Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Anovi w Listopad 19, 2018, 13:57:59

Tytuł: jak wprowdzic w subiekcie towar na stan
Wiadomość wysłana przez: Anovi w Listopad 19, 2018, 13:57:59
Mam takie pytanie. Kupujemy od kilku kontrahentów materiały, które następnie inny kontrahent łączy i powstaje towar.
Jak wprowadzić na stan ten towar? Żeby przy sprzedaży dodać 1szt. towaru i żeby schodziło ze stanu??
Nie chcemy wprowadzać każdego elementu oddzielnie, chcielibyśmy tak to zrobić żeby wprowadzić gotowy towar. Ale czy jest to możliwe?
Tytuł: Odp: jak wprowdzic w subiekcie towar na stan
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Listopad 19, 2018, 14:20:47
Do przyjmowania towaru na stan w takiej sytuacji służą dokumenty PW.
Tytuł: Odp: jak wprowdzic w subiekcie towar na stan
Wiadomość wysłana przez: Anovi w Listopad 19, 2018, 14:48:33
No właśnie tak się zastanawiałam czy mogę zrobić to dokumentem PW.
Policzymy cały koszt jednego towaru i wprowadzimy na stan.
Przy sprzedaży tego towaru wygeneruje się WZ automatyczne?
Tytuł: Odp: jak wprowdzic w subiekcie towar na stan
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Listopad 19, 2018, 14:57:45
Tak.
Tytuł: Odp: jak wprowdzic w subiekcie towar na stan
Wiadomość wysłana przez: Cyjus w Listopad 20, 2018, 14:45:22
Anovi:

Dwie opcje:

1.) Łatwiejsza - w przypadku gdy towar/produkt składa się ze stałych ilości składowych (np. zawsze są to dwie bułki, dziesięć krzeseł i siedem AK-47, i zarazem składowe, jak i ich ilości są stałe) to stwórz sobie komplet. Tworzych go podobnie jak nowy towar, tylko rozwijasz zakładkę "Rodzaj" po prawej stronie od nazwy towaru i zaznaczasz tam komplet. Tworzy Ci się nowa zakładka - składniki i tam wpisujesz co i w jakich ilościach ma się w tym komplecie znaleźć. Po dodaniu składników, program sam zaproponuje ustawienie cen sprzedaży na podstawie składowych - możesz z tego korzystać lub nie. Po tak stworzonym komplecie, na liście towarów możesz sobie go "Montować" (prawoklik i z menu wybieranego wybierasz zmontuj - tam wpisujesz w tabelce jakie ilości potrzebujesz), lub "Rozmontowywać" - odwrotność pierwszego. To jest o tyle wygodne, że program sam robi odpowiednie przychody i rozchody na tanach magazynowych.

Jednak jeżeli składowe finalnego produktu różnią się w zależności od potrzeb klienta to:
2.) Opcja monotonniejsza. Nie masz innego wyboru jak za każdym razem robić RW na składowe + PW na gotowy produkt.

Kóniec