Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: cctom w Grudzień 28, 2017, 12:21:14
-
Witam wszystkich
Mam towar podzielony na grupy. W momencie inwentaryzacji tworzę arkusze spisowe grupami ( w module Inwentaryzacja - dodaj). Jako pierwsze pojawia się okienko z datą wczytania stanów magazynowych. I teraz moje pytanie.
Jeżeli ustawię ta datę na 31-12 ( a zrobię to dziś 28-12) to czy program uwzględni sprzedaż w dniach 29 i 30 grudnia???
I kiedy to zrobi??
Czy jak będę wprowadzał dane ze spisu to będę widział stan z 28 czy z 31?? ( chodzi mi o różnice inwentaryzacyjne - czasami zdarzają się pomyłki)
No właśnie a grup mam 80 i drukowanie tego po Sylwestrze jest bolesne !!!
-
Witam wszystkich
Mam towar podzielony na grupy. W momencie inwentaryzacji tworzę arkusze spisowe grupami ( w module Inwentaryzacja - dodaj). Jako pierwsze pojawia się okienko z datą wczytania stanów magazynowych. I teraz moje pytanie.
Jeżeli ustawię ta datę na 31-12 ( a zrobię to dziś 28-12) to czy program uwzględni sprzedaż w dniach 29 i 30 grudnia???
I kiedy to zrobi??
Czy jak będę wprowadzał dane ze spisu to będę widział stan z 28 czy z 31?? ( chodzi mi o różnice inwentaryzacyjne - czasami zdarzają się pomyłki)
No właśnie a grup mam 80 i drukowanie tego po Sylwestrze jest bolesne !!!
Zasada jest jedna już tutaj opisywana - w trakcie liczenia dany towar nie może być sprzedawany. Jeśli chcesz robić to grupami, to w trakcie sprawdzania tej grupy nie można jej sprzedawać, tylko zliczyć, zamknąć tą IWc do IWz i wykonać.
Zmiana daty moze tylko wprowadzić błędy. Program nie kontroluje dynamicznie stanu i sprzedaży w trakcie inwentaryzacji.
-
Witam wszystkich
Mam towar podzielony na grupy. W momencie inwentaryzacji tworzę arkusze spisowe grupami ( w module Inwentaryzacja - dodaj). Jako pierwsze pojawia się okienko z datą wczytania stanów magazynowych. I teraz moje pytanie.
Jeżeli ustawię ta datę na 31-12 ( a zrobię to dziś 28-12) to czy program uwzględni sprzedaż w dniach 29 i 30 grudnia???
I kiedy to zrobi??
Czy jak będę wprowadzał dane ze spisu to będę widział stan z 28 czy z 31?? ( chodzi mi o różnice inwentaryzacyjne - czasami zdarzają się pomyłki)
No właśnie a grup mam 80 i drukowanie tego po Sylwestrze jest bolesne !!!
Zasada jest jedna już tutaj opisywana - w trakcie liczenia dany towar nie może być sprzedawany. Jeśli chcesz robić to grupami, to w trakcie sprawdzania tej grupy nie można jej sprzedawać, tylko zliczyć, zamknąć tą IWc do IWz i wykonać.
Zmiana daty moze tylko wprowadzić błędy. Program nie kontroluje dynamicznie stanu i sprzedaży w trakcie inwentaryzacji.
Rozumiem - tylko po co jest możliwość ustawienia daty wczytania stanów magazynowych??
Ja nie zamierzam sprzedawać w trakcie inwentaryzacji ( wtedy zamykamy się na klucz!!!).
Ja chciałbym tylko przygotować wcześniej arkusze spisowe.
I mam wrażenie ( ale nie pewność), że jeżeli dziś je przygotuję i podam dzisiejszą datę - to zrobi mi się bałagan, dlatego że do inwentaryzacji program przyjmie dane dzisiejsze (28-12) a nie po zakończeniu sprzedaży (31-12)
Co będzie kiedy przygotowując dziś (28-12) arkusz spisowy podam datę 31-12 - jako datę wczytania stanów magazynowych. Czy to aby nie będzie tak, że program w momencie wykonywania inwentaryzacji będzie brał pod uwagę stany na 31-12 mimo tego, że przygotowałem arkusze spisowe 28-12.
Mam 83 grupy towarowe. Założenie i wydrukowanie = ok 6 godzin. Chciałbym zrobić to wcześniej.
-
A co ma Ci dać wpisanie daty 31 dziś, jak będziesz jeszcze jutro sprzedawał.
Napisałem wcześniej, ze program nie wylicza dynamicznie stanu za dwa dni, bo pewnie nikt tego nie potrafi. Program ma liczyć, a nie przewidywać.
-
Podejrzewam, że wpisanie daty 31-12 spowoduje, że w momencie wykonywania inwentaryzacji program skoryguje dane ( o sprzedaż z 29 - 30 - 31). Inaczej mówiąc - po komendzie - wykonaj inwentaryzację zaciągnie stany magazynowe z 31-12 ( data zadana) a nie z 28-12(data przygotowania arkuszy spisowych).
Nie mam pewności - dlatego pytam .
-
Podejrzewam, że wpisanie daty 31-12 spowoduje, że w momencie wykonywania inwentaryzacji program skoryguje dane ( o sprzedaż z 29 - 30 - 31). Inaczej mówiąc - po komendzie - wykonaj inwentaryzację zaciągnie stany magazynowe z 31-12 ( data zadana) a nie z 28-12(data przygotowania arkuszy spisowych).
Nie mam pewności - dlatego pytam .
Owszem, jak 31 Wystawisz IWc z datą 31-12, to pokaże stany z 31. Tylko to, co masz wydrukach spisowych będzie się odnosiło do 28 i wpisane tam wartości spisowe też takie będą. Więc tylko narobisz sobie bałaganu i dopiero wtedy, przy odkręcaniu, będziesz miał problem.
-
Ja patrzę na to w ten sposób... Ale nie jestem tego pewien.
Insert dał możliwość ustalenia daty wczytania stanów magazynowych.
Wynika z tego, że arkusze spisowe mogę przygotować wcześniej wskazując datę wczytania stanów magazynowych.
Cały czas nie jestem tego pewien!
Jeżeli będę wprowadzał arkusze spisowe do komputera - wtedy mogą się pokazywać różnice w tych towarach które zostały w międzyczasie sprzedane - bo przecież arkusz został utworzony 28-12 - i takie ma stany. To jest dla mnie jasne i czytelne.
Co będzie w momencie komendy wykonaj - czy zostanie uwzględniona data wczytania stanów magazynowych = 31-12.
Czy najpierw program zaciągnie stany z 31-12 ( a będę to robił 5-6 stycznia) i wtedy na te stany nałoży spis i utworzy RW I PW aby doprowadzić stany do rzeczywistych??
Mam wrażenie ale nie pewność???
-
Ja patrzę na to w ten sposób... Ale nie jestem tego pewien.
Insert dał możliwość ustalenia daty wczytania stanów magazynowych.
Wynika z tego, że arkusze spisowe mogę przygotować wcześniej wskazując datę wczytania stanów magazynowych.
Cały czas nie jestem tego pewien!
Jeżeli będę wprowadzał arkusze spisowe do komputera - wtedy mogą się pokazywać różnice w tych towarach które zostały w międzyczasie sprzedane - bo przecież arkusz został utworzony 28-12 - i takie ma stany. To jest dla mnie jasne i czytelne.
Co będzie w momencie komendy wykonaj - czy zostanie uwzględniona data wczytania stanów magazynowych = 31-12.
Czy najpierw program zaciągnie stany z 31-12 ( a będę to robił 5-6 stycznia) i wtedy na te stany nałoży spis i utworzy RW I PW aby doprowadzić stany do rzeczywistych??
Mam wrażenie ale nie pewność???
Proszę wytłumacz mi w jaki sposób program moze wczytać stany na dzień przyszły? Bo tego nie potrafię zrozumieć. Może wczytać na dzień przeszły, bo jest w stanie wyliczyć stan na określoną datę wstecz, ale nie do przodu.
Po drugie wydrukujesz arkusze na określony dzień i spisujący naniosą stan rzeczywisty. Po czym rozpoczynasz sprzedaż i dodajesz IWc ze stanem na dzień do przodu. Jak się ma to, co jest na arkuszach spisowych naniesione przez spisujących do stanu za kilka dni? Przy spisywaniu było 5 w komputerze i 4 na stanie. Za kilka dni będzie 2 w komputerze i wpiszesz, że jest 4 na stanie, bo tak jest na arkuszu?
Podkreśłałem na początku - w czasie spisywania nie ma sprzedaży do chwili wygenerowania IWz z ich zrealizowaniem.
-
Inwentaryzację zaczynam w 02-01
Ja chcę dziś wydrukować arkusze spisowe metodą: Inwentaryzacja - dodaj ( w tym momencie mam możliwość nadania daty wczytania towarów = DWT tak to nazwę).
Jeżeli zrobię to dziś to program utworzy arkusze wpisując w nie stany magazynowe na dziś. I jeżeli będę sprzedawał 29-30-31 i potem zrobię inwentaryzację i wpiszę ją w te arkusze (IWc) i wykonam - to będzie bałagan związany z tym że nie została uwzględniona sprzedaż z dni po utworzeniu arkuszy. Już to kiedyś przerabiałem - właśnie tak zrobiłem i zrobił się bałagan.
A co będzie jak zadam podczas tworzenia arkuszów spisowych dam DWT= 31-12 ( zrobię to dziś) to zostaną utworzone arkusze ze stanami na dziś - jak słusznie zauważyłeś komputer nie przewiduje.
Tylko czy czasem podanie DWT = 31-12 nie spowoduje podczas wykonywania inwentaryzacji takich operacji w programie:
1. Komputer wczytuje stany na dzień 31-12 - bo taka datę ma zadaną ( a stany ma aktualne bo jest już styczeń i sprzedaż od 28 do 31 jest znana komputerowi ) - arkusze spisowe traktuje tylko jako papier do spisywania ( program olewa stany wpisane 28-12)
2. Tworzy PW I RW w stosunku do zaczytanych stanów na 31-12 i wprowadzonych w styczniu arkuszów spisowych
Ja bardzo długo na kacu sylwestrowym siedziałem w sklepie tworząc 83 arkusze spisowe i drukując ( tak aby następnego dnia 02-01) pracownicy mogli zacząć liczyć i pisać
W tym roku jest specyficznie - bo mogę to zrobić w sobotę po zakończeniu sprzedaży ale ile było takich sytuacji kiedy miałem tylko sylwestrowe popołudnie na przygotowanie inwentaryzacji.
Myślę ( ale nie jestem pewien ) że zadanie daty DWT rozwiązuje ten problem
-
Albo jest już na tyle późno, że moja percepcja spadła w okolice zera, albo Twoje pomysły są tak "wspaniałe", że ich zupelnie nie rozumiem.
Spis masz robić fizycznie 02-01-2018. 31-12 i 01-01 sprzedaży nie będzie, bo to niedziela i święto. W tej sytuacji jak wydrukujesz po ostatniej sprzedaży w starym roku IWc czyli arkusze spisowe na dzień 31-12, to będzie to aktualny stan wg komputera.
Co ma do tego dzień 28-12, skoro będzie w nim jeszcze prowadzona sprzedaż?
Na arkusze pracownicy naniosą stany faktyczne i jak skończą, to w tym momencie możesz już zacząć sprzedaż.
Ktoś musi przepisać z papieru do komputera, po skończonym liczeniu, stany z arkuszy spisowych na wygenerowane IWc. W ten sposób otrzymasz IWc z naniesionymi poprawkami. Ilość IWc nie ma znaczenia. Jak na IWc będą już naniesione stany aktualne, wykonujesz z nich IWz, które zatwierdzasz.
I na tym się kończy cała działaność spisowa. Po zatwierdzeniu IWz automatycznie zostaną wygenerowane RW i PW na wychwycone różnice.
Ewentualnie drukujesz Remanent na dzień spisu czyli 31-12-2017 i na tym koniec.
Proste jak świński ogonek i nie ma co bardziej z tym kombinować.
-
Cześć
Pozwoliłem sobie zadzwonić do Insertu (pomoc techniczna). No i.... Data wczytania towarów = to jest tylko zmiana daty na wydruku. Nic więcej.... Tak samo jak kiedyś drukowałem księgowość z kilku miesięcy wstecz z Rachmistrza jeszcze DOS-owego - można było zmienić datę na wydruku aby wydruk "źle" nie wyglądał.
Czyli arkusze spisowe można przygotować dopiero po zakończeniu sprzedaży. A ja miałem nadzieję, że program jest bardziej nazwijmy to "pomocny"
Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku dla Wszystkich Insertowców i w szczególności dla kolegi Aldo.
-
przygotowujesz arkusze spisowe z kolumna "Aktualna ilosc w magazynie"?
-
Tak. I zrobię to po zakończeniu sprzedaży ( w sobotę).
Przez 3-4 dni pracownicy będą liczyć i wpisywać ilości w arkusze.
Potem mam sobotę - niedzielę na wrzucenie tego w arkusze.
I w poniedziałek po wykonaniu inwentaryzacji ruszam ze sprzedażą - już z nowymi stanami.
-
Tak. I zrobię to po zakończeniu sprzedaży ( w sobotę).
Przez 3-4 dni pracownicy będą liczyć i wpisywać ilości w arkusze.
Potem mam sobotę - niedzielę na wrzucenie tego w arkusze.
I w poniedziałek po wykonaniu inwentaryzacji ruszam ze sprzedażą - już z nowymi stanami.
Zaufanie do pracowników, to rzecz bardzo ważna, ale wszystko ma swoje granice.
Tak na prawdę, to arkusze spisowe nigdy nie podpowiadają stanów. Pracownik ma policzyć i wpisać tyle, ile jest na półce. Spotkałem sytuację, zę pracownik kręcił i jak na arkuszu było 5 szt, a na półce miał 4 (bo jedną zginął), to wpisał tyle, ile powinno być czyli 5.
-
Ja nawet spotkałem biegłych, którzy uznawali spis z natury na arkuszach że stanem wg komputera za nierzetelny.
-
Pozwoliłem sobie zadzwonić do Insertu (pomoc techniczna). No i.... Data wczytania towarów = to jest tylko zmiana daty na wydruku. Nic więcej....
To tylko potwierdza moją opinię, że tam głupki pracują... :-)
Data wczytania stanów jest dokładnie tym, co wynika z nazwy. Jest to dzień (ściślej: koniec dnia), z którego stany magazynowe Subiekt wczyta i wyświetli na liście. Wczytany stan staje się w tym momencie stanem odniesienia względem którego obliczane są różnice magazynowe - tzn. wypełniając inwentaryzację masz wpisać stan taki jaki wtedy faktycznie był.
Przykład:
W poniedziałek było na stanie w komputerze 100 sztuk. Magazynier w poniedziałek policzył stan faktyczny i wyszło mu 98 sztuk. Wpisał to ręcznie na formularzu inwentaryzacji. Następnie we wtorek otworzono sklep i sprzedano 10 sztuk. Stan w komputerze na wtorek to 90szt. W środę księgowa przyszła do pracy i znalazła na biurku spis z natury ze stanem 98 sztuk. Odpala Subiekta, podaje datę wczytania stanów "poniedziałek". Wyświetla jej się "100". Przepisuje stan faktyczny "98". Zatwierdza inwentaryzację i... tadam! Na stanie w komputerze jest teraz 88 szt. Cud. :-)
Oczywiście stosowanie tu daty przyszłej nie ma najmniejszego sensu.
Zasada jest jedna już tutaj opisywana - w trakcie liczenia dany towar nie może być sprzedawany.
To nie do końca prawda. Oczywiście w trakcie liczenia towar nie powinien być sprzedawany po prostu po to, żeby nie powstawały błędy przy liczeniu. Tym niemniej nie ma przeciwwskazań aby "po policzeniu" rozpocząć sprzedaż towaru nie zatwierdzając IWc. W Subiekcie IWc tak naprawdę pamięta względną różnicę stanu, a nie bezwzględny stan magazynu. Można więc przez tydzień (albo i miesiąc...) codziennie liczyć inną grupę towarową i dodawać kolejne IWc, a połączyć je w IWz i zatwierdzić dopiero zbiorczo na koniec. Dopiero wtedy stany w komputerze się zaktualizują do faktycznych.
-
W Subiekcie IWc tak naprawdę pamięta względną różnicę stanu, a nie bezwzględny stan magazynu.
NIE, NIE, NIE! Wprowadzasz ludzi w błąd!
Pomyliłeś działanie "Szybkiej inwentaryzacji", która pamięta różnicę, z działaniem "Inwentaryzacji".
Z IWc i IWz jest zupełnie inaczej!
IWc pamięta stan wpisany przez użytkownika, a nie różnicę.
Zrób eksperyment (sam go zrobiłem przed chwilą, żeby się upewnić że na 100% dobrze pamiętam):
1. Wystaw PW na 5 szt z datą 30.12
2. Wypisz IWc z wczytaniem stanów na dzień 29.12 (wg komputera stan = 0) i wpisz stan faktyczny 4 szt . Różnica to 4 szt
3. Zrób z tego IWz, podając datę wczytania stanów 30.12.
Gdyby IWc przechowywało różnicę to na IWz pownien być wykazany przychów 4 szt (po zatwierdzeniu powinno powstać PW na 4 szt), a tymczasem jest wykazywany rozchód na 1 szt.
Jeśli IWz zrobisz z datą 28.12 (towaru jeszcze nie było) to pokaże przychód 4 szt.
Wszystko przy tych samych, nie zmienianych IWc z datą 29.12
-
Istotnie, zagalopowałem się. To IWz pamięta względną różnicę (nie IWc). Mea culpa. :-)
Tym niemniej reszta mojego opisu jest ok - jak najbardziej można zacząć sprzedawać, a inwentaryzację wprowadzić później - właśnie korzystając z daty wczytania stanów jako swoistej "kotwicy". Natomiast po przekształceniu IWc w IWz (i przed jeszcze zatwierdzeniem inwentaryzacji) można nawet grzebać w dokumentach historycznych (np. PW z datą przeszłą) i nie wpłynie to na różnicę stanów.
No, oczywiście robienie tego nieuważnie może przynieść więcej szkody niż pożytku i najlepiej zapomnieć o tej możliwości... :-)
-
Do kolegi Micha
cytuję:
Data wczytania stanów jest dokładnie tym, co wynika z nazwy. Jest to dzień (ściślej: koniec dnia), z którego stany magazynowe Subiekt wczyta i wyświetli na liście. Wczytany stan staje się w tym momencie stanem odniesienia względem którego obliczane są różnice magazynowe - tzn. wypełniając inwentaryzację masz wpisać stan taki jaki wtedy faktycznie był.
I moje pytanie
1.Przygotowałem dokumenty IWc 25 grudnia ale jako datę wczytania stanów magazynowych podaję 31-12
2.Do 31-12 trwa normalna sprzedaż
3.Od 02-01 zamykam sklep i rozpoczynam inwentaryzację posługując się wydrukowanymi IWc z 25-12 ( z datą wczytania stanów 31-12
4.05-02 wprowadzam inwentaryzację do komputera. Wprowadzając ją widzę nierzeczywiste różnice inwentaryzacyjne ( bo w IWc są stany z 25-12 a w okresie do 31-12 coś się sprzedało) - pomijam to milczeniem
5.Wprowadziłem wszystkie IWc - wykonuję inwentaryzację
Jakie stany program weźmie pod uwagę wyliczając różnice - czy te z 25-12 ( data utworzenia IWc) czy z 31-12 (data wczytania stanów magazynowych)???
-
Cytat: Oczywiście stosowanie tu daty przyszłej nie ma najmniejszego sensu.
Program nie jest jasnowidzem. Tak naprawdę wczytałeś stany z dnia 25.12, bo wtedy takie były i już.
-
Nie musi być jasnowidzem - on w momencie wprowadzania inwentaryzacji je zna. To są stany na 31-12 ( tylko czy je uwzględni).
Inwentaryzacja jest przeprowadzana i wprowadzana po 31-12.
Tak naprawdę to i tak nie ma znaczenia. Celem inwentaryzacji jest uzyskanie dokładnego stanu magazynu. I czy program będzie robił PW I RW w stosunku do stanu z 25 czy 31 - nie ma znaczenia. I tak w efekcie dostajemy stany w Subiekcie zgodne ze stanami na półkach ( o ile pracownicy czegoś nie pomylili)
-
Nie musi być jasnowidzem - on w momencie wprowadzania inwentaryzacji je zna. To są stany na 31-12 ( tylko czy je uwzględni).
Inwentaryzacja jest przeprowadzana i wprowadzana po 31-12.
Tak naprawdę to i tak nie ma znaczenia. Celem inwentaryzacji jest uzyskanie dokładnego stanu magazynu. I czy program będzie robił PW I RW w stosunku do stanu z 25 czy 31 - nie ma znaczenia. I tak w efekcie dostajemy stany w Subiekcie zgodne ze stanami na półkach ( o ile pracownicy czegoś nie pomylili)
Życzę powodzenia - przy prostowaniu stanów.
-
To tylko potwierdza moją opinię, że tam głupki pracują... :-)
Istotnie, zagalopowałem się. To IWz pamięta względną różnicę (nie IWc). Mea culpa. :-)
"kto się przezywa, sam się tak nazywa" :)
-
"kto się przezywa, sam się tak nazywa" :)
Co racja, to racja... :-)