Autor Wątek: Subiekt GT i Windows 10  (Przeczytany 6481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 19, 2017, 17:33:55 »
swiezy ale zaktualizowany?

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 19, 2017, 17:34:50 »
a wersja GT?

Offline czarekurb

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 58
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25
Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 20, 2017, 07:19:29 »
Oczywiście że po instalacji system został zaktualizowany. Wersja Subiekt GT 1.47. Ale baza danych pracuje już z 10 lat, nigdy z nią nie było problemu ale tu pewnie leży problem. Postanowiłem ze świeżej instalacji wyeksportować czyste wzorce wydruków, dostosować je i ustawić do pracy, wtedy się okaże czy to nie one sprawiają problemu. Ktoś kto zaczyna pracę w Windows 10 ze nową baza pewnie nie ma takich problemów bo nikt o tym nie pisał i tu szukam przyczyny.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 20, 2017, 10:12:15 »
Czasami problem nie występuje kilka godzin. Na pewno nie jest to wina usypiania i sieci LAN.

Nie zrobiłeś kompletnie nic, aby to wykluczyć, nawet najprostszej rzeczy o jakiej pisałem, czyli dokładnym sprawdzeniu okablowania, ale mimo to twierdzisz, że jest inaczej.

Ale baza danych pracuje już z 10 lat, nigdy z nią nie było problemu ale tu pewnie leży problem.

Gdyby tak było to byśmy o tym napisali, ale nie napisaliśmy, gdyż tak nie jest - na odrobinę logiki, gdyby baza danych była uszkodzona, to nie dałoby się zapisać dokumentu lub po jego zapisie za każdym razem nie dałoby się odczytać i wydrukować dokumentu, problem byłby powtarzalny i ponowne uruchomienie programu czy inne operacje w programie niczego by nie zmieniły.

Postanowiłem ze świeżej instalacji wyeksportować czyste wzorce wydruków, dostosować je i ustawić do pracy, wtedy się okaże czy to nie one sprawiają problemu.

Możesz spędzać wolny czas jak uważasz i szukać problemów tam, gdzie ich nie ma - jak rozumiem to jest według Ciebie "konstruktywne" działanie.

Ktoś kto zaczyna pracę w Windows 10 ze nową baza pewnie nie ma takich problemów bo nikt o tym nie pisał i tu szukam przyczyny.

Nikt o tym nie pisał bo to nie jest wina serwera SQL, nie jest to wina bazy danych i nie jest to wina Windows 10 (jest z nim ciągle trichę problemów, ale takich nigdy nie było).

Poza tym na prawdę uważasz, że w ostatnich latach tylko Ty zmieniłeś sprzęt na nowszy ? Jest wprost przeciwnie, od momentu zakończenia wsparcia dla XP takich zmian jest bardzo dużo, a w tym roku od zakończenia wsparcia przez Insert, Microsoft (w sowich usługach chmurowych) i systemach rządowych jest ich jeszcze więcej. Takie problemy (cały czas zakładam, że sprzętowe) pojawiają się bardzo rzadko, ale się pojawiają, nie są proste do diagnozowania i na pewno nie na odległość.

Piszę o tym bo może w przyszłości komuś się to przyda jak się uda rozwiązać mój problem.

Na prawdę doceniam, ale zrób to gdy rzeczywiście znajdziesz przyczynę problemu, a do tego czasu nie opisuj swoich błędnych domysłów bo to na pewno nikomu się nie przyda, a jedynie wprowadza w błąd.
Daniel, Białystok.

Offline czarekurb

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 58
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25
Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 21, 2017, 13:11:18 »
Udało mi się ustalić dokładnie kiedy występuje problem.
W przypadku gdy podczas pracy Subiekta włożymy pendrive i na pendrive zrobimy export jakiegokolwiek dokumentu z jakiegokolwiek wzorca (tekst lub graf.). W tym momencie jeszcze wszystko działa (podglądy i wydruk). Problem się pojawia gdy pendrive wyciągniemy z komputera, od tego momentu nie działa już podląd i wydruk ze wzorców graficznych. Żeby znowu wróciło do normy trzeba uruchomić program ponownie lub wybrać podgląd jakiegokolwiek dokumentu ze wzorca tekstowego.
Problem pojawia się na trzech różnych komputerach klienckich z Windows 10 więc nie jest to problem konkretnego komputera.
Po wykonaniu ekportu nie udaje się za pomocą przybornika wysunąć urządzenia USB, wyświetla się że nośnik usb jest używany.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 21, 2017, 13:39:44 »
Aby powiedzieć coś więcej należałoby diagnozować problem w miejscu występowania.

Dziękuje za takie nie wnoszące nic odpowiedzi, jeżeli ktoś  ma jakieś konstruktywne podpowiedzi to chętnie poczytam.

Jak sam już widzisz Twój opis problemu nie był kompletny, zabrakło podstawowych informacji, aby znaleźć przyczynę problemu, podane informacje jednoznacznie wskazywały na zupełnie inną przyczynę, Twoje wszystkie podejrzenia też były błędne, a moje "niekonstruktywne podpowiedzi" okazały się kolejny raz trafne - jakie były szanse na znalezienie przyczyny problemu przez forum ? ;)

Problem powtarzam u siebie na W7, więc raczej nie ma związku z systemem operacyjnym i jest to ewidentny problem po stronie programu.

Ode mnie plus za opisanie znalezionej przyczyny problemu.
Daniel, Białystok.

Offline czarekurb

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 58
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25
Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 21, 2017, 13:46:26 »
Na początku pierwszego postu napisałem że pytam się ludzi którzy spotkali się z tym problemem. Określić sam problem nie było łatwo bo do głowy mi nie przyszło że może być to problem z pendrive i export pliku tekstowego robiony jest tylko kilka razy dziennie albo wcale. Przez ostatnie ok 10 lat pracy na XP nie było tego problemu. Zgłoszę to do Insertu bo są jeszcze sytuacje że potrzebny jest export tekstowy na usb. Do tego czasu po takim eksporcie wyciągnę pendrive, zrobie jeszcze raz esport gdziekolwiek na dysk i po tym zabiegu wszystko wraca do normy.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 21, 2017, 14:31:59 »
Na początku pierwszego postu napisałem że pytam się ludzi którzy spotkali się z tym problemem.

Co to niby znaczy "ten problem" ? Wiele takich samych efektów/problemów może być powodowane przez różne przyczyny i taką potencjalną przyczynę wskazałem.

Określić sam problem nie było łatwo bo do głowy mi nie przyszło że może być to problem z pendrive i export pliku tekstowego robiony jest tylko kilka razy dziennie albo wcale.

A ja spotykam się z takimi sytuacjami na co dzień i dlatego napisałem jak należy rozwiązywać takie problemy, ale według Ciebie było to "niekonstruktywne", a według @Ahlen "dobijaniem leżącego"... Jeśli ktoś nie posiada wiedzy, aby nawet ocenić kiedy ktoś mu próbuje pomóc to powinien po prostu zaufać i skorzystać lub w ogóle nie prosić o tę pomoc.

Przez ostatnie ok 10 lat pracy na XP nie było tego problemu. Zgłoszę to do Insertu bo są jeszcze sytuacje że potrzebny jest export tekstowy na usb.

Już to zrobiłem z nieco wyższym priorytetem niż Ty ;)
Daniel, Białystok.

Offline czarekurb

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 58
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25
Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 23, 2017, 19:07:41 »

A ja spotykam się z takimi sytuacjami na co dzień
Szkoda że nie było z twojej strony chociaż jednej  sensownej porady. Obserwując inne wątki chyba chodzi ci tylko o ilość postów a nie pomoc innym. Na pewno wiele osób tak myśli ale woli nie wchodzić w dyskusje. Ja kończę i nie dam się sprowokować. Mam nadzieje że mój problem zostanie rozwiązany przez firmę Insert i nikt z tym już nie będzie miał problemu.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 23, 2017, 19:36:50 »

A ja spotykam się z takimi sytuacjami na co dzień
Szkoda że nie było z twojej strony chociaż jednej  sensownej porady.

Przeczytaj to co napisałem ze zrozumieniem... W cytowanym fragmencie NIE pisałem o konkretnym problemie poruszanym w wątku, z którym spotkałem się pierwszy raz, pisałem ogólnie o tym, że użytkownicy nie opisują problemów dokładnie, że mylą problemy, że wiele różnych problemów daje takie same lub podobne efekty i dlatego:

Aby powiedzieć coś więcej należałoby diagnozować problem w miejscu występowania.

Znając już przyczynę problemu, przeczytaj wątek kilka razy, zwłaszcza swoje wypowiedzi i napisz jaką "sensowną poradę" chciałbyś/mógłbyś usłyszeć/przeczytać poza moją.



Obserwując inne wątki chyba chodzi ci tylko o ilość postów a nie pomoc innym. Na pewno wiele osób tak myśli ale woli nie wchodzić w dyskusje. Ja kończę i nie dam się sprowokować.

Jak odpisywałem Tobie i wielu innym osobom - nie wypowiadaj się na tematy, których nie rozumiesz - spróbuj pomóc kilku osobom na forum, postaraj się zdobyć powiedzmy symboliczne 50 plusów i możemy wrócić do dyskusji na temat pomocy innym... Oczywiście jak w przypadku wszystkich innych użytkowników forum z takimi pretensjami to się nigdy nie stanie bo Ty przecież nie masz zamiaru poświęcić swojego czasu na pomoc innym.

Mam nadzieje że mój problem zostanie rozwiązany przez firmę Insert i nikt z tym już nie będzie miał problemu.

Możesz być pewny, że tak się stanie.


Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Subiekt GT i Windows 10
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 23, 2017, 19:36:50 »