Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Luken w Listopad 09, 2017, 16:26:22
-
Dzień dobry,
pytanie do doświadczonych o sprzedaż komisową, brakuje mi jednego kroku:
1. Stworzenie PZ na towary w komisie.
2. Normalnie sprzedajemy.
3. Przychodzi faktura zakupowa i co dalej?
Czy wtedy powinniśmy, poza powiązaniem tej faktury z PZ, zrobić WZ na niesprzedane towary, żeby bilans się zgadzał na dzień otrzymania faktury zakupowej? Czy nie trzeba? Jak to w praktyce ogarniacie?
-
Dwa magazyny, przed sprzedażą RW na magazynie komisu, PZ na magazynie sprzedaży, faktura zbiorcza do PZ, rozwiązania dodatkowe do generowania wszystkich dokumentów i zmiany skutków magazynowych.
-
Dwa magazyny, przed sprzedażą RW na magazynie komisu, PZ na magazynie sprzedaży, faktura zbiorcza do PZ, rozwiązania dodatkowe do generowania wszystkich dokumentów i zmiany skutków magazynowych.
Czy dwa magazyny są niezbędnie konieczne? Nie mógłby być jeden magazyn, PZ na ten magazyn, sprzedaż z tego PZ i po zakończeniu komisu np. WZ z różnicą między PZ a sprzedażą, które by wszystko bilansowało?
-
Nie są jeśli masz lepszy pomysł, ja nie mam. Sprawdź jak "w praktyce" sprawdzi się Twój pomysł... Co to w ogóle jest "zakończony komis" ? W znanych mi przypadkach towar dostawcy ciągle pozostaje u sprzedawcy i jest regularnie fakturowany po sprzedaży...
-
Nie są jeśli masz lepszy pomysł, ja nie mam. Sprawdź jak "w praktyce" sprawdzi się Twój pomysł... Co to w ogóle jest "zakończony komis" ? W znanych mi przypadkach towar dostawcy ciągle pozostaje u sprzedawcy i jest regularnie fakturowany po sprzedaży...
Tak się składa, że musimy niestety mieć te stany na głównym magazynie, ponieważ jest zintegrowany ze sklepem internetowym. Dlatego muszę chyba znaleźć inne rozwiązanie.
A czy złym pomysłem, byłoby trzymanie towaru komisowego na stałe w magazynie na podstawie PZ i tyle? Czy przeszkadza to w czymkolwiek poza statystycznymi zestawieniami okresowymi?
Moglibyśmy zamówić zestawienia SQL, które by po prostu "ignorowały" niesprzedane towary z cechą "komis".
Czy ten tok rozumowania ma sens, czy nie?
-
jak od 01.07.2018 minister Mateusz M. zacznie prosić o plik JPK_MAG z głównego to może być kłopot
-
Nie są jeśli masz lepszy pomysł, ja nie mam. Sprawdź jak "w praktyce" sprawdzi się Twój pomysł... Co to w ogóle jest "zakończony komis" ? W znanych mi przypadkach towar dostawcy ciągle pozostaje u sprzedawcy i jest regularnie fakturowany po sprzedaży...
Tak się składa, że musimy niestety mieć te stany na głównym magazynie, ponieważ jest zintegrowany ze sklepem internetowym. Dlatego muszę chyba znaleźć inne rozwiązanie.
Nie, nie musicie, przecież integracja powinna móc pobierać stany z kilku magazynów - co za problem ?
-
Nie musicie mieć osobnego magazynu, towar przyjmujecie na PZ na normalny magazyn, ale musi się jakoś wyróżniać, np grupa Komis.
Na zakończenie miesiąca wydruka raportu do dostawy, który jest dla niego podstawą wystawienia faktury. Pozostały towar zostaje do dalszej sprzedaży i następnego raportu.
W taki sposób rozliczają się np. księgarnie.
Gotowego raportu w Subiekcie nie ma, ale to nie problem, żeby taki podłączyć do Subiekta.
-
jak od 01.07.2018 minister Mateusz M. zacznie prosić o plik JPK_MAG z głównego to może być kłopot
A czy kłopotu nie będzie też z wersją dwumagazynową?
-
Nie musicie mieć osobnego magazynu, towar przyjmujecie na PZ na normalny magazyn, ale musi się jakoś wyróżniać, np grupa Komis.
Na zakończenie miesiąca wydruka raportu do dostawy, który jest dla niego podstawą wystawienia faktury. Pozostały towar zostaje do dalszej sprzedaży i następnego raportu.
W taki sposób rozliczają się np. księgarnie.
Gotowego raportu w Subiekcie nie ma, ale to nie problem, żeby taki podłączyć do Subiekta.
Właśnie o czymś takim myślałem. Jedyny minus jest taki, że zanieczyści to zestawienia, ponieważ towar komisowy będzie traktowany jako koszt i właśnie pytanie jak się to ma do JPK_MAG, bo kolega Biniew zasiał we mnie wątpliwości.
-
JPK_MAG wysyla sie per magazyn nie per podmiot, wiec wy decydujecie
-
Nie musicie mieć osobnego magazynu, towar przyjmujecie na PZ na normalny magazyn, ale musi się jakoś wyróżniać, np grupa Komis.
Na zakończenie miesiąca wydruka raportu do dostawy, który jest dla niego podstawą wystawienia faktury. Pozostały towar zostaje do dalszej sprzedaży i następnego raportu.
W taki sposób rozliczają się np. księgarnie.
Gotowego raportu w Subiekcie nie ma, ale to nie problem, żeby taki podłączyć do Subiekta.
Właśnie o czymś takim myślałem. Jedyny minus jest taki, że zanieczyści to zestawienia, ponieważ towar komisowy będzie traktowany jako koszt i właśnie pytanie jak się to ma do JPK_MAG, bo kolega Biniew zasiał we mnie wątpliwości.
Towar z PZ nigdy nie jest traktowany jako koszt. A to, że jest na stanie, to zupełnie inna sprawa. Koszt określa faktura zakupu.
Jpk-Mag będzie tylko na żadanie US w przypadku kontroli. A wtedy i tak US zarząda remanentu, a książki, które są na stanie muszą być pokazane. Może być opsobny spis grupy Komis, ale wykazany być musi.