Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: lukax6 w Marzec 16, 2016, 18:16:07
-
Witam
Mam pytanie odnośnie tworzenia kompletu - składniki to:
1. Listwa (np. 2,8mb)
2. Farba 1 szt
Chcę stworzyć z tego komplet który łącznie daje 15 sztuk jakiegoś wyprodukowanego obrazka z tych składników.
Tylko, że podczas tego nietypowego połączenia (gdzie z 2,8mb i 1szt) robi się nagle 15 sztuk, co program odczytuje jako połączenie nieprawidłowe.
Jak temu zaradzić ?
-
Ja nie widzę tu nic nieprawidłowego, najlepiej pokaż okno z błędem.
-
Wyświetla się taki komunikat: "Zmiana składu kompletu jest niedozwolona gdy komplet jest używany na dokumentach i ustawiono w parametrach towarów i usług blokowanie zmiany składników"
Moje pytanie, jak stworzyć komplet czyli 15 obrazków z listwy 2,8mb i 1 szt farby - kiedy program widzi to jako nieprawidłowość.
-
Komunikat wyraźnie informuje, że chcesz zmienić skład kompletu, a w programie ustawiono, żeby tego nie robić. Tutaj nie ma żadnej nieprawidłowości. Dlaczego chcesz zmienić skład kompletu? Czy możesz wyrażać się jaśniej?
Komplet to produkt składający się w innego produktu, w Twoim przypadku komplet to 1szt. czy 15szt. obrazków?
-
Już tłumaczę o co chodzi najprościej jak się tylko da...
Mianowicie, mam deskę o długości 2,8 m (na fakturze jest "deska" ilość 2,8m) którą pociąłem na kawałki (teraz mam 15 kawałków). Mam również kilka rodzajów farb do wytworzenia obrazka przykładowo 5szt farb.
Chcę aby z produktów: 'Deska' + '5 farb' uzyskać na magazynie 15 sztuk obrazków.
Jak to zrobić ?
Myślałem żeby po prostu wprowadzić "ręcznie" poprzez zwykłe przyjęcie na magazyn 15 sztuk obrazków, bez wprowadzania do programu faktury zakupowej (tj, deska i farba) ale czy będzie to zgodne z prawem. Nie wiem czy us interesuje to co mam w programie czy tylko kpir i inna dokumentacja.
-
I wreszcie wiadomo o co chodzi.
Rozwiązania są dwa:
1) Wprowadzasz poprzez zwykłe przyjęcie (tak jak napisałeś) na magazyn 15 sztuk obrazów, bez wprowadzania do programu faktury zakupowej. Jest to zgodne z prawem, ale nie będziesz miał informacji o rozrachunkach z kontrahentami i ogólnie historii obrotów z nimi.
2) Wprowadzasz do kartoteki zakupy deski i farb według faktur. Tworzysz komplet o nazwie np. obrazek 15x18 i składnikach 0,1866mb deski i 0,333 szt. farby (składniki podajemy dla 1szt. kompletu). Potem montujesz komplet w ilości 15szt. (pod prawym klawiszem myszy jest ta funkcja).
-
Dzięki, o to mi właśnie chodziło.
Pozdrawiam :)