Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: skafannder w Luty 14, 2017, 08:46:57
-
Witam serdecznie :) Mam pewien problem z drukarką fiskalną Posnet HS FV EJ. Wczoraj, do godziny 16, działała ona bez problemu, jednakże gdy zmieniłem jej adres IP (chciałem przetestować czy działałaby po sieci), nagle przestała komunikować się z komputerem. Zmiana przeróżnych parametrów nic nie dawała (porty COM, USB, podłączanie do różnych komputerów etc). Wcześniej drukarka działała na wirtualnym porcie COM1 przez USB (w kasiarzu ustawiona była pod RS232, pod USB jej nie wykrywało). Dziwne wydało mi się to, że przy każdym uruchomieniu i "weryfikowaniu pamięci fiskalnej" drukarka zatrzymuje się na 807/1848 i uruchamia IND. Pozdrawiam
-
I jakiego sterownika chciałeś użyć do komunikacji przez LAN ? Najwyraźniej zmieniłeś ustawienia odpowiedzialne za poprawną komunikację z komputerem, pozostaje ustawić poprawne wg sposobu podłączenia (COM, POSNET) i instrukcji użytkownika.
-
Wybrałem COM2, ale potem powrót do ustawień domyślnych i nawet zmiana adresu ip na ten który był poprzednio (niepoprawny) nic nie dała.
-
Wybrałem COM2
A skąd taki pomysł ? Jak będziesz zgadywał to będzie delikatnie mówiąc ciężko trafić w poprawną konfigurację.
ale potem powrót do ustawień domyślnych
Jakich, gdzie - skąd ktoś czytający ma wiedzieć co zrobiłeś ?
i nawet zmiana adresu ip na ten który był poprzednio (niepoprawny) nic nie dała.
Jaki związek z komunikacją przez USB (wirtualny port COM ma połączenie sieciowe).
ps
Może jednak warto odezwać się do dostawcy programu, niestety drukarek nie da się konfigurować zdalnie.
-
COM2 to nazwa portu komunikacyjnego, było tam wejście RJ i opcja ustawienia adresu ip wiec nie widze powodu dla ktorego nie miałoby to działać po wpięciu do sieci LAN. Co do tych ustawień "domyślnych", to chodziło mi o ustawienia poprzednie, na których drukarka działała.
-
COM2 to nazwa portu komunikacyjnego, było tam wejście RJ i opcja ustawienia adresu ip wiec nie widze powodu dla ktorego nie miałoby to działać po wpięciu do sieci LAN.
Już o to pytałem, ale zignorowałeś moje pytanie - z tego co widzę to sterowniki urządzeń NIE obsługują połączenia przez sieć.
Co do tych ustawień "domyślnych", to chodziło mi o ustawienia poprzednie, na których drukarka działała.
No ale ustawień drukarki czy Kasiarza bo to oczywiście musi być zgodne ? Możesz jeszcze testować połączenie za pomocą programu serwisowego Posnetu co wykluczyłoby problem z Kasiarzem.