Autor Wątek: Subiekt GT jako centrum magazynowo, księgowo, sprzedażowe?  (Przeczytany 2220 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mateo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.43
Witam,

Przyszedł czas na usprawnienie procesów sprzedaży i księgowości w moim sklepie. Sporo już poczytałem, ale przyznam szczerze, że nieco się w tym wszystkim gubię. Byłbym wdzięczny jakby ktoś z Was dał mi odpowiedź, czy to co chcę zrobić jest możliwe i jeśli tak to co do tego potrzebuje. Z góry dziękuję. Jak to wygląda u mnie:

1. Sprzedaż prowadzona jest przez sklep internetowy postawiony na WooCommerce, poprzez Allegro oraz poprzez sprzedaż "na miejscu"

2. Aktualnie korzystam z Baselinkera co zdecydowanie usprawnia proces obsługi sprzedaży, ale nie rozwiązuje wszystkich kwestii.

Co chciałbym osiągnąć:

1. Wszystkie zamówienia spływają w jedno miejsce

2. Podczas realizacji zamówienia automatycznie wystawiane są paragony lub faktury w Subiekcie

3. Automatycznie wszystko się księguje w rachmistrzu (kpir + ewidencje vat)

4. W subiekcie prowadzony jest magazyn - wystawione paragony/faktury zmniejszają stany magazynowe, niezrealizowane jeszcze zamówienia powodują
"rezerwację" towaru.

5. Stany magazynowe z subiekta integrują się ze sklepem woocommerce (czyli jeśli sprzedam produkt "A" na Allegro, a na stanie w woocommerce jest tylko 1 sztuka to po realizacji - produkt w sklepie internetowym staje się niedostępny, a po przyjęciu nowej faktury dostawy - ponownie wraca na sklep)

6. Oczywiście chciałbym także w prosty sposób generować listy wysyłkowe, etykiety dla kurierów, etykiety dla paczkomatów (czyli to co teraz mam w baselinkerze)

7. Chciałbym także zachować automatyczne mailingi do klientów po przyjęciu zamówienia i wysyłce.

Wydaje mi się, że aby wszystkie te funkcjonalności działały to trzeba połączyć baselinkera z Subiektem i z woocommerce. Czy to jest wszystko możliwe? Czy są dostępne na rynku wtyczki/programy umożliwiające taką integrację?

Pytania dodatkowe:
A) Czy w Subiekcie jest taka możliwość, żebym podsumował sobie dzień/miesiąc/rok pod kątem czystego zysku na sprzedanym towarze? Chodzi mi zsumowanie różnic między ceną zakupu a sprzedaży produktów sprzedanych

B) Czy Subiekt umozliwia szybkie i proste wygenerowanie cennika zakładającego marżę np. 20%. Na przykład - wchodzę w magazyn, zaznaczam wygeneruj cennik z marżą 20% i dostaję plik excela.

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź! Pozdrowienia, Mateusz

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17122
  • Reputacja +799/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt GT jako centrum magazynowo, księgowo, sprzedażowe?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2016, 12:15:08 »
Przyszedł czas na usprawnienie procesów sprzedaży i księgowości w moim sklepie. Sporo już poczytałem, ale przyznam szczerze, że nieco się w tym wszystkim gubię.
I tak już zostanie - albo pracuje się na programie, albo twoją pracą jest wdrażanie i serwis oprogramowania.

Co chciałbym osiągnąć:

1. Wszystkie zamówienia spływają w jedno miejsce

Bez problemu, kwestia wybrania miejsca (Subiekt, sklep www, Sello) i integracji, które to zrealizują.

2. Podczas realizacji zamówienia automatycznie wystawiane są paragony lub faktury w Subiekcie

Co to znaczy "realizacja" zamówienia ?

3. Automatycznie wszystko się księguje w rachmistrzu (kpir + ewidencje vat)

Pełnego automatu raczej nie uzyskasz, ale kilka kliknięć przy uruchomieniu importu w oparciu o schematy importu to 99% automatu. Poza tym co to znaczy "wszystko" - zakupu, wszystkie koszty, samochód ?

4. W subiekcie prowadzony jest magazyn - wystawione paragony/faktury zmniejszają stany magazynowe, niezrealizowane jeszcze zamówienia powodują
"rezerwację" towaru.

To standardowe funkcjonalności programu.

5. Stany magazynowe z subiekta integrują się ze sklepem woocommerce (czyli jeśli sprzedam produkt "A" na Allegro, a na stanie w woocommerce jest tylko 1 sztuka to po realizacji - produkt w sklepie internetowym staje się niedostępny, a po przyjęciu nowej faktury dostawy - ponownie wraca na sklep)

To standardowo funkcjonalność każdej integracji.

6. Oczywiście chciałbym także w prosty sposób generować listy wysyłkowe, etykiety dla kurierów, etykiety dla paczkomatów (czyli to co teraz mam w baselinkerze)

Nie wiem jak to wygląda w BaseLinkerze, ale niektórzy kurierzy oferują własne, darmowe rozwiązania do generowania listów, dla pozostałych można dokupić integracje.

7. Chciałbym także zachować automatyczne mailingi do klientów po przyjęciu zamówienia i wysyłce.

Funkcjonalność taka będzie dostępna w danej integracji, jeśli nie to bez większego problemu można ją uzyskać.

Wydaje mi się, że aby wszystkie te funkcjonalności działały to trzeba połączyć baselinkera z Subiektem i z woocommerce.

To oczywiste, że trzeba połączyć, pozostaje tylko zdecydować co z czym.

Pytania dodatkowe:
A) Czy w Subiekcie jest taka możliwość, żebym podsumował sobie dzień/miesiąc/rok pod kątem czystego zysku na sprzedanym towarze? Chodzi mi zsumowanie różnic między ceną zakupu a sprzedaży produktów sprzedanych

Zajrzyj do modułu "Zestawienia", na przykład "sprzedaż wg asortymentu" prezentuje takie informacje.

B) Czy Subiekt umozliwia szybkie i proste wygenerowanie cennika zakładającego marżę np. 20%. Na przykład - wchodzę w magazyn, zaznaczam wygeneruj cennik z marżą 20% i dostaję plik excela.

Najbliższa funkcjonalność "Cenniki", ale:
 - nie można określić marży, która opiera się na cenach zakupu, można spróbować to obejść przez dodatkowy poziom cen z narzutem 0%
 - niestety eksport jest możliwy tylko do PDF'a

Jeśli ma być tak jak opisujesz to będzie potrzebne dodatkowe rozwiązanie (możesz poszukać w rozszerzeniach partnerskich).
Daniel, Białystok.

Offline mateo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.43
Odp: Subiekt GT jako centrum magazynowo, księgowo, sprzedażowe?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2016, 12:42:41 »
Bardzo dziękuję za odpowiedź

Cytuj
Co to znaczy "realizacja" zamówienia ?

Tutaj chodziło mi o to (przy założeniu pozostania również przy baselinkerze), że zmieniam w baselinker status na "zrealizowane" (co w praktyce oznacza spakowaną paczkę) i wtedy automatycznie w subiekcie wystawia mi się paragon do tej transakcji.

Ok, w takim razie próbuję konfigurować subiekta a później szukać opcji integracji. Myślisz, że uda się znaleźć wszystko tak, by poradzić sobie bez dedykowanych - pisanych dla mnie wtyczek i rozwiązań?

Bo szczerze mówiąc rozważam też opcję po prostu kompleksowego zlecenia takiej integracji jakiemuś programiście, tak by to było maksymalnie dopasowane do moich potrzeb. Tylko nie wiem czy jest sens, bo to na pewno byłaby droższa zabawa.


Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Subiekt GT jako centrum magazynowo, księgowo, sprzedażowe?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2016, 12:42:41 »