Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Tenautomatix w Lipiec 06, 2017, 17:19:09
-
Wprowadziłem do systemu zamówienie. Klient się rozmyślił, więc zamówienie unieważniłem.
To pojawia się pierwsze pytanie pomocnicze: czy jeśli klient się rozmyśli, powinienem wprowadzone zamówienie unieważnić, czy zachować się jakoś inaczej?
Następnie klient jednak zdecydował się na zakup. Chciałbym teraz cofnąć unieważnienie zamówienia albo przywrócić mu ważność -- jak to zrobić? Czy taka możliwość w ogóle istnieje?
-
Unieważnienie dokumentu jest nieodwracalne. Można to cofnąć tylko przez mianę zapisu w bazie.
Ale ZK są dokumentami pomocniczymi i nie podlegają żadnej kontroli czy choćby sprawdzaniu. Więc usunięcie takiego dokumentu nie rodzi żadnych skutków poza jego brakiem.
A dzięki mechanizmowi kopiowania pozycji w dokumentach bez problemu można utworzyć nowe i skopiować do niego pozycje unieważnionego.
-
Czyli nie ma sensu nic cofać, robię po prostu ctrl-k/ctrl-l i przenoszę pozycje do nowego zamówienia.
To satysfakcjonujące rozwiązanie. Serdecznie dziękuję.
-
Czyli nie ma sensu nic cofać, robię po prostu ctrl-k/ctrl-l i przenoszę pozycje do nowego zamówienia.
To satysfakcjonujące rozwiązanie. Serdecznie dziękuję.
A po skopiowaniu można unieważniony dokument usunąć, żeby nie zaśmiecać bazy.
-
Gdzie odnajdę unieważnione zamówienie?? Chciałbym mieć wgląd do tych dokumentów, w razie jakby klient sie obudził po czasie byłyby pomocne
-
Gdzie odnajdę unieważnione zamówienie?? Chciałbym mieć wgląd do tych dokumentów, w razie jakby klient sie obudził po czasie byłyby pomocne
Zamówienie jest tam gdzie wszystkie, tylko ma status "unieważnione". Jeśli go nie widzisz, to sprawdź ustawienie filtrów.