Autor Wątek: FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania  (Przeczytany 162672 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sztywniak

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1115
  • Reputacja +161/-12
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25 , Rewizor 1.25
FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania
« dnia: Styczeń 22, 2011, 00:05:08 »
I . WYDRUKI

1. Nie mogę nic zmienić we wzorcu wydruku.
Wydruki dostarczone wraz z programem są zablokowane do edycji. Jeśli chcemy coś zmienić to musimy najpierw powielić wzorzec standardowy opcją Powiel.
Tak stworzony wzorzec dobrze jest ustawić jako domyślny. Ustawiamy to na pierwszej zakładce edytowanego wzorca.

2. Nie mieści się ilość towaru na wydruku.
Należy wejść do wzorca wydruku i na zakładce Zawartość zwiększyć szerokość pola ilość

3. Jak zrobić aby przy drukowaniu faktury zbiorczej takie same pozycje były zgrupowane ?
Przy korzystaniu z wydruków tekstowych należy zmodyfikować wzorzec wydruku zaznaczając na zakładce Podstawowe opcję "Grupuj pozycje"
Przy korzystaniu z wydruków graficznych należy wybrać podczas  wydruku (lub ustawić jako domyślny) wzorzec wydruku "FS grupowanie pozycji"


II. TOWARY
1. Jak skalkulować ceny towarów dopiero przyjętych dokumentem FZ.
W tym wątku jest to narysowane :  http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/jak-to-zrobic-fz-i-wydruk-cen-na-polki-zmiana-narzutu/msg3449/#msg3449


III. KONTREHENCI


IV. DOKUMENTY

1. Jak ustawić termin płatności "przelew 7 dni", "przelew 30 dni " ...
W lewym dolnym roku okna faktury klikamy link Termin i wybieramy jaki chcemy. Aby rozszerzyć listę dostępnych terminów należy dodać je w Słowniki-->Terminy płatności

2. Jak wystawić WZ na której będzie cena brutto lub rabat.
Zamiast wystawiać zwykłą WZ należy wystawić WZ z VAT.

3. Jak naciskam w wydaniach klawisz INS to dodaje mi zwykłą WZ. Jak zrobić żeby domyślnie dodawał WZ z VAT ?
Parametry-->Skróty klawiszowe zakładka Wydania, wybieramy dokument jaki ma się dodawać po naciśnięciu INS

4. Dostałem fakture od dostawcy, wprowadzam do Subiekta i nie zgadza mi się o parę groszy.
pewnie dostałeś fakturkę wyliczoną od brutto a w Subiekcie masz ustawioną od netto. Kliknij link "Dokument liczony według cen netto w walucie PLN" w lewym górnym rogu okna FZ i w wyświetlonym okienku przy pozycji "Dokument liczony według cen" zmień parametr netto na brutto, po czym zatwierdź "OK". Jeśli nadal masz rozbieżność to wejdź w zakładkę VAT, wyłącz Automatyczne przeliczanie VAT i zmień sobie wartości tak aby pasowały

5. jak powiększyć czcionki w programie
Na każdej tabeli można nacisnąć prawy klawisz myszki , wybrać Operacje na liście --> Parametry listy i tutaj wybrać sobie dowolne czcionki w dowolnym kolorze dla każdej kolumny.

6. Co oznacza gdy Subiekt na dokumencie koloruje pozycję na czerwowo
Oznacza to że ten towar próbujemy sprzedać poniżej rzeczywistej ceny zakupu

7. Co oznacza gdy Subiekt na dokumencie przychodowym koloruje pozycję na szaro
Oznacza to że tej pozycji nie można zmodyfikować ponieważ została już rozchodowana jakimś dokumentem.


V SKRÓTY KLAWISZOWE
Skróty na pozycji towarowej :
1. Jak sprawdzić na FS historie sprzedaży towaru dla klienta ?   CTRL + H
2. Jak sprawdzić/zmienić poziom cen towaru - CTRL + E
3. Jak szybko zapisać fakturę bez myszki - CTRL+ENTER
4. Jak w czasie pisania FS poprawić coś w towarze - F4
5. Jak sprawdzić jaki mam stan towaru na innych magazynach - CTRL+I
5a. Jak na informatorze przejść od razu na zakładkę stany bez klikania : ALT+8
Poruszanie się po zakładkach okna : ALT + numer_zakładki
6. Jak bez myszki zmienić formę płatności na Kredyt kupiecki - CTRL + 5

Skróty ogólne
1. Najczęściej wypisuje paragony w sprzedaży detalicznej. Jak bez przechodzenia do faktur szybko wypisać nową fakturę - CTRL + S
2. Drukuj dokument - CTRL + P
3. Drukuj listę na której jestem - CTRL+SHIFT+P
4. Jak skopiować widoczne zestawienie\listę  do Excela : W Subiekcie naciskamy CTRL+SHIFT+C a w Excelu wklejamy CTRL+V


VI PROBLEMY TECHNICZNE

1. Problemy z podłączeniem drugiego stanowiska
a) TCP/IP - na komputerze na którym jest SQL Server wejdź do programu SQL Server Configuration Manager i w Protocols znajdz TCP/IP, ustaw to na Enabled
b) Ustawienia zapory na serwerze. Cytat z instrukcji :
Cytuj
Po zainstalowaniu MS SQL Servera 2005 Express z płyty dostarczonej przez InsERT jest on gotowy do pracy sieciowej.
Jednak trzeba uporać się jeszcze z zaporą systemu Windows. Najprostszym, ale także niebezpiecznym i niezalecanym sposobem,
jest jej całkowite wyłączenie. Dlatego oczywiście dla sprawdzenia połączenia, w celach wyłącznie testowych, można chwilowo zaporę wyłączyć.
Jednak nie wolno w ten sposób pracować, gdyż naraża to system operacyjny serwera na różne niebezpieczeństwa.
W docelowej pracy wyłączenie zapory jest oczywiście niedozwolone, dlatego trzeba ustanowić dwa wyjątki w zaporze systemu MS Windows XP,
które w większości wypadków powinny umożliwić normalną pracę SQL Servera 2005 w sieci.
Chodzi tu o:
n Port UDP, na którym pracuje usługa SQL Server Browser (najczęściej 1434)
n Wyjątek dla programu MS SQL Server
Aby zmodyfikować ustawienia Zapory systemu Windows, należy w Panelu sterowania wybrać opcję Zapora systemu Windows.
Następnie na zakładce Wyjątki należy kliknąć Dodaj port i wprowadzić ustawienia wyjątku dla SQL Browsera (port UDP 1434):
Kolejno należy ustanowić wyjątek dla programu sqlservr.exe. W tym celu na zakładce Wyjątki należy kliknąć Dodaj program, następnie w lokalizacji:
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn wskazać plik sqlservr.exe.

c) sprawdź czy masz prawidłowo wpisaną nazwę serwera do którego łączy się Subiekt

2. Jak zrobić żeby program nie pytał przy każdym uruchomieniu o nazwe serwera
Należy uruchomić Program serwisowy  Insert GT/Narzędzie/Program serwisowy gdzie w menu "Serwer" jest opcja "Parametry uruchomieniowe". Po uzupełnieniu i zapisaniu program nie będzie już pytał tylko sam się połączy

3. Jakie jest hasło "sa"
W Insertowych instalacjach SQL Server stosowane są 2 hasła : puste i #InsERT#

4. Jak ustawić żeby Subiekt nie pytał przy każdym uruchamianiu o serwer itd..
Rysunek opracował @Towarzysz.




« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2012, 22:39:20 wysłana przez sztywniak »
Sztywniak

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2016, 12:51:29 »
JAK PRZENIEŚĆ DANE SUBIEKTA DO NOWEGO PODMIOTU

Mamy dwie podstawowe możliwości:

1) Tworzymy nowy podmiot, do którego przenosimy potrzebne dane. Jednak w praktyce może okazać się to bardzo trudne i nie obejdzie się bez pomocy dobrego serwisanta w zależności od zakresu przenoszonych danych... Za pomocą standardowych możliwości programu (plików epp - główne menu->Operacje->Wyślij do, głowne menu->Operacje->Dodaj na podstawie) możemy przenieść podstawowe informacje o: towarach (nie wszystkie, nie przeniosą się na przykład: składniki kompletów, dodatkowe kody kreskowe, dodatkowe jednostki miary, pełna charakterystyka, producent, zdjęcia), kontrahentach (nie wszystkie, nie przeniosą się na przykład: dodatkowe adresy e-mail, dodatkowe telefony, dodatkowe rachunki bankowe, seria i numer dowodu, domyślne formy płatności), stanach magazynowych (poprzez wykonanie inwentaryzacji zerującej i utworzony w ten sposób dokument RW, nie przeniesiemy w ten sposób stanów magazynowych w rozbiciu na dostawy/ceny zakupu), wzorcach wydruków. Nie przeniesiemy jednak zbiorczo: nierozliczonych rozrachunków, użytkowników, uprawnień użytkowników, konfiguracji list włącznie z formatowaniem warunkowym, wpisów profilujących, słowników, parametrów programu, biblioteki dokumentów, rozwiązań dodatkowych i ich danych, itp.

2) Tworzymy kopię podmiotu, usuwamy z niego wszystkie dokumenty, przenosimy aktualne stany magazynowe i nierozliczone rozrachunki. Usługi takie wykonują dobrzy serwisanci.
Daniel, Białystok.

Offline Voodoo4

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25
Odp: FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2017, 09:59:17 »
Witam,

Gdzie znajdę strukturę opis bazy danych/tabel Subiekt Gt itp ?
Na forum ponoć gdzieś jest dostępny opis jednak nigdzie nie mogę tego tematu znaleźć ? :/

Pozdrawiam.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2017, 10:50:38 »
Gdzie znajdę strukturę opis bazy danych/tabel Subiekt Gt itp ?
Na forum ponoć gdzieś jest dostępny opis jednak nigdzie nie mogę tego tematu znaleźć ? :/

Na płycie dołączonej do Sfery lub u swojego dostawcy programu, więc ciężko nie znaleźć...

ps.
Od jakiegoś czasu dokumentacja znajduje się też w pomocy do programu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2020, 12:04:54 wysłana przez dkozlowski »
Daniel, Białystok.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 10, 2017, 10:15:39 »
JAK WYSTAWIĆ KOREKTĘ DO FAKTURY DETALICZNEJ Z WYWOŁANYM SKUTKIEM MAGAZYNOWYM

Należy zmienić parametry programu: Administracja->Parametry->Korekta faktury VAT sprzedaży->Podstawowe->Korektę do faktury detalicznej wystawiaj jak do nieistniejącego.
Daniel, Białystok.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 19, 2018, 23:25:37 »
JAK DRUKOWAĆ PARAGONY Z KILKU KOMPUTERÓW NA JEDNEJ DRUKARCE FISKALNEJ

Możliwości:
 - Fiskalizacja Zdalna (FZ), dostępna od wersji 1.23, która miała premierę w czerwcu 2010 roku, przestała być rozwijana w momencie udostępnienia SUZ'a z linii nexo dla linii GT
 - Fiskalizacja SUZ (Serwer Urządzeń Zewnętrznych), dostępna od wersji 1.40, która miała premierę w październiku 2015 roku, aktualnie rozwijane rozwiązanie, obsługuje również terminale płatnicze, wymaga aktywnego abonamentu
 - drukarka fiskalna z interfejsem sieciowym
Daniel, Białystok.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2021, 10:24:53 »
JAK WYSTAWIĆ NOTĘ OBCIĄŻENIOWĄ

W programach nie ma dedykowanej funkcjonalności, jako obejście zalecane jest wykorzystanie dokumentu typu Rachunek sprzedaży oraz dostosowanego wzorca wydruku (zmieniony tytuł, lista kolumn, usunięta tabela VAT).
Daniel, Białystok.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 23, 2021, 11:16:08 »
JAK SKONFIGUROWAĆ DOMYŚLNEGO KLIENTA POCZTY ELEKTRONICZNEJ

Należy zastosować się do tematu e-pomocy: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1757%2Cjak-skonfigurowac-domyslnego-klienta-poczty-elektronicznej.html, zwłaszcza do fragmentu:

Cytuj
Za domyślnego klienta poczty odpowiadają klucze w rejestrze (regedit) o następujących ścieżkach:

Komputer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail​,
Komputer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Clients\Mail.

Przy kluczu domyślnym powinna być wartość odpowiadając​a nazwie programu​ pocztowego, który ma być domyślny. Jeżeli powyższe operacje nie rozwiążą problemu, zmian można dokonać w Edytorze rejestru.

Po poprawnym skonfigurowaniu domyślnego klienta poczty będzie można wysyłać e-maile bezpośrednio z programów linii InsERT GT.
Daniel, Białystok.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 30, 2023, 15:36:01 »
CZY MOŻNA DODAĆ KOLUMNĘ DO WBUDOWANEGO ZESTAWIENIA ?

Nie, nie ma takiej możliwości. W takim przypadku należy przygotować nowe zestawienie SQL o funkcjonalności takiej samej lub zbliżonej do zestawienia wbudowanego (nie wszystkie zestawienia wbudowane i ich funkcjonalności można zrealizować w zestawieniach SQL) i dodać do niego oczekiwane funkcjonalności (dodatkowe kolumny i filtry). 
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 30, 2023, 15:36:01 »