Forum Użytkownikow Subiekt GT

Inne => Kosz => Wątek zaczęty przez: dkozlowski w Styczeń 01, 2016, 15:44:50

Tytuł: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 01, 2016, 15:44:50
Ogólnie nie rozumiem jaki masz problem, ale możesz skopiować pozycje dokumentu i wkleić je w nowym dokumencie.
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: candy w Styczeń 01, 2016, 15:53:15
Jakie zmiany w cenach są niezbędne i po co robisz to samo 01.01 co zrobiłeś 31.12?  ???
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Ks.Robak w Styczeń 01, 2016, 18:10:23
Ogólnie nie rozumiem jaki masz problem, ale możesz skopiować pozycje dokumentu i wkleić je w nowym dokumencie.

 :)

Właśnie tego chcę uniknąć, gdyż jest parę takich pozycji rozsianych po całym spisie.

Jakie zmiany w cenach są niezbędne i po co robisz to samo 01.01 co zrobiłeś 31.12?  ???

Jestem na kpirze, więc muszę zrobić 2x spis z natury, który przeprowadzam właśnie inwentaryzacjami z Subiekta.
Obie są takie same. Tyle, że w Subiekcie muszą być dwie pozycje, bo są różne daty potrzebne na wydrukach z Subiekta.

Jakie zmiany są niezbędne ?
To już zależy od prowadzonej działalności.
U mnie część towarów jest sprzedawana taniej niż zostały zakupione z uwagi na pewne defekty powstałe np. podczas transportu.
Ale w remanencie chcę je mieć w cenie zakupu, aby nie pisać wyjaśnień do spisu.
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 01, 2016, 18:39:58
Ogólnie nie rozumiem jaki masz problem, ale możesz skopiować pozycje dokumentu i wkleić je w nowym dokumencie.

 :)

Właśnie tego chcę uniknąć, gdyż jest parę takich pozycji rozsianych po całym spisie.

Nie wiem o czym piszesz :(

Jakie zmiany w cenach są niezbędne i po co robisz to samo 01.01 co zrobiłeś 31.12?  ???

Jestem na kpirze, więc muszę zrobić 2x spis z natury, który przeprowadzam właśnie inwentaryzacjami z Subiekta.
Obie są takie same. Tyle, że w Subiekcie muszą być dwie pozycje, bo są różne daty potrzebne na wydrukach z Subiekta.

Też nie wiem o czym piszesz :(

Jakie zmiany są niezbędne ?
To już zależy od prowadzonej działalności.
U mnie część towarów jest sprzedawana taniej niż zostały zakupione z uwagi na pewne defekty powstałe np. podczas transportu.
Ale w remanencie chcę je mieć w cenie zakupu, aby nie pisać wyjaśnień do spisu.

Nie masz obowiązku drukowania remanentu z programu, możesz skopiować do arkusza kalkulacyjnego, nanieść poprawki i wydrukować.
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: candy w Styczeń 01, 2016, 18:43:32
Człowiek się uczy całe życie, ale żeby aż tyle z jednego postu to w życiu bym nie przewidział.  ;)

Jestem na kpirze, więc muszę zrobić 2x spis z natury, który przeprowadzam właśnie inwentaryzacjami z Subiekta.
Że co? Podasz jakąś podstawę tej idei?

Obie są takie same. Tyle, że w Subiekcie muszą być dwie pozycje, bo są różne daty potrzebne na wydrukach z Subiekta.
Mogę tylko powtórzyć pytanie. Skąd takie pomysły?

U mnie część towarów jest sprzedawana taniej niż zostały zakupione z uwagi na pewne defekty powstałe np. podczas transportu.
Ale w remanencie chcę je mieć w cenie zakupu, aby nie pisać wyjaśnień do spisu.
A co ma remanent do ceny po jakiej sprzedajesz? Remanent robisz w cenach zakupu/wytworzenia, nie w cenach sprzedaży.

Poza tym nie ma żadnego powodu, dla którego nie miałbyś prawa do sprzedawania czasem towarów poniżej kosztów zakupu.
To normalna praktyka w prowadzeniu działalności (kurtki zimowe wiosną, sprzęt hi-tech kupiony kieyd był nowością, ale nie poszedł i ceny spadły, nietrafione zakupy) i nikt nie pisze żadnych wyjaśnień, szczególnie do spisu z natury i jego wyceny.

I dlaczego miałbyś pisać jakieś wyjaśnienia do ceny sprzedaży, która w ogóle na remanencie nie jest potrzebna i nie musi być drukowana?
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Ks.Robak w Styczeń 02, 2016, 02:33:14

Nie masz obowiązku drukowania remanentu z programu, możesz skopiować do arkusza kalkulacyjnego, nanieść poprawki i wydrukować.

 :D
Mogę też zrobić to na arkuszu kupionym w papierniczym ;D
Niemniej jednak chodzi mi o jak najłatwiejsze rozwiązanie.
A najłatwiejszym rozwiązaniem byłoby powielenie już istniejącej inwentaryzacji, czego jak rozumiem nie da się zrobić.


Człowiek się uczy całe życie, ale żeby aż tyle z jednego postu to w życiu bym nie przewidział.  ;)

Jestem na kpirze, więc muszę zrobić 2x spis z natury, który przeprowadzam właśnie inwentaryzacjami z Subiekta.
Że co? Podasz jakąś podstawę tej idei?

Ale podstawę czego ? Tego, że do spisu z natury używam Subiekta ?
No więc podstawą tego jest moje lenistwo i za tym idąca chęć jak najłatwiejszego osiągnięcia celu :D



Obie są takie same. Tyle, że w Subiekcie muszą być dwie pozycje, bo są różne daty potrzebne na wydrukach z Subiekta.
Mogę tylko powtórzyć pytanie. Skąd takie pomysły?


Bo nie wiem jak prościej wydrukować 2x to samo z Subiekta tylko, że z innymi datami

U mnie część towarów jest sprzedawana taniej niż zostały zakupione z uwagi na pewne defekty powstałe np. podczas transportu.
Ale w remanencie chcę je mieć w cenie zakupu, aby nie pisać wyjaśnień do spisu.
A co ma remanent do ceny po jakiej sprzedajesz? Remanent robisz w cenach zakupu/wytworzenia, nie w cenach sprzedaży.


No właśnie nic nie ma. Ale mam ustawioną cenę kartotekową niższą niż cena zakupu była, więc w inwentaryzacji muszę ręcznie zmienić ją na prawidłową.
Uprzedzając zdziwienie - nie mogę automatycznie wybrać ceny "dostawy" tego produktu w trakcie wczytywania towaru do inwentaryzacji, gdyż jej w Subiekcie nie ma.

Poza tym nie ma żadnego powodu, dla którego nie miałbyś prawa do sprzedawania czasem towarów poniżej kosztów zakupu.
To normalna praktyka w prowadzeniu działalności (kurtki zimowe wiosną, sprzęt hi-tech kupiony kieyd był nowością, ale nie poszedł i ceny spadły, nietrafione zakupy) i nikt nie pisze żadnych wyjaśnień, szczególnie do spisu z natury i jego wyceny.

Wydaje mi się, że nigdy nie miałeś kontroli z US lub nie zajmujesz się sprzedażą, lub nie miałeś takich przypadków w spisie z natury.
Każda wycena poniżej zakupu (a łatwo to wyłapać, bo trzeba podać podwójną cenę - zakupu i wyceny) wymaga wyjaśnienia na potrzeby kontrolujących.
Dlatego lepiej jest wycenić wg faktycznej ceny zakupu.
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: candy w Styczeń 02, 2016, 10:21:28
Że co? Podasz jakąś podstawę tej idei?
Ale podstawę czego ? Tego, że do spisu z natury używam Subiekta ?
Nie, tego że musisz 2x zrobić spis z natury.

Podobnie jak tego:
mam ustawioną cenę kartotekową niższą niż cena zakupu była, więc w inwentaryzacji muszę ręcznie zmienić ją na prawidłową.
Co ma remanent do ceny kartotekowej i dlaczego musisz ją zmieniać?
Ciągle nie rozumiem o czym piszesz.

Wydaje mi się, że nigdy nie miałeś kontroli z US lub nie zajmujesz się sprzedażą, lub nie miałeś takich przypadków w spisie z natury.
Każda wycena poniżej zakupu (a łatwo to wyłapać, bo trzeba podać podwójną cenę - zakupu i wyceny) wymaga wyjaśnienia na potrzeby kontrolujących.
Dlatego lepiej jest wycenić wg faktycznej ceny zakupu.
No, z doświadczeniem faktycznie słabo. Na razie dopiero 25 lat  ;)
Może dlatego ciągle nie wiem dlaczego "trzeba podać podwójną cenę", a Ty nie chcesz tego wytłumaczyć.
Poza tym nigdy nie sugerowałem podawania na remanencie innych cen niż faktyczne ceny zakupu.

Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 02, 2016, 10:54:51

Nie masz obowiązku drukowania remanentu z programu, możesz skopiować do arkusza kalkulacyjnego, nanieść poprawki i wydrukować.

 :D
Mogę też zrobić to na arkuszu kupionym w papierniczym ;D
Niemniej jednak chodzi mi o jak najłatwiejsze rozwiązanie.
A najłatwiejszym rozwiązaniem byłoby powielenie już istniejącej inwentaryzacji, czego jak rozumiem nie da się zrobić.

Nie rozumiesz, przecież napisałem jak to można zrobić.

Oczywiście jak wcześniej napisałem, tak samo jak @candy nie rozumiem po co chcesz to robić.

Najłatwiej byłoby w końcu dowiedzieć się jakie masz możliwości i nie tracić czasu na zbędne operacje.
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Ks.Robak w Styczeń 02, 2016, 11:57:14
Że co? Podasz jakąś podstawę tej idei?
Ale podstawę czego ? Tego, że do spisu z natury używam Subiekta ?
Nie, tego że musisz 2x zrobić spis z natury.


Proszę bardzo
http://www.pit.pl/ksiazka-przychodow-i-rozchodow-zamkniecie-roku-w-firmie-13944/

Może to nie jest podstawa prawna, ale z pewnością łatwo znajdziesz rozporządzenie w sprawie kpir.

Podobnie jak tego:
mam ustawioną cenę kartotekową niższą niż cena zakupu była, więc w inwentaryzacji muszę ręcznie zmienić ją na prawidłową.
Co ma remanent do ceny kartotekowej i dlaczego musisz ją zmieniać?
Ciągle nie rozumiem o czym piszesz.

Wszystko zależy od przyjętej metody pracy z Subiektem.
Jeżeli trzyma się w cenie kartotekowej cenę zakupu (czyli np. średnią ważoną ze wszystkich istniejących dostaw), to można łatwo wczytać towary do inwentaryzacji z tą ceną i sprawa załatwiona.
Ale u mnie cena kartotekowa to cena z ostatniej dostawy, bo jest mi to potrzebne do odrębnych zestawień.

Można też wczytać do inwentaryzacji cenę zakupu jako średnią ważoną ze wszystkich istniejących dostaw.
Ale nie zadziała to dla towarów wybrakowanych.
Gdyż towary te nie mają tych danych, bo zostały dodane ręcznie, a ich stany powstały na podstawie przeniesienia RW i PW z pełnowartościowych towarów.
Towary wybrakowane trzymam na osobnych pozycjach towarowych w Subiekcie.
Dlatego trzeba w nich wpisać cenę ręcznie i nie ma możliwości automatyzacji.

Wydaje mi się, że nigdy nie miałeś kontroli z US lub nie zajmujesz się sprzedażą, lub nie miałeś takich przypadków w spisie z natury.
Każda wycena poniżej zakupu (a łatwo to wyłapać, bo trzeba podać podwójną cenę - zakupu i wyceny) wymaga wyjaśnienia na potrzeby kontrolujących.
Dlatego lepiej jest wycenić wg faktycznej ceny zakupu.
No, z doświadczeniem faktycznie słabo. Na razie dopiero 25 lat  ;)
Może dlatego ciągle nie wiem dlaczego "trzeba podać podwójną cenę", a Ty nie chcesz tego wytłumaczyć.
Poza tym nigdy nie sugerowałem podawania na remanencie innych cen niż faktyczne ceny zakupu.

No i pewnie dlatego nie wiesz, że trzeba podawać podwójne ceny.
Jeżeli jednak kiedyś przyszłoby Ci na myśl, aby wpisać inne ceny, to poczytaj tutaj
http://www.pit.pl/wycena-spisu-z-natury-14059/
 ;D
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: candy w Styczeń 02, 2016, 19:45:19
Nie ma sprawy. Nie chcesz napisać o co Ci chodzi, nie pisz.
Mnie ta informacja nie jest potrzebna do szczęścia.
Wesołej zabawy z Subiektem i inwentaryzacjami.
EOD
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 02, 2016, 23:10:46
No i pewnie dlatego nie wiesz, że trzeba podawać podwójne ceny.
Jeżeli jednak kiedyś przyszłoby Ci na myśl, aby wpisać inne ceny, to poczytaj tutaj
http://www.pit.pl/wycena-spisu-z-natury-14059/
 ;D
Przeczytałem ten tekst, ale wyciągnąłem z niego zupełnie inne wnioski. Czytać trzeba ze zrozumieniem.
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Ks.Robak w Styczeń 02, 2016, 23:46:14
No i pewnie dlatego nie wiesz, że trzeba podawać podwójne ceny.
Jeżeli jednak kiedyś przyszłoby Ci na myśl, aby wpisać inne ceny, to poczytaj tutaj
http://www.pit.pl/wycena-spisu-z-natury-14059/
 ;D
Przeczytałem ten tekst, ale wyciągnąłem z niego zupełnie inne wnioski. Czytać trzeba ze zrozumieniem.

Nie za bardzo wiem czy odnosisz się do tego co ja napisałem, czy do tego co było w linku.
Zakładam, że do tego co było w linku i wyciągnąłeś wnioski, że nie trzeba wpisywać podwójnych cen przy przyjęciu mniejszych wycen niż cena nabycia.
Artykuł jest długi i zagmatwany, być może umknęło Ci zdanie:

W razie wycen uszkodzonych lub przeterminowanych składników majątku lub takich, które wyszły już z mody - 
lub innych wycen towarów w kwocie niższej od ceny zakupu lub nabycia albo od kosztów wytworzenia, należy
przy poszczególnych pozycjach uwidocznić również jednostkową cenę zakupu (nabycia) lub koszt wytworzenia.


W każdym bądź razie w przypadku dalszych wątpliwości zapraszam do lektury art. 29 ust. 7 Rozporządzenia w sprawie KPIR.
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 03, 2016, 00:12:46
A tam:
W razie wycen uszkodzonych lub przeterminowanych składników majątku lub takich, które wyszły już z mody - 
lub innych wycen towarów w kwocie niższej od ceny zakupu lub nabycia albo od kosztów wytworzenia, należy
przy poszczególnych pozycjach uwidocznić również jednostkową cenę zakupu (nabycia) lub koszt wytworzenia.

W każdym bądź razie w przypadku dalszych wątpliwości zapraszam do lektury art. 29 ust. 7 Rozporządzenia w sprawie KPIR.
Wyceny uszkodzonych towarów czy inne przeceny nie polegają na zmianie ceny zakupu. Ta jest niezmienna. Natomiast obniżenie ceny dotyczy sprzedaży, bo tą możemy kształtować w zasadzie dowolnie.
Tak samo jest w przypadku innych przedmiotów nie będących towarami, tylko wtedy nie mówimy o cenie sprzedaży a o bieżącej wartości składników majątku. Ale jak widać z tej pozycji art. 29 ust. 7 cena zakupu jest niezmienna.
Trzeba mieć trochę wiedzy księgowej, żeby prawidłowo czytać takie przepisy.
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Ks.Robak w Styczeń 03, 2016, 00:24:13
A tam:
W razie wycen uszkodzonych lub przeterminowanych składników majątku lub takich, które wyszły już z mody - 
lub innych wycen towarów w kwocie niższej od ceny zakupu lub nabycia albo od kosztów wytworzenia, należy
przy poszczególnych pozycjach uwidocznić również jednostkową cenę zakupu (nabycia) lub koszt wytworzenia.

W każdym bądź razie w przypadku dalszych wątpliwości zapraszam do lektury art. 29 ust. 7 Rozporządzenia w sprawie KPIR.
Wyceny uszkodzonych towarów czy inne przeceny nie polegają na zmianie ceny zakupu. Ta jest niezmienna. Natomiast obniżenie ceny dotyczy sprzedaży, bo tą możemy kształtować w zasadzie dowolnie.
Tak samo jest w przypadku innych przedmiotów nie będących towarami, tylko wtedy nie mówimy o cenie sprzedaży a o bieżącej wartości składników majątku. Ale jak widać z tej pozycji art. 29 ust. 7 cena zakupu jest niezmienna.
Trzeba mieć trochę wiedzy księgowej, żeby prawidłowo czytać takie przepisy.


Trochę się pogubiłem, muszę przyznać. :o
Piszesz o zmianie ceny zakupu ?

Przez cały ten wątek mówimy o spisie z natury i wycenie jego składników.
Tam też wpisuje się albo cenę zakupu albo wycenę wg uznania, jeżeli jest niższa od ceny zakupu.
I wówczas należy podać naszą wycenę i obok cenę zakupu.

W pewnym momencie Candy poprosił o podstawę wpisywania dwóch cen, bo nigdy tego nie robił.
Stąd linki, które podałem.

Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem o czym jest dyskusja ;D
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 03, 2016, 00:36:08
Trochę się pogubiłem, muszę przyznać. :o
Piszesz o zmianie ceny zakupu ?

Przez cały ten wątek mówimy o spisie z natury i wycenie jego składników.
Tam też wpisuje się albo cenę zakupu albo wycenę wg uznania, jeżeli jest niższa od ceny zakupu.
I wówczas należy podać naszą wycenę i obok cenę zakupu.

W pewnym momencie Candy poprosił o podstawę wpisywania dwóch cen, bo nigdy tego nie robił.
Stąd linki, które podałem.

Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem o czym jest dyskusja ;D
Główny wątek jest o sporządzaniu Remanentu i Inwentaryzacji w Subiekcie GT. A w tym programie mamy do czynienia z towarami, a nie z innymi skladnikami majątku. Stąd omawianie składników majątku raczej nie ma sensu i tylko zaciemnia obraz. A dla towarow handlowych Remanent zawsze podajemy w rzeczywistych cenach zakupu.
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Ks.Robak w Styczeń 03, 2016, 01:00:29
Trochę się pogubiłem, muszę przyznać. :o
Piszesz o zmianie ceny zakupu ?

Przez cały ten wątek mówimy o spisie z natury i wycenie jego składników.
Tam też wpisuje się albo cenę zakupu albo wycenę wg uznania, jeżeli jest niższa od ceny zakupu.
I wówczas należy podać naszą wycenę i obok cenę zakupu.

W pewnym momencie Candy poprosił o podstawę wpisywania dwóch cen, bo nigdy tego nie robił.
Stąd linki, które podałem.

Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem o czym jest dyskusja ;D
Główny wątek jest o sporządzaniu Remanentu i Inwentaryzacji w Subiekcie GT. A w tym programie mamy do czynienia z towarami, a nie z innymi skladnikami majątku. Stąd omawianie składników majątku raczej nie ma sensu i tylko zaciemnia obraz. A dla towarow handlowych Remanent zawsze podajemy w rzeczywistych cenach zakupu.

Nie wiem czy nie mylisz wątków, tutaj nie mówimy o innych składnikach majątku, lecz tylko o towarach.


Muszę przyznać, że rozmowa tutaj jest bardzo ciekawa.

Przyłączyłem się do tego wątku z jednym pytaniem: czy można powielić inwentaryzację tak, aby tylko zmieniła się jej data.

Wydawało mi się to prostym pytaniem na zasadzie "tak, robisz to" lub "nie ma takiej możliwości", jednak pomyliłem się. ;D

Zamiast odpowiedzi zaczęły się pytania "Po co Ci to", "Czy na pewno", "Czemu to robisz skoro ja tego nie robię", "A jeśli na pewno to jaka jest podstawa prawna" ;D

Odpowiedzi nie otrzymałem do tej pory, choć oczywiście domyślam się, że jeśli jej nie ma to funkcjonalności takiej w Subiekcie nie ma.

Niemniej jednak gdyby ktoś za jakiś czas dobrnął do tego momentu i zastanawiał się o czym jest mowa, to pozwolę sobie podsumować:

Mówimy o module Inwentaryzacji w Subiekcie GT.

Można go zapewne wykorzystywać do wielu celów, w tym do remanentu, jednak ja nie robię remanentów tylko spisy z natury, bo jestem na KPIR i mam obowiązek zrobić 2 takie same spisy dzień po dniu.

Towary w spisie z natury wycenia się w cenie zakupu lub niższej jeżeli jest to uzasadnione, lecz wówczas wpisuje się obok cenę zakupu.

Co do remanentów nie wypowiem się, bo nie mam wiedzy w tym zakresie - jeżeli mówisz, że tam wycenia się zawsze w cenie zakupu to zapewne tak jest. :D



Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 03, 2016, 10:53:31
Muszę przyznać, że rozmowa tutaj jest bardzo ciekawa.

Może dla Ciebie, ale dla innych już nudzi powtarzanie tych bredni. Masz własną, indywidualną intrepretację przepisów, niech Ci będzie, ale nie wprowadzaj innych w błąd.

Przyłączyłem się do tego wątku z jednym pytaniem: czy można powielić inwentaryzację tak, aby tylko zmieniła się jej data.

Wydawało mi się to prostym pytaniem na zasadzie "tak, robisz to" lub "nie ma takiej możliwości", jednak pomyliłem się. ;D

Zamiast odpowiedzi zaczęły się pytania "Po co Ci to", "Czy na pewno", "Czemu to robisz skoro ja tego nie robię", "A jeśli na pewno to jaka jest podstawa prawna" ;D

Odpowiedzi nie otrzymałem do tej pory, choć oczywiście domyślam się, że jeśli jej nie ma to funkcjonalności takiej w Subiekcie nie ma.

Kolejny raz nie mam pojęcia o czym piszesz... Czytaj odpowiedzi i czytaj je ze zrozumieniem, otrzymałeś ode mnie przecież dwa razy odpowiedź jak to zrobić.

Zaczęły się pytania, gdyż zawsze staramy się "pomóc", a nie "tylko odpowiedzieć na pytanie", według mnie odpowiedź na pytanie, które może zaszkodzić pytającemu to nie jest pomoc, więć jeśli następnym razem NIE chcesz pomocy to wyraźnie to zaznacz w pytaniu i nie będzie nieporozumień.

Niemniej jednak gdyby ktoś za jakiś czas dobrnął do tego momentu i zastanawiał się o czym jest mowa, to pozwolę sobie podsumować:

Mówimy o module Inwentaryzacji w Subiekcie GT.

Można go zapewne wykorzystywać do wielu celów, w tym do remanentu, jednak ja nie robię remanentów tylko spisy z natury, bo jestem na KPIR i mam obowiązek zrobić 2 takie same spisy dzień po dniu.

Towary w spisie z natury wycenia się w cenie zakupu lub niższej jeżeli jest to uzasadnione, lecz wówczas wpisuje się obok cenę zakupu.

Co do remanentów nie wypowiem się, bo nie mam wiedzy w tym zakresie - jeżeli mówisz, że tam wycenia się zawsze w cenie zakupu to zapewne tak jest. :D

Jak sam nazwa wskazuje moduł "Inwentaryzacja" służy do "inwentaryzacji" a nie "remanentu", a są to dwa różne pojęcia, które kompletnie mylisz: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/inwentaryzacja-cena-kartotekowa-a-magazynowa/msg62234/#msg62234 (http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/inwentaryzacja-cena-kartotekowa-a-magazynowa/msg62234/#msg62234).
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Ks.Robak w Styczeń 03, 2016, 12:40:18
Kontynuuję tą dyskusję tylko dlatego, że wiele razy szukając odpowiedzi na swoje pytanie natykałem się na niezakończone wątki, w których ostateczne stanowisko nie zostało przedstawione w sposób umożliwiający samodzielną ocenę, która strona ma rację.

Myślę, że należy usystematyzować na czym stoimy.

Mój cel to zrobienie spisu z natury zgodnie z KPIR.
Głównie chodzi o poznanie wartości magazynu do zaksięgowania w Księdze, ale wydruk poszczególnych pozycji też jest niezbędny.

Mam do dyspozycji kilka możliwości:
-ręcznie
-w excelu
-w Rachmistrzu Ewidencja Remanentów
-w Subiekcie Remanent
-w Subiekcie Inwentaryzacja.

Jeżeli coś przeoczyłem będę wdzięczny za uzupełnienie.
Nie omawiam tutaj dodatkowych, płatnych modułów, skupiam się na tym co ja i wielu użytkowników po prostu ma.

Ręcznie - dobre gdy ma się pusty magazyn.

W Excelu - podobnie - trzebaby mieć listę towarów, której nie mam

W Rachmistrzu - remanent wymaga odpowiedniej organizacji, tj. magazyny w którym trzymamy tylko i wyłącznie towary handlowe, bo Rachmistrz nie pozwala na jakąkolwiek ich filtrację.

W Subiekcie Remanent - do niczego. Nie sprawdza się w przypadku posiadania towarów wybrakowanych, gdyż tam pokazuje cenę magazynową 0 zł i nie ma możliwości edycji. A pokażcie mi jednego sprzedawcę, który nie ma czegoś uszkodzonego ewidencjonowanego w odrębnej pozycji towarowej w Subiekcie.

W Subiekcie Inwentaryzacja - super. Tym można zrobić jak należy. Jedyny problem z powielaniem inwentaryzacji, a dokładnie zmian wprowadzonych ręcznie (dodanie ceny zakupu do pozycji, które jej nie mają) z 31.12 do 01.01.

Natomiast moi rozmówcy w tym wątku usilnie trzymają się sztywnych definicji do czego ich zdaniem poszczególne funkcje programu powinny służyć i starają się za wszelką cenę wmówić, że inaczej się nie da.

Czasem warto otworzyć oczy szerzej, bo można dzięki temu zaoszczędzić trochę pieniędzy na dodatki.

A w Subiekcie wystarczy zmienić nieco wydruk Inwentaryzacji cząstkowej, tak aby dodać elementy wymagane przez KPIR (m. in. podpisy, zakończono na pozycji, wartość) i gotowe. I to można zrobić samemu.

Pomogłem ?  ;D
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Ks.Robak w Styczeń 03, 2016, 13:00:16
PS. Aby być jednak mądrzejszym na przyszłość i ułatwić sobie zadanie porobiłem dla wszystkich przecenionych towarów z 0 zł ceny magazynowej rozchody wewnętrzne i następnie przychody wewnętrzne z właściwymi cenami. Teraz ceny pokazują się prawidłowo także w Remanencie w Subiekcie  :D
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 03, 2016, 13:12:47
Myślę, że należy usystematyzować na czym stoimy.

Mój cel to zrobienie spisu z natury zgodnie z KPIR.
Głównie chodzi o poznanie wartości magazynu do zaksięgowania w Księdze, ale wydruk poszczególnych pozycji też jest niezbędny.

Mam do dyspozycji kilka możliwości:
-ręcznie
-w excelu
-w Rachmistrzu Ewidencja Remanentów
-w Subiekcie Remanent
-w Subiekcie Inwentaryzacja.

Jeżeli coś przeoczyłem będę wdzięczny za uzupełnienie.

Tak, nie przeczytałeś ze zrozumieniem naszych odpowiedzi i ciągle wszystko mieszasz.

Nie omawiam tutaj dodatkowych, płatnych modułów, skupiam się na tym co ja i wielu użytkowników po prostu ma.

Nie wiem o czym piszesz, nikt niczego takiego nie proponował i nie są potrzebne.

W Excelu - podobnie - trzebaby mieć listę towarów, której nie mam

Przecież masz listę towarów, wystarczy skopiować z Subiekta.

W Subiekcie Remanent - do niczego. Nie sprawdza się w przypadku posiadania towarów wybrakowanych, gdyż tam pokazuje cenę magazynową 0 zł i nie ma możliwości edycji. A pokażcie mi jednego sprzedawcę, który nie ma czegoś uszkodzonego ewidencjonowanego w odrębnej pozycji towarowej w Subiekcie.

Ciągle mieszasz pojęcia i funkcje programu. Poza tym jeśli masz taki bałagan w programie to rzeczywiście nie da się wykorzystać programu i funkcjonalności, które zostały do tego przewidziane.

W Subiekcie Inwentaryzacja - super. Tym można zrobić jak należy. Jedyny problem z powielaniem inwentaryzacji, a dokładnie zmian wprowadzonych ręcznie (dodanie ceny zakupu do pozycji, które jej nie mają) z 31.12 do 01.01.

Czy ja piszę sam do sobie ? Przede wszystkim nie ma takiej potrzeby, a po drugie można i napisałem jak to można zrobić - zlituj się i przeczytaj co piszemy lub nie pisz nic więcej.

Natomiast moi rozmówcy w tym wątku usilnie trzymają się sztywnych definicji do czego ich zdaniem poszczególne funkcje programu powinny służyć i starają się za wszelką cenę wmówić, że inaczej się nie da.

Funkcje programu służą do osiągnięcia celu, którego oczekujesz, ale za wszelką cenę utrudniasz sobie życie i nie chcesz z nich skorzystać. Poza tym NIE JEST PRAWDĄ, że wmawiamy Ci, że nie da się inaczej - sam zaproponowałem Ci arkusz kalkulacyjny. Próbujemy wmówić jedynie, że to co robisz nie ma sensu.

Czasem warto otworzyć oczy szerzej, bo można dzięki temu zaoszczędzić trochę pieniędzy na dodatki.

Jak widać sam nie stosujesz się do swoich rad i nie wiem znowu o jakich dodatkach i oszczędnościach piszesz.

A w Subiekcie wystarczy zmienić nieco wydruk Inwentaryzacji cząstkowej, tak aby dodać elementy wymagane przez KPIR (m. in. podpisy, zakończono na pozycji, wartość) i gotowe. I to można zrobić samemu.

Można mieć poprawne dane w programie, wykonać inwentaryzację i wydrukować remanent, bez kombinowania i zmieniania czegokolwiek, też samemu pod warunkiem, że potrafi się korzystać z programu.

Pomogłem ?  ;D

Nie wiem o czym piszesz - to przecież Ty szukasz pomocy ?
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 03, 2016, 13:14:11
PS. Aby być jednak mądrzejszym na przyszłość i ułatwić sobie zadanie porobiłem dla wszystkich przecenionych towarów z 0 zł ceny magazynowej rozchody wewnętrzne i następnie przychody wewnętrzne z właściwymi cenami. Teraz ceny pokazują się prawidłowo także w Remanencie w Subiekcie  :D

Przeczytaj czym to skutkuje: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/remanent-inwentaryzacja/ (http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/remanent-inwentaryzacja/).
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Ks.Robak w Styczeń 03, 2016, 13:22:50
PS. Aby być jednak mądrzejszym na przyszłość i ułatwić sobie zadanie porobiłem dla wszystkich przecenionych towarów z 0 zł ceny magazynowej rozchody wewnętrzne i następnie przychody wewnętrzne z właściwymi cenami. Teraz ceny pokazują się prawidłowo także w Remanencie w Subiekcie  :D

Przeczytaj czym to skutkuje: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/remanent-inwentaryzacja/ (http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/remanent-inwentaryzacja/).


W takim razie bardzo proszę o pomoc jak prawidłowo odzwierciedlić bez używania RW i PW taką sytuację:
-mamy 3szt. powiedzmy monitorów LCD pełnowartościowych zakupionych w lutym 2015 r.
-pracownik w grudniu 2015 r. wyciągał monitor do pokazania, ten upadł na stół i zarysowała mu się obudowa. Monitor przestał być pełnowartościowy i trzeba go sprzedać po cenie niższej.

Co należy prawidłowo zrobić w Subiekcie aby mieć taki monitor na stanie ?
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 03, 2016, 13:49:12
Przeczytaj mają odpowiedź #39 bo wydaje mi się, że ją przeoczyłeś.

To wszystko co mam do dodania w tym temacie.
Tytuł: Odp: Ks.Robak 2
Wiadomość wysłana przez: Ks.Robak w Styczeń 03, 2016, 14:13:13
Przeczytaj mają odpowiedź #39 bo wydaje mi się, że ją przeoczyłeś.

To wszystko co mam do dodania w tym temacie.

Ależ skąd, po prostu pozostawiam ją bez komentarza, bo jest to tylko dowód na zabrnięcie do punktu, gdzie musiałbyś się zacząć ze mną zgadzać, bo zaczęły się szczegóły do których tak lubiane przez Ciebie określenia "Nic nie rozumiesz", "Mieszasz pojęcia" nie za bardzo pasują, zwłaszcza gdy są puste i niepoparte żadnymi argumentami.

Przyjmuję do wiadomości, że już nic nie możesz do tego tematu dodać.

Ale zadałem pytanie z nieco innego tematu, choć powiązanego.
Czy na nie też masz do powiedzenia tylko "Nic nie rozumiesz" ? ;D

No to ja może wyjaśnię:
-można to zrobić na 3 sposoby, a właściwie na 4

1. Przez RW i PW
2. Przez edycję faktury zakupu pierwotnej i rozbicie pozycji towaru na "dobre" i "uszkodzone"
3. Przez RW i stworzenie fikcyjnej faktury zakupu towaru uszkodzonego z ustawioną kategorią nieuwzględnioną w schematach importu programu księgowego.
4. Przez inwentaryzację i ujawnienie uszkodzonego egzemplarza przy jednoczesnym braku egzemplarza pełnowartościowego.

Każdy z tych elementów ma swoje plusy i minusy.
Ale któryś trzeba wybrać, bo życie do tego zmusza.

Więc nie pisz, że życie jest idealne i jak coś nie pasuje to trzeba zamknąć oczy i tego nie robić, tylko wykaż odrobinę dobrej woli i podziel się swoimi spostrzeżeniami jak rozwiązać problem, a nie kwitować "Nic nie rozumiesz", dokładając do tego brak rozwiązań i temat zamknięty.

Mówię teraz o przyjęciu towaru uszkodzonego, nie skwituj tego, że przecież podałeś rozwiązanie w Excelu do spisu z natury, bo nie o tym teraz mówię.

A przez cały temat inwentaryzacji starałeś się mi wmówić, że nie można zrobić spisu z natury w Subiekcie tylko trzeba w Excelu.
A mi się udało.  ;D