Autor Wątek: Klient nie łączy się z serwerem  (Przeczytany 8029 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline xandercage

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 97
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.50 HF2
Klient nie łączy się z serwerem
« dnia: Listopad 28, 2015, 11:48:27 »
Uprzedzam, że używałem wyszukiwarki na forum co najmniej 20 razy od czwartku.
Do tej pory SGT działał na jednym stanowisku. Po podłączeniu go w sieć z drugim komputerem (instalacja kliencka) nie mogę nawiązać połączenia klienta z serwerem. Ustawienia na zaporze zgodnie z instrukcją książkową i forumową, wszystkie katalogi na serwerze udostępnione, finalnie wyłączyłem zaporę a i tak nie chce się połączyć. Na serwerze nie mogę znaleźć plików insert.xml i subiektgt.xml więc adres serwera wpisuję zgodnie z tym, co widzę w czasie logowania do SGT na serwerze. Serwer to Vista z Microsoft SQL serv 2008 R2, klient to Win7. Wesprze ktoś dobrym słowem?
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2015, 11:51:03 wysłana przez xandercage »

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 28, 2015, 13:34:12 »
Wpisuję to samo, co na serwerze, to znaczy co? Mamy się domyślać, bo możliwości jest kilka?
Na serwerze może być (local)\Insertgt i wtedy nie ma prawa zadziałać na innych stanowiskach.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2015, 13:50:47 »
Dodatkowo może być autentykacja Windows i tyż lipa.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17231
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2015, 14:26:51 »
Uprzedzam, że używałem wyszukiwarki na forum co najmniej 20 razy od czwartku.

A ile razy zajrzałeś o pomocy do programu, gdzie jest wszystko ładnie opisane włącznie ze zrzutami ekranu ?

Ustawienia na zaporze zgodnie z instrukcją książkową i forumową,

Jaką zaporą, tą wbudowaną w system operacyjny czy w program antywirusowy ?

wszystkie katalogi na serwerze udostępnione,

Skąd takie pomysły ? W jakiej "instrukcji" jest to opisane ? Nie ma to żadnego związku z komunikacją z serwerem SQL.

finalnie wyłączyłem zaporę a i tak nie chce się połączyć.

Ciągle nie wiadomo o jakiej zaporze mowa... Jeśli to nie zapora to nie jest wyłączony dostęp sieciowy do serwera SQL lub niepoprawne dane logowania.

Na serwerze nie mogę znaleźć plików insert.xml i subiektgt.xml

Pliki znajdują się w lokalizacji: Program serwisowy->główne menu->Serwer->Parametry uruchomieniowe->Folder, ale...

więc adres serwera wpisuję zgodnie z tym, co widzę w czasie logowania do SGT na serwerze.

Jak już zostało napisane parametry logowania z serwera nie muszą działać na kliencie.

Serwer to Vista z Microsoft SQL serv 2008 R2, klient to Win7.

Nie napisałeś jak był instalowany serwer SQL - z pakiety Insertu czy ręcznie.

Wesprze ktoś dobrym słowem?

Problem do rozwiązania w 3 minuty, wystarczyło odezwać się do serwisanta...
Daniel, Białystok.

Offline xandercage

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 97
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.50 HF2
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2015, 15:10:23 »
1. Pomoc przejrzałem kilka razy, nie wszystko było dla mnie jasne - teraz nie ma mnie w firmie, więc nie opiszę co.
2. Zapora systemu Windows. Antyvir wyłączyłem na czas prób.
3. W żadnej instrukcji nie było to opisane, ale uznałem, że może pomóc (albo zaszkodzić)
4. Patrz pkt. 2.
5. Wpisuję adres serwera jaki widzę na górnym Pasku SGT ( u mnie wygląda dokładnie tak: DELL-PC\INSERTGT
6. Serwer był instalowany z pakietu Insert jakieś 4-5 miesięcy temu. Wtedy miałem już w planach połączenie sieciowe.
7. Dlatego ja, laik, kajam się przed doświadczonymi ludźmi na tym forum :)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17231
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 28, 2015, 16:12:11 »
1. Pomoc przejrzałem kilka razy, nie wszystko było dla mnie jasne - teraz nie ma mnie w firmie, więc nie opiszę co.

Dlaczego o tym nie napisałeś ? Mieć instrukcję i nie potrafić z niej skorzystać, a nie znaleźć instrukcji to chyba różnica ?

5. Wpisuję adres serwera jaki widzę na górnym Pasku SGT ( u mnie wygląda dokładnie tak: DELL-PC\INSERTGT

Nie ustosunkowałeś się do wypowiedzi @candy i nie podałeś rodzaju autentykacji.

6. Serwer był instalowany z pakietu Insert jakieś 4-5 miesięcy temu. Wtedy miałem już w planach połączenie sieciowe.

W takim razie powinno zadziałać, a skoro nie działa to znaczy, że raczej nie opisujesz rzeczywistej konfiguracji lub występuje jakiś nietypowy problem, gdzie w obu przypadkach będzie ciężko to zdiagnozować przez forum.

Dodatkowe pytania:
 - jak są podpięte do sieci komputery kabel/WiFi
 - jakie masz łącze internetowe i router
 - jaki adres IP posiada serwer i jaki jest zwracany na komputerze klienckim

7. Dlatego ja, laik, kajam się przed doświadczonymi ludźmi na tym forum :)

Chciałem zwrócić uwagę, że to nie jest potrzebne i nie jest to najlepsze rozwiązanie.
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 28, 2015, 16:16:09 »
Po pierwsze na serwerze uruchom porotół TCP, bo domyślnie jest raczej wyłączony - uruchom clicogf i sprawdżź czy w prawym okienku masz protokół, jak jest tylko w lewym, to kliknij włącz, przeskoczy wtedy do prawego. Zamknij przez Ok.
Po drugie sprawdź adres IP serwera i spróbuj się zalogować po adresie - 192.168.x.x\Insertgt.
Na czas prób oczywiście wyłączasz zaporę i antywirusa.
Jeśli odpali, to w zaporze ustawiasz ustawiasz wyjątki dla portów lub ewentualnie dla programu.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17231
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 28, 2015, 16:58:50 »
Po pierwsze na serwerze uruchom porotół TCP, bo domyślnie jest raczej wyłączony

Instalacja nadzorowana z pakietu Insertu włącza protokół TCP/IP.
Daniel, Białystok.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 28, 2015, 20:10:18 »
Po pierwsze na serwerze uruchom porotół TCP, bo domyślnie jest raczej wyłączony - uruchom clicogf
Żebyś nie szukał, tu literówka - powinno być "uruchom cliconfg"
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline xandercage

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 97
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.50 HF2
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 01, 2015, 08:03:00 »
Wszystko udało się już podłączyć. Myślałem cały czas tak jak @dkozlowski, że instalacja z pakietu Insert sama włączy protokół TCP/IP. Byłem jednak w błędzie. Po uruchomieniu programu cliconfg, jak radził @Aldo i manualnym włączeniu protokołu wszystko działa. Klient połączył się po wprowadzeniu adresu serwera: 192.xxx.x.xxx\insertgt.
Dziękuję za pomoc, wracam przeszukiwać forum bo czeka mnie fiskalizacja zdalna :)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17231
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 01, 2015, 09:49:31 »
Myślałem cały czas tak jak @dkozlowski, że instalacja z pakietu Insert sama włączy protokół TCP/IP. Byłem jednak w błędzie.

Przede wszystkim w pierwszej odpowiedzi napisałem, abyś sprawdził dostęp sieciowy, wystarczyło to zrobić i temat byłby zakończony. Poza tym ciągle jesteś w błędzie, gdyż "instalacja nadzorowana z pakietu Insertu" włącza protokół TCP/IP (co mogłeś sam sprawdzić przed napisaniem swojej odpowiedzi), a skoro tak nie było to instalacja została wykonania inaczej niż opisujesz lub zostało zrobione coś jeszcze czego nie opisujesz... W każdym z przypadków wprowadzałeś nas w błąd co delikatnie mówiąc nie pomagało ;)
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 01, 2015, 12:53:36 »
gdyż "instalacja nadzorowana z pakietu Insertu" włącza protokół TCP/IP................
Daniel, powinna, ale spotkałem się z przypadkami (wcale nie rzadkimi), że jednak nie włącza i trzeba to zrobić ręcznie.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17231
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 01, 2015, 13:55:35 »
gdyż "instalacja nadzorowana z pakietu Insertu" włącza protokół TCP/IP................
Daniel, powinna, ale spotkałem się z przypadkami (wcale nie rzadkimi), że jednak nie włącza i trzeba to zrobić ręcznie.

Jak wiesz stosunkowo od nie dawna zajmuję się programami Insertu i jeszcze nie spotkałem się z takim przypadkiem. Może to jakaś kombinacja wersji serwera SQL i systemu operacyjnego (włącznie z bitowością) ? Swoją drogą dobry pomysł na małe dodatkowe rozwiązanie ;)
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Klient nie łączy się z serwerem
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 01, 2015, 13:55:35 »