Autor Wątek: Plik komunikacji - problem  (Przeczytany 2319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline motohurtowe

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.48
Plik komunikacji - problem
« dnia: Grudzień 19, 2018, 07:03:26 »
Witam, od paru miesięcy korzystam z programu Subiekt i za jego pomocą wystawiam FV, a także paragony za pośrednictwem urządzenia fiskalnego. Od początku pracy - korzystam z opcji "pliku wymiany" celem dostarczenia wszystkich tych dokumentów do biura księgowego. Niestety - nie działa to tak jak powinno, gdyż co miesiąc Rachmistrz podczas importu przetwarza wszystkie dokumenty, a nie tylko te których tyczy się wskazany okres. Dla przykładu - w poprzednim miesiącu Rachmistrz przez 2 godziny przetwarzał około 20 000 dokumentów, po czym zaimportował jedynie 400 - bo tylko one mieściły się we wskazanym okresie. Plik wymiany "puchnie" z miesiąca na miesiąc.

W związku z tą sytuacją mam trzy pytania :
1) Czy da się do pliku wymiany zapisać te informacje które faktycznie są potrzebne tj. bez zapisu dokumentów z poprzednich miesięcy?
2) Czy możliwym jest takie skonfigurowanie programu aby do pliku wymiany były zapisywane jedynie informacje o FV i PA? Bez tych wszystkich WZ i pozostałych dokumentów które nie są wykorzystywane przez mojego księgowego, a dodatkowo wpływają na wydłużenie importu.
3) Podczas importu - Rachmistrz co chwilę pyta o konflikt numerów NIP (dwa różne podmioty z tym samym numerem nip), co gorsza robi to dla wszystkich dokumentów wystawionych w przeszłości. Da się to wyłączyć w ustawieniach schematów importu? Chodzi mi o wyłączenia samego okna dialogowego z zapytaniem.

Będę wdzięczny za każdą poradę.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17064
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Plik komunikacji - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2018, 07:48:18 »
Witam, od paru miesięcy korzystam z programu Subiekt i za jego pomocą wystawiam FV, a także paragony za pośrednictwem urządzenia fiskalnego. Od początku pracy - korzystam z opcji "pliku wymiany" celem dostarczenia wszystkich tych dokumentów do biura księgowego. Niestety - nie działa to tak jak powinno, gdyż co miesiąc Rachmistrz podczas importu przetwarza wszystkie dokumenty, a nie tylko te których tyczy się wskazany okres. Dla przykładu - w poprzednim miesiącu Rachmistrz przez 2 godziny przetwarzał około 20 000 dokumentów, po czym zaimportował jedynie 400 - bo tylko one mieściły się we wskazanym okresie. Plik wymiany "puchnie" z miesiąca na miesiąc.

Niestety to klasyczny brak znajomości podstaw obsługi programu przed rozpoczęciem pracy.

W związku z tą sytuacją mam trzy pytania :
1) Czy da się do pliku wymiany zapisać te informacje które faktycznie są potrzebne tj. bez zapisu dokumentów z poprzednich miesięcy?

Oczywiście, przy wysyłaniu danych do biura wystarczy wybrać okres za jaki wysyłane są dokumenty - krok w kreatorze nazywa się "wybór okresu", nie rozumiem jak mógł być pominięty.

2) Czy możliwym jest takie skonfigurowanie programu aby do pliku wymiany były zapisywane jedynie informacje o FV i PA? Bez tych wszystkich WZ i pozostałych dokumentów które nie są wykorzystywane przez mojego księgowego, a dodatkowo wpływają na wydłużenie importu.

To co można zrobić przy epp to pominąć dokumenty finansowe, nie można pominąć dokumentów magazynowych i zamówień, jak wyżej określa się to w kreatorze w następnym kroku po wyborze okresu "Wybór zakresu danych".

Inne rozwiązanie to uruchomienie programu księgowego na bazie Subiekta, wtedy nie trzeba niczego eksportować, a księgowość importuje tylko te dokumenty, które potrzebuje, nie ma możliwości powielenia kontrahentów.

3) Podczas importu - Rachmistrz co chwilę pyta o konflikt numerów NIP (dwa różne podmioty z tym samym numerem nip), co gorsza robi to dla wszystkich dokumentów wystawionych w przeszłości. Da się to wyłączyć w ustawieniach schematów importu? Chodzi mi o wyłączenia samego okna dialogowego z zapytaniem.

Księgowego chcesz uczyć jego pracy i robić bałagan zamiast go posprzątać - należy zadbać o to, aby nie powielać kontrahentów, można tego uniknąć włączając blokady dodawania kontrahentów z tym samym numerem nim i w księgowości ustawić synchronizację po numerze NIP, a nie symbolu. Powstały bałagan - powielonych kontrahentów - wypadałoby posprzątać.
Daniel, Białystok.

Offline motohurtowe

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.48
Odp: Plik komunikacji - problem
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 19, 2018, 07:54:52 »
Panie Danielu, jeśli chodzi o numery NIP to mam już jasność. Jeśli natomiast chodzi o wybór okresu - to jak najbardziej wybierałem okres, ręcznie wskazywałem wybrany miesiąc. Problemem jest że mimo wskazania okresu - pozostałe dokumenty również są zapisywane w pliku wymiany - co wpływa na znaczne wydłużenie tego procesu.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17064
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Plik komunikacji - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2018, 07:59:13 »
Masz takie możliwości jak napisałem - wybierz rozwiązanie, które Ci odpowiada.

ps.
Pisze precyzyjnie - co to są "pozostałe dokumenty" - dokumenty spoza wybranego okresu czy dokumenty magazynowe, zamówienia i dokumenty finansowe ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2018, 08:00:47 wysłana przez dkozlowski »
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Plik komunikacji - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2018, 07:59:13 »