Autor Wątek: dwa razy wprowadzona faktura zakupu  (Przeczytany 2386 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline paulinkin

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.76 HF2
dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« dnia: Lipiec 24, 2019, 09:57:38 »
Witam, jestem jeszcze laikiem odnośnie subiekta. W maju wprowadziłam dwa razy tą samą fakturę.Czy mogę z tej jednej faktury po prostu usunąć towary, aby stany magazynowe mi się zgadzały? Zostałaby wtedy pusta faktura o takim samym numerze oraz pusty dokument PZ.Nadmienię, że rachunkowośc prowadzę w zewnętrznej firmie. Proszę o pomoc

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17122
  • Reputacja +799/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2019, 10:11:12 »
Możesz usunąć całą fakturę, Twoja księgowość mogła Ci odpowiedzieć na to pytanie.
Daniel, Białystok.

Offline paulinkin

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.76 HF2
Odp: dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2019, 10:26:38 »
Moja księgowa nie zna się na subiekcie. Nie będzie wobec tego problemu, że np. dzisiaj nowo pwrowadzona faktura wskoczy mi na wolny numer tej usunietej? Czy muszę dodatkowo usunąć dokument PZ, czy poprzez usnięcie faktury usunę równięz PZ?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17122
  • Reputacja +799/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 24, 2019, 10:30:29 »
A co to ma wspólnego z wiedzą o Subiekcie ? To jest tylko i wyłącznie wiedza księgowa - jaki numer dokumentu trafia do księgowości ?
Daniel, Białystok.

Offline paulinkin

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.76 HF2
Odp: dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 24, 2019, 10:46:59 »
Nie chciałabym zrobić czegoś omyłkowo w subiekcie, nie znam się na tym programie. Proszę Pana o wyrozumiałość :( Czy jeśli usunę całą fakturę przyciskiem delete, to wraz z nią dokument PZ i czy nie wpłynie mi to na działanie programu, bo rozumiem, że nowo prowadzona faktura zajmie numer FZ oraz PZ tej usunietej tak?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17122
  • Reputacja +799/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 24, 2019, 11:03:51 »
Nie chciałabym zrobić czegoś omyłkowo w subiekcie, nie znam się na tym programie. Proszę Pana o wyrozumiałość :(

Wszystkim polecam to samo - poznać program przez rozpoczęciem pracy i nie jestem wyrozumiały dla osób, które świadomie tego nie robią i utrudniają sobie życie.

Czy jeśli usunę całą fakturę przyciskiem delete, to wraz z nią dokument PZ...

Jeśli napisałeś prawdę i jest to faktura zakupu to tak, również zostanie usunięty dokument PZ. Oczywiście pod warunkiem, że dostawy z tej faktury nie zostały jeszcze rozchodowane.

...czy nie wpłynie mi to na działanie programu, bo rozumiem, że nowo prowadzona faktura zajmie numer FZ oraz PZ tej usunietej tak?

To zależy od konfiguracji programu w zakresie uzupełniania luk i tego co zrobisz (numer można zawsze nadać ręcznie). Ale najważniejsze - nie dopowiedziałeś na moje wcześniejsze pytanie, które jest ściśle powiązane z kolejnym - jak to ma znaczenie i dla kogo ?
Daniel, Białystok.

Offline paulinkin

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.76 HF2
Odp: dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 24, 2019, 11:16:29 »
Dostawy z tej faktury nie zostały jeszcze rozchodowane (na podglądzie faktury pozycje są wytłuszczone). Do księgowej trafia numer który widnieje na fakturze papierowej(nie robię jej żadnych wydruków rejestrów z systemu). Czyli rozumiem, że nie będzie miało znaczenia, że dziś nowo wprowadzona faktura zajmie wolny numer tej usunietej?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17122
  • Reputacja +799/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 24, 2019, 11:24:27 »
Tak, numer wewnętrzny na FZ i PZ nie ma znaczenia dla księgowości.
Daniel, Białystok.

Offline paulinkin

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.76 HF2
Odp: dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 24, 2019, 11:28:12 »
Dziękuję Panu za wyrozumiałość i odpowiedź w tej sprawie. Na przyszłość muszę bardziej uważać pracując z programem. Pozdrawiam

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17122
  • Reputacja +799/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 24, 2019, 12:28:37 »
Polecam włączyć sobie blokadę przed powtórnym wprowadzeniem tej samej faktury zakupu, co wymaga nowszej wersji programu niż ta z profilu forum...
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: dwa razy wprowadzona faktura zakupu
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 24, 2019, 12:28:37 »