakładania się co utrudniania rozwiązanie problemu.

Forum chyba po to jest, żeby podpowiadać co i jak mniej doświadczonym, zanim wezwą serwis.

To dlaczego nie robisz tego, o czym sam piszesz - dlaczego nie pomagasz tym mniej doświadczonym? Forum podobno jest też po to, aby można było skorzystać ze zgromadzonej wiedzy, poszukać i poczytać przed zadaniem pytania.

Serwisu nie trzeba też od razy wzywać, można najpierw zapytać, my nie robimy problemu, aby poświecić klientowi chwilę i nakierować go na rozwiązanie problemu lub zaproponować testy, które sam może wykonać.

Jednak najlepiej jest skorzystać z usług serwisu, aby unikać wszelkich problemów.

Mógłbyś podzielić się swoją wiedzą odnośnie "że mogłeś nie zrobić wielu rzeczy, które należało zrobić".

Ja robię to od 11 lat, temat niestabilnego połączenia podnoszony był wiele razy, mogłeś i cały czas możesz się z nimi zapoznać... Odpowiedziałem też na Twoje pytanie o sugestie, a że jej nie zrozumiałeś lub nie bierzesz poważnie to nie mam na to wpływu. Są problemy jak te, których nie da się rozwiązać przez forum lub jest to zbyt czasochłonne.

Zmienię infrastrukturę i będę sprawdzał dalej.

No niestety, każdy przewód należy ocenić wizualnie pod kątem uszkodzeń i zmierzyć jego parametry (nowe przewody też bywają wadliwe, ja korzystam z miernika za kilkaset zł), należy zmienić switch'e, routery, zamienić karty sieciowe w poszczególnych komputerach - chcesz zrobić wszystko sam, ponosić koszty tego całego sprzętu "na jeden raz" - Twój wybór - tylko serwisanci mają taki sprzęt na stanie (jako zapas w przypadku awarii u klienta) i mogą tylko wypożyczyć do testów / znalezienia wadliwego urządzenia.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2022, 18:14:45 wysłana przez dkozlowski »
Daniel, Białystok.

Offline Louis30

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.70
Odp: Zrywanie połączenia z serwerem SQL.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2022, 18:16:59 »
Ustawiłem port na sztywno, ponieważ dynamicznie też zrywało połączenie.

Tylko skąd pomysł, że to cos zmieni ? Dlaczego nawet nie spytałeś przed wprowadzeniem takich zmian ? Takie zgadywanie często prowadzi do generowania nowych problemów, ich nakładania się co utrudniania rozwiązanie problemu.

Forum chyba po to jest, żeby podpowiadać co i jak mniej doświadczonym, zanim wezwą serwis.

To dlaczego nie robisz tego, o czym sam piszesz - dlaczego nie pomagasz tym mniej doświadczonym? Forum podobno jest też po to, aby można było skorzystać ze zgromadzonej wiedzy, poszukać i poczytać przed zadaniem pytania.

Serwisu nie trzeba też od razy wzywać, można najpierw zapytać, my nie robimy problemu, aby poświecić klientowi chwilę i nakierować go na rozwiązanie problemu lub zaproponować testy, które sam może wykonać.

Jednak najlepiej jest skorzystać z usług serwisu, aby unikać wszelkich problemów.

Mógłbyś podzielić się swoją wiedzą odnośnie "że mogłeś nie zrobić wielu rzeczy, które należało zrobić".

Ja robię to od 11 lat, temat niestabilnego połączenia podnoszony był wiele razy, mogłeś i cały czas możesz się z nimi zapoznać... Odpowiedziałem też na Twoje pytanie o sugestie, a że jej nie zrozumiałeś lub nie bierzesz poważnie to nie mam na to wpływu. Są problemy jak te, których nie da się rozwiązać przez forum lub jest to zbyt czasochłonne.

Zmienię infrastrukturę i będę sprawdzał dalej.

No niestety, każdy przewód należy ocenić wizualnie pod kątem uszkodzeń i zmierzyć jego parametry (nowe przewody też bywają wadliwe, ja korzystam z miernika za kilkaset zł), należy zmienić switch'e, routery, zamienić karty sieciowe w poszczególnych komputerach - chcesz zrobić wszystko sam, ponosić koszty tego całego sprzętu "na jeden raz" - Twój wybór - tylko serwisanci mają taki sprzęt na stanie (jako zapas w przypadku awarii u klienta) i mogą tylko wypożyczyć do testów / znalezienia wadliwego urządzenia.

Zrozumiałem Twoje sugestie i zamierzam tak zrobić, sprawdzę router, kable itp. Mam co prawda tańszy tester, ale może też się przydać.
Dziękuję.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17089
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zrywanie połączenia z serwerem SQL.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2022, 18:21:39 »
Tester powinien mieć funkcję pomiary długości par.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Zrywanie połączenia z serwerem SQL.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2022, 18:21:39 »