Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: bogusowy w Grudzień 17, 2015, 19:19:09
-
Witam. Czy ktoś z Państwa korzysta z homebankingu w Subiekcie? Mam problem jak uzgodnić transakcję, jesli np. klient kupił towar za 2500zł i tyle wpłacił na konto. Na magazynie okazało się jednak, że jeden z towarów jest uszkodzony, zniszczony, nie mogę go sprzedać i końcowa faktura opiewa na 2450zł, oznaczam ją jako "zapłacono przelewem", a 50zł odsyłam klientowi na konto. W uzgadnianiu operacji kwoty muszą być identyczne kwoty, więc odpada. Próbowałem przez uzgadnianie rozrachunków dodać jako wolne spłaty, wpłatę i wypłatę rozliczyć między sobą i zostaje 2450zł, tylko teraz, no właśnie - w jaki sposób to uzgodnić/rozliczyć, żeby transakcja widniała jako "uzgodniona"? Jak rozwiązać taki problem? Czy robie coś źle?
-
Według opisu wszystko robisz nie tak... Na podstawie transakcji z HB powinieneś dodać wpłatę bakową, następnie przy wystawianiu faktury należało wybrać formę płatności przedpłata i rozliczyć dokument, zwrot dla klienta rozliczasz wypłatą bankową, którą rozliczasz przez skojarzenie z pozostałą nadpłatą, w następnym wyciągu uzgadniasz wypłatę bankową...
ps.
Skąd masz Czerwonego Plusa, że nie potrafisz skorzystać z jego funkcjonalności ?
-
No i pięknie :) z myślą o homebankingu właśnie i uczymy się go używać, dotychczas rozliczaliśmy tylko pobrania przez rozrachunki wg dokumentów, a resztę transakcji sprawdzaliśmy ręcznie. Jak rozliczać transakcje z PayU? Oraz transakcje prowizyjne np. z paypal, gdzie klient kupił za 1000zł, a wraca na konto 980?
-
z myślą o homebankingu właśnie i uczymy się go używać,
Hmmm, a mi zdawało się, że to ja was uczę ;)
Jak rozliczać transakcje z PayU? Oraz transakcje prowizyjne np. z paypal, gdzie klient kupił za 1000zł, a wraca na konto 980?
Za pomocą HB można dodać tylko operacje bankowe z wpłatami, reszta po staremu - "ręczne" rozliczenie przez skojarzenie lub "automatyczne/półautomatyczne" za pomocą rozwiązań dodatkowych.
-
Za pomocą HB można dodać tylko operacje bankowe z wpłatami, reszta po staremu - "ręczne" rozliczenie przez skojarzenie lub "automatyczne/półautomatyczne" za pomocą rozwiązań dodatkowych.
Z pliku hb wczytujemy wszystkie operacje bankowe, jakie na koncie zostały przeprowadzone. Wpłaty, wypłaty, prowizje i wszystko co się tam pojawi. I to z Hb po zatwierdzeniu trafia do wykazu operacji bankowych.
Chyba, ze myślałeś o opcji Bankowość-on line, ale to inna bajka.
-
Za pomocą HB można dodać tylko operacje bankowe z wpłatami, reszta po staremu - "ręczne" rozliczenie przez skojarzenie lub "automatyczne/półautomatyczne" za pomocą rozwiązań dodatkowych.
Z pliku hb wczytujemy wszystkie operacje bankowe, jakie na koncie zostały przeprowadzone. Wpłaty, wypłaty, prowizje i wszystko co się tam pojawi. I to z Hb po zatwierdzeniu trafia do wykazu operacji bankowych.
Chyba, ze myślałeś o opcji Bankowość-on line, ale to inna bajka.
No, ale co nam z samych operacji bankowych, należy jeszcze rozliczyć za ich pomocą rozrachunki... Dla przykładu masz 100 dokumentów w Subiekcie z formą płatności "PayU" za które PayU robi "jeden" przelew, więc w HB można tylko dodać "jedną" operację bankową, którą nie da się rozliczyć tych 100 należności, gdyż nie ma, a jak są to nie da się pokazać powiązań między wpłatą a tymi należnościami.
-
Bo Payu nie jest kontrahentem i jest to podstawowy błąd popełniany przez użytkowników. Payu jest wirtualnym kontem bankowym i po zalogowaniu na to konto mamy pełny wykaz operacji z kontrahentami. Jak w normalnym banku. Innymi słowy jak byś, mając konto np w PKO, na każdym przelewie wstawiał, że odbiorcą jest PKO.
-
Jak w takim razie proponujesz obsługiwać rozrachunki i sprzedaż z cesyjnymi formami płatności PayU, PayPal, pobrania, itp ?
-
Jak w takim razie proponujesz obsługiwać rozrachunki i sprzedaż z cesyjnymi formami płatności PayU, PayPal, pobrania, itp ?
Jeśli jest tego dużo, to jak w jednej z firm - założyłem osobne konta bankowe dla tych płatności i wpłata na np. PayU jest transferem na to konto. A dopiero z tego konta rozliczam konkretnego kontrahenta. Tym bardziej, ze logujac się na konto Payu można (jak w normalnym banku) pobrać historię.
Przecież dokładnie tak samo (prawie) rozlicza się karty - ceska płatności na centrum kartowe i rozliczanie rozrachunków z tymże centrum.
-
Jak w takim razie proponujesz obsługiwać rozrachunki i sprzedaż z cesyjnymi formami płatności PayU, PayPal, pobrania, itp ?
Jeśli jest tego dużo, to jak w jednej z firm - założyłem osobne konta bankowe dla tych płatności i wpłata na np. PayU jest transferem na to konto.
Czy jest jakaś przewaga rachunku bankowego nad zarejestrowaniem wpłaty na kontrahenta z cesji ? Jak to obsługujesz/obsłużyć przy wykorzystywaniu HB ?
A dopiero z tego konta rozliczam konkretnego kontrahenta.
Skoro rozliczasz konkretnego kontrahenta to na jakiego kontrahenta wprowadzasz wpłatę - jak rozumiem na kontrahenta powiązanego z cesyjną formą płatności ? W jakiś sposób wiążesz daną wpłatę z konkretnymi należnościami czy rozliczasz chronologicznie według dat ?
Tym bardziej, ze logujac się na konto Payu można (jak w normalnym banku) pobrać historię.
Oczywiście jest dostępna historia, ale wpłata PayU jest powiązana z daną transakcją (na przykład Allgro) i kontrahentem dokonującym wpłaty - nawet jeśli w Subiekcie wprowadzisz numer płatności lub numer transakcji to nie będzie widać tej informacji na rozrachunku podczas rozliczania, a do tego bardzo często kontrahent na dokumencie jest inny niż osoba wpłacająca (ktoś zapłacił za kolegę, zakupy na firmę z konta prywatnego, itp). Można kojarzyć transakcje ręcznie, ale przy ich dużej liczbie staje się to bardzo pracochłonne.
Przecież dokładnie tak samo (prawie) rozlicza się karty - ceska płatności na centrum kartowe i rozliczanie rozrachunków z tymże centrum.
Gdzieś się znowu nie rozumiemy... No dokładnie o to mi chodzi, a wcześniej pisałem w samym kontekście wykorzystania HB, za pomocą którego można zarejestrować wpłatę, ale przy rozliczaniu rozrachunków nie będzie już zbyt pomocny.
-
Daniel, jaka jest Twoja praktyka z Hb? Wczytywałes i rozliczałeś przelewy?
Bo w Hb po wczytaniu wyciągu masz wszystkie transakcje z tegoż wyciągu. Klikasz na pojedynczą transakcję. W lewym oknie na dole pod operacjami pokazują się dane tej operacji łącznie z kontrahentem odczytane z wyciągu. W okieku po prawej masz kontrahenta (o ile zgadza się numer konta bankowego) lub puste pole w które wpisujesz kontrahenta. Działa na nim Instynkt, więc wyszukiwanie jest szybkie, po zatwierdzeniu kontahenta w trzecim okienku jest rachunek bankowy pobrany z operacji bankowej i znacznik pozwalający zapisać ten numer w danych kontrahenta. Poniżej masz okienko z nierozliczonymi rozrachunkami, wskazujesz właściwy lub klikasz rozlicz i zatwierdzasz. I to koniec operacji. Jesli jest to operacja ptowizyjna, to na dole klikasz tylko kategorię np. Prowizje i zatwierdzasz.
Jak kontrahenci będą mieli uzupelnione numeru rachunków bankowych, to przy wybraniu operacji po prawej pokażą się wszsytkie dane, bo kontrahenci sa kojarzeni właśnie po numerze rachunku bankowego. Więc im więcej uzupełnionych danych, tym mniej klikania. Jest to naprawdę komfortowa obsługa. I co najważniejsze im więcej kontrahentów ma wpisane dane, tym mniej możliwości pomyłek. A oszczędność pracy bardzo duża. Jest też mozliwośc automatycznego rozliczania, ale następny stopień wtajemniczenia.
Natomiast z tego co napisałeś, to mam wrażenie, że miałeś do czynienia z pobieraniem tzw. paczek danych w Bankowości on-line. A to zupełnie inna bajka powstała dużo wcześniej niż Hb i rzeczywiście bardzo prymitywna. Praktycznie Hb pojawiło się dopiero w Czerwonym czyli w wersji 1.19.
-
@Aldo: Cudowny opis. Zakochałem się w HB. :-)
Pytanie: Klient wpłacił coś, a rozliczenie tego ma nastąpić "kiedyś". Jakie są realne konsekwencje zaznaczenia/niezaznaczenia ptaszka "Wolna spłata" przy założeniu, że obecnie nie ma żadnych "otwartych" rozrachunków?
-
@Aldo: Cudowny opis. Zakochałem się w HB. :-)
Pytanie: Klient wpłacił coś, a rozliczenie tego ma nastąpić "kiedyś". Jakie są realne konsekwencje zaznaczenia/niezaznaczenia ptaszka "Wolna spłata" przy założeniu, że obecnie nie ma żadnych "otwartych" rozrachunków?
Komputer nie wybucha od tego, a taka wpłata wisi sobie spokojnie w rozrachunkach, HB używasz tylko do wprowadzania i rozliczania , a jeżeli nie masz z czym rozliczyć wpłaty to ja w HB zapisujesz i sobie wisi aż coś się wydarzy np. wystawisz fakturę zaliczkową do tej wpłaty, wtedy już normalnie sobie to rozliczysz albo z poziomu powstającej faktury w wyskakującym oknie albo w module rozrachunki..
Jeżeli chodzi o PAYU to spokojnie można je traktować jako centrum kart lub ratalne bo w PayU ustawia się opcję automatycznych przelewów na konto (firmowe), mój klient tak ma, wszystko z konta payu trafia automatycznie na jego konto firmowe w banku.
-
akie są realne konsekwencje zaznaczenia/niezaznaczenia ptaszka "Wolna spłata" przy założeniu, że obecnie nie ma żadnych "otwartych" rozrachunków?
Komputer nie wybucha od tego, a taka wpłata wisi sobie spokojnie w rozrachunkach
Ale chodziło mi o to, czy w takiej sytuacji jest jakakolwiek różnica w działaniu programu w zależności od zaznaczenia lub niezaznaczenia tego pola? Czy też w sytuacji braku istniejących rozliczeń zawartość tego pola jest ignorowana?
Zastanowiło mnie to, bo zwykle w Subiekcie pola, których chwilowo nie da się użyć, są nieaktywne. Tego pola da się użyć w sytuacji braku istniejących rozrachunków, więc sugeruje to, że ma ono jakieś znaczenie.. :-)
-
akie są realne konsekwencje zaznaczenia/niezaznaczenia ptaszka "Wolna spłata" przy założeniu, że obecnie nie ma żadnych "otwartych" rozrachunków?
Komputer nie wybucha od tego, a taka wpłata wisi sobie spokojnie w rozrachunkach
Ale chodziło mi o to, czy w takiej sytuacji jest jakakolwiek różnica w działaniu programu w zależności od zaznaczenia lub niezaznaczenia tego pola? Czy też w sytuacji braku istniejących rozliczeń zawartość tego pola jest ignorowana?
Zastanowiło mnie to, bo zwykle w Subiekcie pola, których chwilowo nie da się użyć, są nieaktywne. Tego pola da się użyć w sytuacji braku istniejących rozrachunków, więc sugeruje to, że ma ono jakieś znaczenie.. :-)
To jedna z właściwości operacji bankowych i dokumentów kasowych, a z tymi mamy do czynienia od początku pracy z programem. Cytat z pomocy do programu (Wpłata na rachunek->Pozostałe dane->F1):
Dopisz operację do zaliczek jako wolną spłatę zakreślenie tego znacznika będzie oznaczać że wpłata będzie traktowana przez program jako zaliczka, tzn. będzie mogła być użyta do rozliczania rozrachunków za pomocą opcji Rozlicz przez skojarzenie lub będzie mogła być wykorzystana jako tzw. przedpłata podczas wystawiania dokumentu handlowego.
-
To jedna z właściwości operacji bankowych i dokumentów kasowych, a z tymi mamy do czynienia od początku pracy z programem. Cytat z pomocy do programu (Wpłata na rachunek->Pozostałe dane->F1):
Dopisz operację do zaliczek jako wolną spłatę zakreślenie tego znacznika będzie oznaczać że wpłata będzie traktowana przez program jako zaliczka, tzn. będzie mogła być użyta do rozliczania rozrachunków za pomocą opcji Rozlicz przez skojarzenie lub będzie mogła być wykorzystana jako tzw. przedpłata podczas wystawiania dokumentu handlowego.
Tzn. że jak nie ma tam tego znacznika, to... co? Program taktuje, że wpłynęły pieniądze "ot tak bez powodu"? Jakie to może mieć realne zastosowanie?
Hm... Czy to jest na takie okazje, że np. jest działalność jednoosobowa bez ksiąg rachunkowych i ewidencji stanu kasy - i właściciel sobie wedle potrzeby dopłaca lub wypłaca gotówkę jak popadnie i oczywiście nie prowadzi sam ze sobą rozrachunków...?
-
Jeśli jest to wpłata od konkretnego konrahenta, to nie trzeba nic zaznaczać, sam taką wpłatę/wypłatę potraktuje jako wolną spłatę i pokaże w rozrachunkach.
Na wszeki wypadek sprawdź w Administracja-Parametry w operacjach kasowych i bankowych czy masz donyślnie zaznaczone opcje w okienku Wolne spłaty.
-
Ciężko się tłumaczy tak oczywiste kwestie...
To jedna z właściwości operacji bankowych i dokumentów kasowych, a z tymi mamy do czynienia od początku pracy z programem. Cytat z pomocy do programu (Wpłata na rachunek->Pozostałe dane->F1):
Dopisz operację do zaliczek jako wolną spłatę zakreślenie tego znacznika będzie oznaczać że wpłata będzie traktowana przez program jako zaliczka, tzn. będzie mogła być użyta do rozliczania rozrachunków za pomocą opcji Rozlicz przez skojarzenie lub będzie mogła być wykorzystana jako tzw. przedpłata podczas wystawiania dokumentu handlowego.
Tzn. że jak nie ma tam tego znacznika, to... co?
To znaczy, że NIE będziesz mógł zrobić tego wszystkiego o czym napisano w pomocy, czyli nie będziesz mógł rozliczyć należności/zobowiązań.
Program taktuje, że wpłynęły pieniądze "ot tak bez powodu"? Jakie to może mieć realne zastosowanie?
Każda wpłata ma swoje uzasadnienie i należy ją wprowadzić jeśli chcemy mieć prawdziwe saldo rachunku bankowego/kasy, ale nie każda operacja jest "rozrachunkowa", najbardziej oczywiste przykłady to prowizje w przypadku rachunków bankowych, transfery w przypadku rachunków bankowych i kas, wypłaty pensji.
Hm... Czy to jest na takie okazje, że np. jest działalność jednoosobowa bez ksiąg rachunkowych i ewidencji stanu kasy - i właściciel sobie wedle potrzeby dopłaca lub wypłaca gotówkę jak popadnie i oczywiście nie prowadzi sam ze sobą rozrachunków...?
No skoro nie prowadzi kasy to w ogóle nie potrzeby wprowadzania takich operacji.
-
Każda wpłata ma swoje uzasadnienie i należy ją wprowadzić jeśli chcemy mieć prawdziwe saldo rachunku bankowego/kasy, ale nie każda operacja jest "rozrachunkowa", najbardziej oczywiste przykłady to prowizje w przypadku rachunków bankowych, transfery w przypadku rachunków bankowych i kas, wypłaty pensji.
Akurat to podrubione, to jest rozrachunek z pracownikiem z tytuły wynagrodzeń.
-
Każda wpłata ma swoje uzasadnienie i należy ją wprowadzić jeśli chcemy mieć prawdziwe saldo rachunku bankowego/kasy, ale nie każda operacja jest "rozrachunkowa", najbardziej oczywiste przykłady to prowizje w przypadku rachunków bankowych, transfery w przypadku rachunków bankowych i kas, wypłaty pensji.
Akurat to podrubione, to jest rozrachunek z pracownikiem z tytuły wynagrodzeń.
Masz rację, trochę się zapędziłem, wypłaty nie muszą być rozrachunkowe.
-
Każda wpłata ma swoje uzasadnienie i należy ją wprowadzić jeśli chcemy mieć prawdziwe saldo rachunku bankowego/kasy, ale nie każda operacja jest "rozrachunkowa", najbardziej oczywiste przykłady to prowizje w przypadku rachunków bankowych, transfery w przypadku rachunków bankowych i kas, wypłaty pensji.
Akurat to podrubione, to jest rozrachunek z pracownikiem z tytuły wynagrodzeń.
Masz rację, trochę się zapędziłem, wypłaty nie muszą być rozrachunkowe.
Jak są robione w programie płacowym, to są z definicji.
-
Więc teraz tak - pobrania mamy rozliczane przez centrum rozliczeń kart, płatności elektroniczne przez zakup na kredyt/raty, bo tak nam najwygodniej. Teraz tak - klient kupił na allegro towar, ale następnego dnia zrezygnował - pieniędzy nie mogę już zwrócić przez payu, bo zostały wypłacone - musze przelać mu bezpośrednio na konto. I teraz - w centrum mam nadpłatę, na koncie klienta również - jak to najłatwiej rozliczyć? Bo wystawianie paragonu i zwrotu, albo faktury i korekty lub paragonu i zwrotu nie ma w tym przypadku większego sensu.
Pytanie numer 2 - paypal przelewa zamiast 1000zł, które klient zapłacił, 980zł, bo od razu rozlicza prowizję. Jak to rozliczyć?
-
Więc teraz tak - pobrania mamy rozliczane przez centrum rozliczeń kart, płatności elektroniczne przez zakup na kredyt/raty, bo tak nam najwygodniej. Teraz tak - klient kupił na allegro towar, ale następnego dnia zrezygnował - pieniędzy nie mogę już zwrócić przez payu, bo zostały wypłacone - musze przelać mu bezpośrednio na konto. I teraz - w centrum mam nadpłatę, na koncie klienta również - jak to najłatwiej rozliczyć? Bo wystawianie paragonu i zwrotu, albo faktury i korekty lub paragonu i zwrotu nie ma w tym przypadku większego sensu.
Pytanie numer 2 - paypal przelewa zamiast 1000zł, które klient zapłacił, 980zł, bo od razu rozlicza prowizję. Jak to rozliczyć?
Przyjąć wpłatę 1000 zł i dodać od razy wypłatę na Paypal na 20 zł prowizyjną.
A co do pierwszego tematu, to dlatego wolę traktować paypal i podobne jako bank. O czym zesztą pisałem wcześniej.
-
Jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie? Czy utworzyć nowe konto do payu, paypala i innych?
-
Jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie? Czy utworzyć nowe konto do payu, paypala i innych?
dodaj PayPala jako normalnego kontrahenta i zaznacz ptaszka przy centrum autoryzacji kart płatniczych lub centrum sprzedaży ratalnej , wszystkie rozrachunki ci się zejdą
-
Jak w takim razie proponujesz obsługiwać rozrachunki i sprzedaż z cesyjnymi formami płatności PayU, PayPal, pobrania, itp ?
Jeśli jest tego dużo, to jak w jednej z firm - założyłem osobne konta bankowe dla tych płatności i wpłata na np. PayU jest transferem na to konto. A dopiero z tego konta rozliczam konkretnego kontrahenta. Tym bardziej, ze logujac się na konto Payu można (jak w normalnym banku) pobrać historię.
Przecież dokładnie tak samo (prawie) rozlicza się karty - ceska płatności na centrum kartowe i rozliczanie rozrachunków z tymże centrum.
Witam, Zaczynam księgowanie wpłat PayPal- jest teog bardzo dużo i w róznych walutach (kilkadziesiąt operacji dziennie) i zastanawiam się nad najlepszym rozwiązaniem. Czy zaczytywać wyciągi dzienne do HB (paypal udsotępnia MT940) (z tym ze operacje sa w róznych walutach i chyba wowczas dla każdej waluty musze mieć osobny rachunek) i podłączac te wpłaty przy wystawianiu FV - zazwyczaj najpierw jest wpłąat a potem dokuemnt sprzedażowy. I potem tworzyć z operacji bankowych Wyciagi w podziale na Waluty ?? Czy to nie za dużo pracy?? Czy lepiej potraktowac PayPal jako centrum autoryzacji i rozliczac te wpłaty i FV na jednym koncie a tylko na rachunku ewidencjonować przelewy zbiorcze wypłącane ??
Prosze o radę i przybliżenie zalet i wad tych dwóch sposobów.