Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: siwek62 w Listopad 22, 2016, 21:05:25
-
Czy możliwe jest w Subiekcie tak ustawić jednostki miary żeby móc sprzedawać/kupować w jednostce podstawowej jaką jest np. kg. Ale przy wprowadzaniu faktury sprzedaży/zakupu operować jednostką zbiorczą op. (opakowanie) i ceną jednostkową za kg.. Chodzi o taką sytuację, że ilość sprzedawanego towaru jest wielokrotnością jednostki podstawowej np. pojemnik 4 kg. Wszystkie cenniki, faktury zakupu, oferty operują ceną za 1 kg. Jeżeli wprowadzę jednostkę dodatkową - op. i przelicznik 1 op. = 4 kg. to przy sprzedaży cena jednostkowa za 1 op. Jest automatycznie mnożona razy cztery. Do tej pory pracowaliśmy na programie w którym wpisywaliśmy ilość sprzedawanego towaru np. 17 automatycznie obok pojawiała się ilość 68 kg i cena jednostkowa za 1 kg ,kilogramów nawet nie można było wpisać z palca, kolumna była zablokowana do edycji więc nie mogłem sprzedać przez pomyłkę np. 66 kg, tak jak w Subiekcie zresztą jeżeli wybiorę jednostkę miary opakowanie i na liście wyświetlę pole „ilość w podstawowej j.m.” jedyna różnica to cena jednostkowa. Czy Subiekta też da się tak ustawić żeby cena jednostkowa przy wprowadzaniu dokumentów i na wydrukach była za 1 kg?
-
F1 Pomoc
Okno towar:
Zakładka Miary
Zakładka Miary umożliwia zdefiniowanie dodatkowych jednostek miar dla danej pozycji. Dodatkowe jednostki miary są zawsze przeliczane w odniesieniu do jednostki podstawowej (np. 1 opak = 10 szt.). Zaleca się, aby jednostka podstawowa była jednostką elementarną wykorzystywaną najczęściej przy sprzedaży, natomiast jednostki dodatkowe powinny być wielokrotnościami jednostki dodatkowej o rzadszym wykorzystaniu (np. tylko w zakupach). Jedna z jednostek dodatkowych może być również określona jako "jednostka porównawcza". Taka jednostka może być dodatkowo użyta w definicjach (szablonach) naklejek na towary. Po zdefiniowaniu dodatkowych jednostek miary dla danego towaru użytkownik może określić, która z jednostek ma być domyślnie używana w dokumentach sprzedaży, a która w dokumentach zakupu. W obu przypadkach nie musi to być jednostka podstawowa.
-
Dziękuje, że odpowiedziałeś ale znam ten fragment pomocy. W ten sposób uzyskuję się efekt jaki opisałem, jeśli to wyczerpuje możliwości Subiekta to nie jest to efekt o jaki mi chodzi. Opiszę to inaczej, jeśli jednostka podstawowa jest 1 kg i cena za kilogram powiedzmy 12,34 a jednostką sprzedaży jest op. równe 4 kg. to jak tworzę fakturę (i na wydruku faktury co ważniejsze) i wybiorę ilość 3 op. to w kolumnie "Ilość w podstawowej j.m." mam 12 i cena jednostkowa 49,36. Chciałbym żeby drukowała się cena 12,34.
-
Ma być ilość 12 i cena 12,34?
Na pewno tego właśnie chcesz?
-
Tak, tego właśnie chcę cena 12,34 x 12 kg = 148,08 dla porównania, 49,36 x 3 op. = 148,08 (sądzę że szybko myśląc uznałeś chyba że chcę uzyskać jakieś nie logiczne wartości), tak prowadziliśmy sprzedaż do tej pory. Bardziej to może było czytelne na samym wydruku faktury. Po prostu wpisując transakcję do systemu posługiwaliśmy się opakowaniami a na wydruku faktury jednostką sprzedaży był kg. razy cena jednostkowa za kg i wartość będąca wielokrotnością ceny jedn. i ilości kg. W drugim wierszu pojawiała się informacją z ilością opakowań. Żadnych cudów wszystko zgodne ze sztuką.
-
Może chociaż da się ustawić jakąś blokadę żeby nie można było wpisać ilości niezgodnej z wielokrotnością opakowania. Priorytetem jest sprzedaż w kilogramach, opakowania mają tylko pomagać w pracy.
-
Możesz ustawić domyślną jednostkę miary dla sprzedaży inną niż podstawowa, wiec możesz mieć ewidencję w kg, a na FS wypisywać opakowania, bez konieczności zmiany jednostki.
Można również ustawić na FS wydruk ilości w podst. jednostce miary i samą podstawową jednostkę miary. To wszystko SGT oferuje w standardzie.
Nie ma jednak w standardzie blokady zmiany jednostki jednak w standardzie, ani wydruku ceny za podstawową jm.
Problem wydruku można rozwiązać stosunkowo prosto, choć oczywiście wymagać to będzie modyfikacji wzorca poza Subiektem.
Problem zmiany jednostki miary można by rozwiązać triggerem nie pozwalającym na zapis dokumentu z jednostką inną niż ustawiona jako jednostka miary przy sprzedaży.
Nie chce mi się eksperymentować ale powinno to zagrać.
Czyli całość wydaje się być możliwa do realizacji, ale bez kosztów się nie obejdzie.
-
Problem zmiany jednostki miary można by rozwiązać triggerem nie pozwalającym na zapis dokumentu z jednostką inną niż ustawiona jako jednostka miary przy sprzedaży.
Należałoby jeszcze dodać warunek na blokadę ilości ułamkowych, aby nie sprzedać na przykład 1,5 op.
Nie chce mi się eksperymentować ale powinno to zagrać.
Zagra.
-
No wiem że zagra, miałem na myśli sprawdzenie sytuacji trudnych, jak np poprawianie starszej FS, na której sprzedano towar w jednostce podstawowej, bo wtedy jeszcze nie miał zbiorcze a teraz już ma.
-
No wiem że zagra, miałem na myśli sprawdzenie sytuacji trudnych, jak np poprawianie starszej FS, na której sprzedano towar w jednostce podstawowej, bo wtedy jeszcze nie miał zbiorcze a teraz już ma.
To się nie domyśliłem ;) Można sprawdzać wielokrotność obecnego najmniejszego opakowania zbiorczego, można też działaniem blokady sterować za pomocą uprawnienia (jak będzie taka sytuacja to dokument poprawi osoba z uprawnieniem).
-
Można wstawić datę graniczną (starszych nie ruszaj).
Jest nad czym podumać ;)
-
Dziękuje za okazane zainteresowanie, ale wasze rozważania wykraczają poza moje możliwości zrozumienia. Widzę jedynie, że jest to opcja niedostępna, dla mojego poziomu. Myślałem, że to może kwestia ustawień, których nie potrafiłem odnaleźć. Pozostaniemy więc raczej przy tym co udostępnia Subiekt domyślnie. Jeszcze miałem nadzieję, że może z polami typu SQL dało by się coś pokombinować ale jak nie można to trudno. Sugestie dotyczące płatnych rozwiązań muszę niestety odrzucić. Firma rozpoczyna działalność i startujemy z Subiektem od początku miesiąca dlatego zależy mi na odpowiednim poustawianiu Subiekta jednocześnie się go uczę. Ale jestem wdzięczny za wszystkie sugestie. Dzisiaj zauważyłem kolejny element, który nie działa tak jak się spodziewałem. Przy wczytywaniu kartoteki towarów z pliku EDI (.epp) nie wczytują się Dodatkowe j.m. Robiłem próbę najpierw eksportując kilka towarów, które miały wprowadzone dodatkowe jednostki a następnie wczytywałem je do innego testowego podmiotu i dodatkowych jednostek nie ma. Podglądałem w notatniku plik EDI i nazwa dodatkowej jednostki przy niektórych towarach jest przy innych niema (nie wiem dlaczego), nie widzę co prawda żeby był zapisany przelicznik, więc i tak nie mogło by być dobrze chyba, że coś robię źle
-
Dziękuje za okazane zainteresowanie, ale wasze rozważania wykraczają poza moje możliwości zrozumienia. Widzę jedynie, że jest to opcja niedostępna, dla mojego poziomu. Myślałem, że to może kwestia ustawień, których nie potrafiłem odnaleźć. Pozostaniemy więc raczej przy tym co udostępnia Subiekt domyślnie.
Zrobisz jak uważasz, a użytkownik ma wiedzieć jedno, że oczekiwana funkcjonalność jest możliwa do realizacji i u kogo ją zamówić.
Jeszcze miałem nadzieję, że może z polami typu SQL dało by się coś pokombinować ale jak nie można to trudno.
Nie wiem o czym piszesz.
Sugestie dotyczące płatnych rozwiązań muszę niestety odrzucić. Firma rozpoczyna działalność i startujemy z Subiektem od początku miesiąca dlatego zależy mi na odpowiednim poustawianiu Subiekta jednocześnie się go uczę. Ale jestem wdzięczny za wszystkie sugestie.
Cena rozwiązania zależy od dostawcy programu, często można dostać również gratisy w postaci rozwiązań dodatkowych.
Dzisiaj zauważyłem kolejny element, który nie działa tak jak się spodziewałem. Przy wczytywaniu kartoteki towarów z pliku EDI (.epp) nie wczytują się Dodatkowe j.m. Robiłem próbę najpierw eksportując kilka towarów, które miały wprowadzone dodatkowe jednostki a następnie wczytywałem je do innego testowego podmiotu i dodatkowych jednostek nie ma. Podglądałem w notatniku plik EDI i nazwa dodatkowej jednostki przy niektórych towarach jest przy innych niema (nie wiem dlaczego), nie widzę co prawda żeby był zapisany przelicznik, więc i tak nie mogło by być dobrze chyba, że coś robię źle
Epp ma wiele ograniczeń, jedno z nich to brak obsługi dodatkowych jednostek miary.
-
Jeśli płatna modyfikacja wydruku nie jest akceptowalna (bez względu na cenę, o której nie padło słowo) to znaczy że nie jest tak naprawdę potrzebna.
W takim razie rezygnacja z niej jest jak najbardziej słuszna.
-
Nie chodzi o to że jest nie akceptowalna, nie chcę po prostu zawracać głowy szefowi, zaczyna własną działalność i sporo już zainwestował, i tak się załamał jak się okazało, że musi dokupić Niebieskiego plusa żeby mieć opcję "odłóż skutek magazynowy", kosztował prawie tyle samo co Subiekt. Masz rację, że damy radę bez tej opcji, jeszcze tylko jedno pytanie w tym temacie. Jeżeli plikiem epp nie da się wprowadzić jednostek dodatkowych czy to znaczy że to zamyka temat możliwości hurtowego wprowadzenia do kartotek tych jednostek?
-
Nie chodzi o to że jest nie akceptowalna, nie chcę po prostu zawracać głowy szefowi, zaczyna własną działalność i sporo już zainwestował, i tak się załamał jak się okazało, że musi dokupić Niebieskiego plusa żeby mieć opcję "odłóż skutek magazynowy", kosztował prawie tyle samo co Subiekt.
Tak z ciekawości - do czego było niezbędne odkładanie skutków magazynowych ?
Jeżeli plikiem epp nie da się wprowadzić jednostek dodatkowych czy to znaczy że to zamyka temat możliwości hurtowego wprowadzenia do kartotek tych jednostek?
Oczywiście, że nie, ale można to zrobić tylko w sposób, z którego nie chcecie korzystać.
-
Tak z ciekawości - do czego było niezbędne odkładanie skutków magazynowych ?
Chce móc sprzedać towar (zafakturować) przed zaksięgowaniem zakupu. Podobno taka możliwość jest zgodna z przepisami jeżeli zakup zostanie zaksięgowany w ciągu 7 dni lub do końca okresu rozrachunkowego.
można to zrobić tylko w sposób, z którego nie chcecie korzystać
A tak na marginesie, na czym ten sposób polega. Nie chcę nikomu odbierać chleba, broń boże, ale gdybym mógł prosić o garść informacji na ten temat, jakieś frazy, które mógłbym wykorzystać w wyszukiwarce, jakaś baza wiedzy?
-
Tak z ciekawości - do czego było niezbędne odkładanie skutków magazynowych ?
Chce móc sprzedać towar (zafakturować) przed zaksięgowaniem zakupu. Podobno taka możliwość jest zgodna z przepisami jeżeli zakup zostanie zaksięgowany w ciągu 7 dni lub do końca okresu rozrachunkowego.
Do tego w ogóle nie jest potrzebny Niebieski Plus, wystarczy wycofać skutek magazynowy co jest dostępne w standardzie :o
można to zrobić tylko w sposób, z którego nie chcecie korzystać
A tak na marginesie, na czym ten sposób polega. Nie chcę nikomu odbierać chleba, broń boże, ale gdybym mógł prosić o garść informacji na ten temat, jakieś frazy, które mógłbym wykorzystać w wyszukiwarce, jakaś baza wiedzy?
Tak mało osób specjalizuje się w programach Insertu, że kolejna osobą nie będzie konkurencją, wręcz przeciwnie, więc nie krępuj się i zmieniaj robotę... ;)
Słowa klucze:
- serwisant programów InsERT
- rozwiązania dodatkowe
- katalog rozwiązań partnerskich na stronach Insertu: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/subiekt_gt/dodatki_rozszerzenia/rozwiazania_partnerskie.html (https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/subiekt_gt/dodatki_rozszerzenia/rozwiazania_partnerskie.html)
-
Do tego w ogóle nie jest potrzebny Niebieski Plus, wystarczy wycofać skutek magazynowy co jest dostępne w standardzie
Ups... Ja mu tego nie powiem :o
-
Do tego w ogóle nie jest potrzebny Niebieski Plus, wystarczy wycofać skutek magazynowy co jest dostępne w standardzie
Ups... Ja mu tego nie powiem :o
Dlaczego, czym szybciej nauczy się właściwie inwestować i oszczędzać tym lepiej dla was wszystkich...
-
Jeśli masz na myśli "bez dopłaty" to tak.