Autor Wątek: Duża ilość asortymentu - inwentaryzacja na raty inwentaryzatorem.  (Przeczytany 1548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sgtxx

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.19
Witam wszystkich.

Mam dosyć duży asortyment w firmie ( ok. 75 tys. kartotek ). Ze względu na tak duży asortyment towarowy, nie jestem w stanie zrobić inwentaryzacji w nawet 3 dni w kilku pracowników.
Chciałbym to jakoś ogarnąć dzieląc inwentaryzację na etapy ( grupy regałów, asortyment, itp. ) i zaczynając ją już w listopadzie po godzinach, żeby nie zamykać firmy z początkiem roku na ok. 10 dni ( tyle mniej więcej schodzi przy naszych zasobach personalnych ) no i nie blokować pracowników między świętami liczeniem, tylko niech robią swoje ( handel ). Zakupiłem rok temu inwentaryzator Cipherlab 8200 z myślą, że przyspieszy trochę tę syzyfową pracę i nawet go uruchomiłem. Nawet fajnie to działa, nie latamy ze stosem kartek, ( w ruch są tylko dwa lapki z subiektem żeby robić jednocześnie - inwentaryzator mam jeden ), niestety jakoś nie jestem w stanie zmniejszyć czasowo inwentury.
Wpadłem więc na pomysł tych dwóch godzin przez kilka tygodni wcześniej etapami, tylko nie wiem jak to skutecznie zorganizować, żeby nie kolidowało rano ze sprzedażą. Może ktoś z forumowiczów ogrania takie ilości kartotek jak ja i radzi sobie. Proszę o pomoc i ewentualne podpowiedzi jak ktoś ogrania inwentaryzację w podobny sposób - na raty. Jak sobie radzicie z ogromem magazynu ? Mam jeszcze jeden problem, ok. 15% asortymentu w programie to towary "martwe", już nie sprzedawane. Wiszą mi w magazynie i chciałbym przy okazji tej inwentaryzacji pozbyć się tego "balastu z bazy ? Jak to skutecznie zrobić ?

Myślę, że raczej nie jestem odosobniony w tym temacie i sporo z Was boryka się z takimi problemami. Może taki wątek pomoże wspólnymi siłami rozwiązać temat nudnej wielodniowej roboty.

Dziękuję z góry za sugestie, albo podpowiedzi własnych rozwiązań.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.

Offline Cyjus

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,66 SP3
Odp: Duża ilość asortymentu - inwentaryzacja na raty inwentaryzatorem.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2018, 12:19:05 »
Skrótowo, bo temat rzeka a czasu brak.

Ja sobie radzę przy ok. 2000 kartotek również na raty w ciągu tygodnia. Ten tydzień jest utrapieniem mimo wszystko bo trochę koliduje z handlem i dostawami. U nas podobnie - największe zamieszanie z rana. Tak więc jak chłopaki już wyjadą wówczas magazynier leci z kartką po magazynie i sprawdza stany poprawiając na wydruku ilości właściwe. Istotnym tu jest aby nie było sprzedaży w międzyczasie, ponieważ liczenie trwa a łatwo to pominąć i się dziabnąć. Można wystawiać dokumenty sprzedażowe po tej operacji lub przed. A teraz o samej operacji.

>Wydrukuj sobie listę z towarami (można to zrobić w inwentaryzacji). Będziesz miał tysiąć pińćset kartek (zwróć uwagę jedynie aby była kolumna pusta w której można będzie wpisywać obecne stany magazynowe).
>Daj to pracownikom, którzy będą liczyć.
>Niech idą ze stanami po kolei - wpisując obecne stany magazynowe, nawet jeżeli będą się zgadzały z tym co na wydruku w wolnej kolumnie, lub w wolnej przestrzeni. Jest to dość istotne, ponieważ z tego samego wydruku będziecie korzystać na dzień następny i następny, a dzięki stałej sprzedaży wartości będą się zmieniać. Tak więc, wartości na tym wydruku tyczą się tylko dnia w którym zostały wydrukowane - na następne dni są już czystą teorią - ale to nie problem - nas to i tak w danym momencie nie insteresuje. Interesuje nas to co ktoś napisze długopisem, markerem czy krwią.
>Tu system liczenia musisz sam sobie przemyśleć. Może to być po kolei stronami wydruku, może być magazynami, regałami - nie wiem co u Ciebie sprawdzi się najlepiej.
Po prostu musisz wymyśleć system, który będzie do zrealizowania w 2h o których wspomniałeś wcześniej.
>Potem przychodzi czas wprowadzenia inwentaryzacji cząstkowych i ich wykonania. U mnie tak do 15:00 zliczą kilkaset pozycji i potem mam godzinkę na ich wprowadzanie.
>Po wykonaniu inwentaryzacji, program tworzy RW i PW wyrównując stany do ich aktualnego stanu.
Kolejny dzień - powtórz poprzednie kroki - korzystaj z tych samych wydruków - zaznacz tylko to co już wpisałeś - przekreśl, wytnij, jeżeli idziecie wg. kartek po kolei to po prostu je odłóż na bok i korzystaj z tych uzupełnionych. Zauważysz też że na drugi dzień po sprzedaży, korzystając z wydruków dnia poprzedniego, będą duże rozbieżności w stanach. Jest to nieistotne. Dla mnie istotne jest to, że mam tam wymienione wszystkie towary, nawet te ze stanami zerowymi, bo u mnie burdel jest niezmierny i tak sobie z tym radzić muszę.
W kolejnym dniu znowu robisz inwentaryzacje cząstkowe i je wykonujesz. Itd. itp.
Jak już dojdziesz do końca pierwotnego wydruku, to wiesz że skończyłeś inwentaryzację i stany na magazynie powinny się zgadzać.
Co jest ważne?
>Rozmontowanie wszelakich kompletów, jeżeli ich składowe są osobno i tak też będą liczone.
>W trakcie liczenia i przed wykonaniem inwentaryzacji - albo nie prowadzić sprzedaży, albo być ostrożnym i dopisywać to na liście na której pracownicy liczą towar.
>Zmusić pracowników do bardzo dokładnego sprawdzania towaru w tym okresie - by nie narobili nowych bubli.

Po skończonej inwentaryzacji, można stworzyć nowy wydruk i sprawdzić stany upewniając się czy nie doszło do żadnej pomyłki. Ludzie Cię znienawidzą, ale będziesz miał pewność, że jesteś dobrze przygotowany przed remanentem.

Powodzenia!

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Duża ilość asortymentu - inwentaryzacja na raty inwentaryzatorem.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2018, 12:19:05 »