Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Cyjus w Listopad 30, 2017, 10:43:21
-
Witam,
W tym pięknym roku 2017 anno domini, chciałbym podejść do sprawy inwentaryzacji w troszkę inny sposób niż robiłem to dotychczas. W poprzednich latach wyglądało to tak iż w ciągu jednego dnia zamykałem firmę przed końcem roku i wraz z całą ekipą liczyliśmy towary, po czym następowała inwentaryzacja i remanent.
W tym roku chciałbym zrobić sobie to na spokojnie i mam już zarys myśli jakby to miało wyglądać. Niestety nie mam całkowitej pewności czy taka forma przejdzie, przeszukałem kilka wątków i ciągle mam wątpliwości - stąd ten temat.
A teraz do rzeczy:
Chciałbym zacząć sprawdzać sobie stany magazynowe już powiedzmy od drugiego tygodnia grudnia. Do tego bardzo pomocnym byłby wydruk z subiekta towarów jakie posiadam (jakiś wzorzec znajdę, zresztą już mi się poprawny gdzieś pojawił, ale chwilowo zapomniałem jego nazwy), wysłać chłopaka na magazyn i aby według listy sprawdzał stany. Niestety robota ta nie jest dla jednej osoby aby wyrobiła się w ciągu dnia - jest to po prostu niemożliwe do wykonania. Dlatego np. widzę to tak że każdego dnia powiedzmy przez tydzień będzie sprawdzał po trochu towary, z których w międzyczasie będzie prowadzona sprzedaż (oczywiście tak by handlowcy nie mieszali mu w tym co robi w danym momencie) i na koniec każdego dnia zrobię sobie inwentaryzację cząstkową. Po tygodniu lub nawet dwóch takiej pracy wyobrażam sobie, że będę mógł zrobić IWz i będzie to cacy wykonane.
No i teraz rodzą się pytania. Czy jeśli dla przykładu w poniedziałek zrobię inwentaryzację cząstkową produktów A,B,C, a we wtorek,środę,czwartek będzie z nich prowadzona sprzedaż to IWz robiona w piątek, uwzględni mi dokumenty sprzedażowe które zostały wykonane w międzyczasie? Jaką datę mam wstawić w IWz skoro IWc będę miał z pięciu różnych dni tygodnia? Czy jest jakieś ograniczenie czasowe w którym mógłbym to wykonać? Czy w ogóle mogę się za to zabrać w ten sposób który sobie to wyobrażam???
Tak jak wspominałem wcześniej - prześledziłem już kilka wątków związanych z inwentaryzacjami - niestety nie uzyskałem póki co satysfakcjonującej odpowiedzi - jeśli jednak jest jakiś już stworzony - to poprosiłbym o linka, z resztą raczej sobie poradzę.
Pozdrawiam
-
Bump
-
IWz jest robiona z IWc. Jeśli zrobisz IWC i nie bedzie nic w nich poprawiane, to takie trafią do IWz. Sprzedaż towarów po zrobieniu IWC nie ma nie wpływu.
-
Proszę wybaczyć, że jak tępy c*&j się pytam po sto razy o to samo, ale chce mieć 110% pewności.
W poniedziałek robię IWC z produktu A, którego na stanie w komputerze mam 120szt. ale fizycznie jest 100 - tak więc taką wartość do IWc wprowadzam. We wtorek, środę, czwartek - sprzedaję po 10szt. danego produktu. W piątek zaś wykonuję IWz - i teraz pytanie - czy IWz, wróci mi stan na 100szt. (tak jak zaznaczyłem w IWc) czy może wpisze już poprawny stan 70szt. (120 - 20 strat - (10+10+10 sprzedaży w ciągu kolejnych dni))? To jest pytanie które mnie niesamowicie gnębi i odpowiedź na nie jest taka istotna...
Pozdrawiam i przepraszam za głupie (zapewne) pytanie.
-
A jakim problemem jest utworzenie sobie podmiotu testowego i wygenerowanie sobie dokumentów, które będą odpowiadały Twojemu scenariuszowi?
Prosta sprawa a nic nie będzie Ciebie już gnębiło :)
Moim zdaniem prowadzenie sprzedaży i inwentaryzacji to słaby pomysł.
-
Super!
Głupi ja - nie pomyślałem o takiej zabawie. No i swoje wątpliwości rozwiałem - IWc robione w czasie gryzie się ze sprzedażą - po prostu tego nie wolno robić, bo więcej kłopotu niż pożytku. Ale teraz - nowe pytanie! :D Zakładając, że w grudniu każdy z pracowników jest nieomylny i wybitnie uczciwy i nie dojdzie już do żadnych błędów przy sprzedaży... Czy można zrobić 5 x IWz każdą tak na 20% towaru (aby nie kłóciło się to z sprzedażą) i później dziabnąć remanent? Bo o ile dobrze to rozumiem Remanent dla księgowej nie musi być wystawiany na podstawie Inwentaryzacji (??? 0_o ???), bo w zasadzie Inwentaryzacja do tylko RW i PW tak by się stany zgadzały... No nie? Jeśli załóżę, że stany mam w 100% zgodne z rzeczywistością to chyba mogę robić wydruk remamentu? Czy pójdę siedzieć za przestępstwa podatkowe? :D
-
inwentury sie nie ksieguje:-) tylko remanet, jesli jestes pewny stanow to remanent dla ksiegowej, sobie drukujesz arkusze inwentaryzacyjne, dlugopisem nanosisz stany i komisje i chowasz do szafy
-
..... sobie drukujesz arkusze inwentaryzacyjne, dlugopisem nanosisz stany i komisje i chowasz do szafy
A po co to? :)
-
Dobrze prawi!
Tak właśnie sobie zrobię!
W przyszłym tygodniu przeprowadzę "Inwentaryzacja-Prolog 2017", czyli popołudniami wraz z magazynierem, gdy już Handlowcy pojadą i sprzedaży jako-takiej nie ma, będę robił kolejne IWz w każdym dniu tygodnia aby stany się zgadzały do połowy grudnia. W ostatnim tygodniu zamknę firmę na dwa dni i zrobimy "Inwentaryzacja-Ostatnie starcie", gdzie każdemu z pracowników rozdam po arkuszu z obecnym towarem do sprawdzania. W czystej, idealnej i wymarzonej teorii - polegać to będzie tylko na "odptaszkowywaniu" każdej kolejnej pozycji - no bo przecież syćko się będzie zgadzać!!! Wówczas zrobię ostatnie, całościowe IWz ma podstawie którego będzie remament, komisja się podpisze na idealnych wydrukach bez poprawek, a nam to zajmie dla odmiany godzinkę zamiast 12 :D
Dzięki każdemu za zainteresowanie i odpowiedzi. Niech moc będzie z wami w trakcie tego żmudnego liczenia towarów i produktów!
-
Muszę niestety Cię zmartwić, ale w Twoim postępowaniu widzę jedną lukę. Problemem jest to, że w inwentaryzacja poprawia stan towarów, które zostaną na niej umieszczone. Więc jeśli jakiegoś towaru nie masz, to go nie wpiszesz, a więc na stanie pozostanie ilość niewyzerowana. Gdybyś zrobił inwentaryzację od razu ze wszystkiego, to mógłbyś skorzystać z funkcji "pokaż pominięte towary".
-
Proszę wybaczyć, że jak tępy c*&j się pytam po sto razy o to samo, ale chce mieć 110% pewności.
W poniedziałek robię IWC z produktu A, którego na stanie w komputerze mam 120szt. ale fizycznie jest 100 - tak więc taką wartość do IWc wprowadzam. We wtorek, środę, czwartek - sprzedaję po 10szt. danego produktu. W piątek zaś wykonuję IWz - i teraz pytanie - czy IWz, wróci mi stan na 100szt. (tak jak zaznaczyłem w IWc) czy może wpisze już poprawny stan 70szt. (120 - 20 strat - (10+10+10 sprzedaży w ciągu kolejnych dni))? To jest pytanie które mnie niesamowicie gnębi i odpowiedź na nie jest taka istotna...
Pozdrawiam i przepraszam za głupie (zapewne) pytanie.
Cofam się do tego pytania, bo jest to istotne.
Robisz to IWc z produktu A. W IWc wpisujesz stan faktyczny na dany dzień. Czyli o dwadzieścia mniej niż na półce. Kilka dni później trafi to do IWz i tam zostanie zdjęta róznica czyli 20 szt. Jakie ma znaczenie czy te 20 szt zostanie zdjęte ze 100, które było w trakcie tworzenia IWc czy z 50, które jest na dzień wykonania IWz. Po prostu zostanie zdjęte 20 szt ze stanu. Inwentaryzacja ma wychwycić różnice między stanem faktycznym a subiektowym, a nie stan na dany dzień. A róznice nawet w trakcie sprzedaży się nie zmienią, chyba, ze po drodze ktoś zajrzy pod półkę i znajdzie tam brakujące 20 szt.
Dlatego IWc można robić w trakcie sprzedaży o ile towar na tym konktetnym IWc nie jest w tym czasie sprzedawany. Po zapisaniu IWc już nie ma to znaczenia. I tym ten mechanizm rózni się od szybkiej inwentaryzacji, której nie da się zrobić w trakcie sprzedaży.
Jeszcze raz powtarzam - Inwentaryzacja w IWc i dalej w IWz, to wychwycenie różnic, a nie stanów.
-
Przepraszam, ale szybka inwentaryzacja działa tak samo - zapisuje w rzeczywistości różnicę.
Łatwo można to sprawdzić. Wystarczy wpisać cokolwiek, zapisać ją bez zatwierdzenia, zdjąć że stanu trochę towaru i wrócić do szybkiej inwentaryzacji.
-
A nie lepiej wydrukować listę stanów magazynowych posprawdzać czy się zgadza ze stanem na półce i ewentualne braki lub nadwyżki ręcznie zdjąć lub dodać za pomocą RW/PW ?
Dlaczego na siłę bawić się z Iwc itp. skoro nie rozumiesz jego działania?
-
Przepraszam, ale szybka inwentaryzacja działa tak samo - zapisuje w rzeczywistości różnicę.
Łatwo można to sprawdzić. Wystarczy wpisać cokolwiek, zapisać ją bez zatwierdzenia, zdjąć że stanu trochę towaru i wrócić do szybkiej inwentaryzacji.
Być mopże już nie pamiętam, bo bardzo dawno tego nie robiłem, ale pamiętam, że był kategoryczny zakaz sprzedaży w trakcie.
-
Może nie kategorycznie, ale jest to zdecydowanie niezalecane.
Wpisuje się że jest 30 szt, następnego dnia klient widzi że wpisał 24 szt. Notatki mówią co innego, nie rozumiejąc o co chodzi poprawia na 30 szt i wszystko idzie w...
-
Muszę niestety Cię zmartwić, ale w Twoim postępowaniu widzę jedną lukę. Problemem jest to, że w inwentaryzacja poprawia stan towarów, które zostaną na niej umieszczone. Więc jeśli jakiegoś towaru nie masz, to go nie wpiszesz, a więc na stanie pozostanie ilość niewyzerowana. Gdybyś zrobił inwentaryzację od razu ze wszystkiego, to mógłbyś skorzystać z funkcji "pokaż pominięte towary".
Luzik - nie jestem zmartwiony ponieważ z tym się liczę - wiem że inaczej się tego nie da zrobić. Aczkolwiek z moim zamysłem będę miał po stokroć mniej roboty aniżeli bez wcześniejszych wyrównań stanów. U mnie w firmie rok w rok mam około 60-80% stanów towarów niezgadzających się i wyrównywanie tego jest fest czasochłonne w te ostatnie dni. Raport o pominiętych towarach zrobię już w ostatni dzień. Dziękuje za fatygę.
Proszę wybaczyć, że jak tępy c*&j się pytam po sto razy o to samo, ale chce mieć 110% pewności.
W poniedziałek robię IWC z produktu A, którego na stanie w komputerze mam 120szt. ale fizycznie jest 100 - tak więc taką wartość do IWc wprowadzam. We wtorek, środę, czwartek - sprzedaję po 10szt. danego produktu. W piątek zaś wykonuję IWz - i teraz pytanie - czy IWz, wróci mi stan na 100szt. (tak jak zaznaczyłem w IWc) czy może wpisze już poprawny stan 70szt. (120 - 20 strat - (10+10+10 sprzedaży w ciągu kolejnych dni))? To jest pytanie które mnie niesamowicie gnębi i odpowiedź na nie jest taka istotna...
Pozdrawiam i przepraszam za głupie (zapewne) pytanie.
Cofam się do tego pytania, bo jest to istotne.
Robisz to IWc z produktu A. W IWc wpisujesz stan faktyczny na dany dzień. Czyli o dwadzieścia mniej niż na półce. Kilka dni później trafi to do IWz i tam zostanie zdjęta róznica czyli 20 szt. Jakie ma znaczenie czy te 20 szt zostanie zdjęte ze 100, które było w trakcie tworzenia IWc czy z 50, które jest na dzień wykonania IWz. Po prostu zostanie zdjęte 20 szt ze stanu. Inwentaryzacja ma wychwycić różnice między stanem faktycznym a subiektowym, a nie stan na dany dzień. A róznice nawet w trakcie sprzedaży się nie zmienią, chyba, ze po drodze ktoś zajrzy pod półkę i znajdzie tam brakujące 20 szt.
Dlatego IWc można robić w trakcie sprzedaży o ile towar na tym konktetnym IWc nie jest w tym czasie sprzedawany. Po zapisaniu IWc już nie ma to znaczenia. I tym ten mechanizm rózni się od szybkiej inwentaryzacji, której nie da się zrobić w trakcie sprzedaży.
Jeszcze raz powtarzam - Inwentaryzacja w IWc i dalej w IWz, to wychwycenie różnic, a nie stanów.
No właśnie taką odpowiedź chciałem (pragnąłem!!!) usłyszeć wcześniej! To były moje wątpliwości, aczkolwiek po cichu liczyłem na to, że właśnie tak zadziała system IWc. Niestety!!! Nie jest prawdą o czym prawisz ;( Dzięki sugestii Biniewa potestowałem sobie IWc/IWz na dniach w bazie testowej. Właśnie w trakcie pisania tego postu robię to ponownie by mieć pewność, że się nie mylę (aktualna wersja 1,49 sp1). Robię dla przykładu IWc produktu A z 100 szt. na stanie w programie na 80 szt faktycznego stanu. Zapisuję ją z dniem 01.12.2017. Tworzę fakturę sprzedaży (gotówkową oczywiście) z dniem 03.12.2017 - na 10 szt. tego samego produktu i ją zapisuję. Z dzisiejszą datą 08.12.2017 tworzę IW'z na podstawie IW'c z dnia 01.12.2017 - aczkolwiek IW'z widzi już na stanie 90szt które ma korygować na 80. Tak więc - skoro widziałem 01.12 że brakuje mi 20 szt. (ze 100) i 03.12 sprzedałem 10 szt - to już 8.12 powinienem mieć 70 szt. po IW'z - niestety przekłamuje - IWz nie interesują różnice stanów - tylko stany same w sobie, dlatego sprzedaż sama w sobie odpada jeśli wcześniej nie zatwierdzimy IWz (dzięki Biniew jeszcze raz).
A nie lepiej wydrukować listę stanów magazynowych posprawdzać czy się zgadza ze stanem na półce i ewentualne braki lub nadwyżki ręcznie zdjąć lub dodać za pomocą RW/PW ?
Dlaczego na siłę bawić się z Iwc itp. skoro nie rozumiesz jego działania?
Dlatego że zależy mi na czasie. Inwentaryzacja zawsze jest robiona (u mnie przynajmniej) na tzw. "ostatnią chwilę" - trwa wiele godzin, robi ją kilkoro ludzi i przez jej czasochłonność skupienie jednostki spada, i wkradają się błędy. W tym roku chce być wygodny, uprzedzić fakty i zrobić sobie to na spokojnie przed samym końcem roku. Czemu pytam o IWc zamiast bawić się w RW/PW - bo jest to jeden dokument zawierający te dwa pozostałe sam w sobie - mniej roboty, mniej pomyłek - lepszy wynik.
-
No właśnie taką odpowiedź chciałem (pragnąłem!!!) usłyszeć wcześniej! To były moje wątpliwości, aczkolwiek po cichu liczyłem na to, że właśnie tak zadziała system IWc. Niestety!!! Nie jest prawdą o czym prawisz ;( Dzięki sugestii Biniewa potestowałem sobie IWc/IWz na dniach w bazie testowej. Właśnie w trakcie pisania tego postu robię to ponownie by mieć pewność, że się nie mylę (aktualna wersja 1,49 sp1). Robię dla przykładu IWc produktu A z 100 szt. na stanie w programie na 80 szt faktycznego stanu. Zapisuję ją z dniem 01.12.2017. Tworzę fakturę sprzedaży (gotówkową oczywiście) z dniem 03.12.2017 - na 10 szt. tego samego produktu i ją zapisuję. Z dzisiejszą datą 08.12.2017 tworzę IW'z na podstawie IW'c z dnia 01.12.2017 - aczkolwiek IW'z widzi już na stanie 90szt które ma korygować na 80. Tak więc - skoro widziałem 01.12 że brakuje mi 20 szt. (ze 100) i 03.12 sprzedałem 10 szt - to już 8.12 powinienem mieć 70 szt. po IW'z - niestety przekłamuje - IWz nie interesują różnice stanów - tylko stany same w sobie, dlatego sprzedaż sama w sobie odpada jeśli wcześniej nie zatwierdzimy IWz (dzięki Biniew jeszcze raz).
..................................
Dlatego że zależy mi na czasie. Inwentaryzacja zawsze jest robiona (u mnie przynajmniej) na tzw. "ostatnią chwilę" - trwa wiele godzin, robi ją kilkoro ludzi i przez jej czasochłonność skupienie jednostki spada, i wkradają się błędy. W tym roku chce być wygodny, uprzedzić fakty i zrobić sobie to na spokojnie przed samym końcem roku. Czemu pytam o IWc zamiast bawić się w RW/PW - bo jest to jeden dokument zawierający te dwa pozostałe sam w sobie - mniej roboty, mniej pomyłek - lepszy wynik.
Sorry, rzeczywiście pomyliłem, bardzo dawno tego nie robiłem. Ale nikt Ci nie zabrania zrobić kawałek inwentaryzacji w danym dniu i od razu zamknąć ją IWz. Wtedy stany zostana od razu skorygowane. A to, że buędzie ileś tam WIz nie ma znaczenia, bo nie ma przepisu, że insentaryzację należy zrobić na raz. Wręcz przeciwnie, fragment przepisu: Inwentaryzacja rozpoczęta nie wcześniej niż 3 miesiące przed końcem roku obrotowego, a zakończona do 15 dnia następnego roku.
-
No właśnie taką odpowiedź chciałem (pragnąłem!!!) usłyszeć wcześniej! To były moje wątpliwości, aczkolwiek po cichu liczyłem na to, że właśnie tak zadziała system IWc. Niestety!!! Nie jest prawdą o czym prawisz ;( Dzięki sugestii Biniewa potestowałem sobie IWc/IWz na dniach w bazie testowej. Właśnie w trakcie pisania tego postu robię to ponownie by mieć pewność, że się nie mylę (aktualna wersja 1,49 sp1). Robię dla przykładu IWc produktu A z 100 szt. na stanie w programie na 80 szt faktycznego stanu. Zapisuję ją z dniem 01.12.2017. Tworzę fakturę sprzedaży (gotówkową oczywiście) z dniem 03.12.2017 - na 10 szt. tego samego produktu i ją zapisuję. Z dzisiejszą datą 08.12.2017 tworzę IW'z na podstawie IW'c z dnia 01.12.2017 - aczkolwiek IW'z widzi już na stanie 90szt które ma korygować na 80. Tak więc - skoro widziałem 01.12 że brakuje mi 20 szt. (ze 100) i 03.12 sprzedałem 10 szt - to już 8.12 powinienem mieć 70 szt. po IW'z - niestety przekłamuje - IWz nie interesują różnice stanów - tylko stany same w sobie, dlatego sprzedaż sama w sobie odpada jeśli wcześniej nie zatwierdzimy IWz (dzięki Biniew jeszcze raz).
..................................
Dlatego że zależy mi na czasie. Inwentaryzacja zawsze jest robiona (u mnie przynajmniej) na tzw. "ostatnią chwilę" - trwa wiele godzin, robi ją kilkoro ludzi i przez jej czasochłonność skupienie jednostki spada, i wkradają się błędy. W tym roku chce być wygodny, uprzedzić fakty i zrobić sobie to na spokojnie przed samym końcem roku. Czemu pytam o IWc zamiast bawić się w RW/PW - bo jest to jeden dokument zawierający te dwa pozostałe sam w sobie - mniej roboty, mniej pomyłek - lepszy wynik.
Sorry, rzeczywiście pomyliłem, bardzo dawno tego nie robiłem. Ale nikt Ci nie zabrania zrobić kawałek inwentaryzacji w danym dniu i od razu zamknąć ją IWz. Wtedy stany zostana od razu skorygowane. A to, że buędzie ileś tam WIz nie ma znaczenia, bo nie ma przepisu, że insentaryzację należy zrobić na raz. Wręcz przeciwnie, fragment przepisu: Inwentaryzacja rozpoczęta nie wcześniej niż 3 miesiące przed końcem roku obrotowego, a zakończona do 15 dnia następnego roku.
No i taki właśnie jest plan ;)
Dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam ;)