Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: skuwek w Luty 09, 2021, 12:00:11
-
problem dosyć nietypowy i szukałem dla niego rozwiązania od kilku miesięcy i się poddałem. Do rzeczy. Z bazy głównej zostały "ręcznie" usunięte dokumenty sprzedażowe za okres do 2015 roku. Osoba wykonująca ten zabieg tłumaczyła to zwolnieniem miejsca w bazie. O ile wcześniej nie występowały żadne problemy o tyle teraz notorycznie wyskakują "nieznane błędy" oraz błędy uniemożliwiające zamknięcie inwentaryzacji. Moim pomysłem było wyeksportowanie wszystkich dokumentów jakie powstały od dnia skasowania części bazy do daty obecnej. Następnie przyjęcie tych dokumentów usługa "przyjmij na podstawie" w archiwum utworzonym przed feralnym dniem. Z uwagi na ilosc magazynów będzie to proces długotrwały ale sam nie wiem czy uda się wrócić obecna bazę do pełnej sprawności? Czy istnieje jakieś dedykowane rozwiązanie pozwalające "oczyścić " bazę z powiązań z dokumentami sprzed 2015 r? Obecnie stany magazynowe na kilku pozycjach mam powiększone właśnie o przyjęcia z lat 2012-2015 i nie mogę na tej podstawie zamknąć inwentaryzacji. Inna sprawa to wcześniej wspomniany nieznany błąd uniemożliwiający zamykanie zleceń czy inwentaryzacji na poszczególnych magazynach.
-
problem dosyć nietypowy i szukałem dla niego rozwiązania od kilku miesięcy i się poddałem.
Ech, rozwiązanie tyle razy pojawiało się na forum, że dodałem je do FAQ: http://forumsubiekta.pl/subiekt/faq-czyli-najczesciej-zadawane-pytania/msg75974/#msg75974 (http://forumsubiekta.pl/subiekt/faq-czyli-najczesciej-zadawane-pytania/msg75974/#msg75974).
Do rzeczy. Z bazy głównej zostały "ręcznie" usunięte dokumenty sprzedażowe za okres do 2015 roku. Osoba wykonująca ten zabieg tłumaczyła to zwolnieniem miejsca w bazie. O ile wcześniej nie występowały żadne problemy o tyle teraz notorycznie wyskakują "nieznane błędy" oraz błędy uniemożliwiające zamknięcie inwentaryzacji.
I co teraz proonuje ta "osoba" ?
Moim pomysłem było wyeksportowanie wszystkich dokumentów jakie powstały od dnia skasowania części bazy do daty obecnej. Następnie przyjęcie tych dokumentów usługa "przyjmij na podstawie" w archiwum utworzonym przed feralnym dniem. Z uwagi na ilosc magazynów będzie to proces długotrwały ale sam nie wiem czy uda się wrócić obecna bazę do pełnej sprawności?
Dać się da, ale nie o to chodzi - taka operacja powinna mieć sens / powinna być uzasadniona, a w tym przypadku raczej nakład pracy i jej koszty nie będą tego warte.
Czy istnieje jakieś dedykowane rozwiązanie pozwalające "oczyścić " bazę z powiązań z dokumentami sprzed 2015 r?
Nie, ze względu na skomplikowane powiązania między dokumentami (zwłaszcza przy wielu magazynach) nikt, kto wie co robi nie próbuje nawet wykonywać takiej operacji - w praktyce usuwa się wszystkie (dosłownie) dokumenty.
Obecnie stany magazynowe na kilku pozycjach mam powiększone właśnie o przyjęcia z lat 2012-2015 i nie mogę na tej podstawie zamknąć inwentaryzacji. Inna sprawa to wcześniej wspomniany nieznany błąd uniemożliwiający zamykanie zleceń czy inwentaryzacji na poszczególnych magazynach.
Najszybsze, najtańsze i skuteczne rozwiązanie podałem na początku odpowiedzi.