problem dosyć nietypowy i szukałem dla niego rozwiązania od kilku miesięcy i się poddałem.
Ech, rozwiązanie tyle razy pojawiało się na forum, że dodałem je do FAQ:
http://forumsubiekta.pl/subiekt/faq-czyli-najczesciej-zadawane-pytania/msg75974/#msg75974.
Do rzeczy. Z bazy głównej zostały "ręcznie" usunięte dokumenty sprzedażowe za okres do 2015 roku. Osoba wykonująca ten zabieg tłumaczyła to zwolnieniem miejsca w bazie. O ile wcześniej nie występowały żadne problemy o tyle teraz notorycznie wyskakują "nieznane błędy" oraz błędy uniemożliwiające zamknięcie inwentaryzacji.
I co teraz proonuje ta "osoba" ?
Moim pomysłem było wyeksportowanie wszystkich dokumentów jakie powstały od dnia skasowania części bazy do daty obecnej. Następnie przyjęcie tych dokumentów usługa "przyjmij na podstawie" w archiwum utworzonym przed feralnym dniem. Z uwagi na ilosc magazynów będzie to proces długotrwały ale sam nie wiem czy uda się wrócić obecna bazę do pełnej sprawności?
Dać się da, ale nie o to chodzi - taka operacja powinna mieć sens / powinna być uzasadniona, a w tym przypadku raczej nakład pracy i jej koszty nie będą tego warte.
Czy istnieje jakieś dedykowane rozwiązanie pozwalające "oczyścić " bazę z powiązań z dokumentami sprzed 2015 r?
Nie, ze względu na skomplikowane powiązania między dokumentami (zwłaszcza przy wielu magazynach) nikt, kto wie co robi nie próbuje nawet wykonywać takiej operacji - w praktyce usuwa się wszystkie (dosłownie) dokumenty.
Obecnie stany magazynowe na kilku pozycjach mam powiększone właśnie o przyjęcia z lat 2012-2015 i nie mogę na tej podstawie zamknąć inwentaryzacji. Inna sprawa to wcześniej wspomniany nieznany błąd uniemożliwiający zamykanie zleceń czy inwentaryzacji na poszczególnych magazynach.
Najszybsze, najtańsze i skuteczne rozwiązanie podałem na początku odpowiedzi.