Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: darekk34 w Styczeń 29, 2018, 08:55:04

Tytuł: Nie działa pobieranie danych z GUS i automatyczna aktualizacja Subiekta
Wiadomość wysłana przez: darekk34 w Styczeń 29, 2018, 08:55:04
Komputer-klient: system Windows 10 PRO 32bit, Subiekt GT 1.50 SP1 HF1 (1.5005.11.4094). Antywirus Microsoft Defender. Od jakiegoś czasu, (chyba od aktualizacji do wersji 1.49), po kliknięciu w "uzupełnij dane adresowe z GUS" lub "pokaż pełne dane z GUS" otrzymuję komunikat "błąd połączenia podczas wyszukiwania danych kontrahenta". Natomiast co do aktualizacji to mam ustawione na automatyczne pobieranie nowej wersji i zaproponuj instalację pobranej wersji podczas zamykania programu. Jak po zamknięciu programu wybiorę zainstaluj nową wersję, to po chwili pojawia się komunikat że, na komputerze nie znaleziono pobranej nowej wersji programu. Jak wejdę w "Pomoc/pobierz i zainstaluj nową wersję programu" to widzę że program jest pobierany, w okienku pojawia się numer nowej pobranej wersji, i po kliknięciu zainstaluj nową wersję pojawia się komunikat że nie znaleziono pobranej wersji. Muszę pobrać nową wersję i zainstalować ręcznie. Wyłączenie antywirusa i zapory nie pomaga, problemów z połączeniem internetowym też nie mam. Komputer-serwer to identyczna jednostka, z takim samym systemem i oprogramowaniem i tu opisany problem nie występuje.
Tytuł: Odp: Nie działa pobieranie danych z GUS i automatyczna aktualizacja Subiekta
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 29, 2018, 09:14:44
Nic z tego nie rozumiem, zacznij od początku - jaką masz wersję programu ? Wcześniej był problem z pobieraniem danych z GUS, ale to nie był błąd programu tylko zmiany po stornie systemów rządowych, do których Insert się już dostosował. Jeśli najnowszą wersję 1.50 SP1 HF1 to co niby próbujesz pobrać, skoro nie ma nowszej wersji ? :o Jeśli masz problem z pobraniem to zawsze można pobrać aktualizację bezpośrednio ze strony. Problemy z pobieraniem możesz spróbować rozwiązać poprzez usunięcie pobranych wszystkich plików instalacyjnych.
Tytuł: Odp: Nie działa pobieranie danych z GUS i automatyczna aktualizacja Subiekta
Wiadomość wysłana przez: candy w Styczeń 29, 2018, 10:03:29
Biorąc pod uwagę że na serwerze działa, a na końcówce nie, obstawiałbym że lokalizacja plików jest podana w formie typu "C:\..." zamiast w postaci UNC ("\\nazwa_lub_adres_IP_serwera\nazwa_udziału_sieciowego\nazwa_katalogu...")
Tytuł: Odp: Nie działa pobieranie danych z GUS i automatyczna aktualizacja Subiekta
Wiadomość wysłana przez: darekk34 w Styczeń 29, 2018, 13:41:58
Nic z tego nie rozumiem, zacznij od początku - jaką masz wersję programu ? Wcześniej był problem z pobieraniem danych z GUS, ale to nie był błąd programu tylko zmiany po stornie systemów rządowych, do których Insert się już dostosował. Jeśli najnowszą wersję 1.50 SP1 HF1 to co niby próbujesz pobrać, skoro nie ma nowszej wersji ? :o Jeśli masz problem z pobraniem to zawsze można pobrać aktualizację bezpośrednio ze strony. Problemy z pobieraniem możesz spróbować rozwiązać poprzez usunięcie pobranych wszystkich plików instalacyjnych.
Mam najnowszą wersję programu, post piszę po aktualizacji, ponieważ gdy problem pojawił się poprzednio to zalecono mi poczekać do kolejnej aktualizacji, to może problem się rozwiąże. To była chyba 3 aktualizacja, którą ręcznie pobierałem. Bardziej zależy mi na rozwiązaniu problemu z pobieraniem danych z GUS, oba problemy pojawiły się w tym samym czasie więc prawdopodobnie powoduje je ten sam czynnik.
Tytuł: Odp: Nie działa pobieranie danych z GUS i automatyczna aktualizacja Subiekta
Wiadomość wysłana przez: darekk34 w Styczeń 29, 2018, 13:50:36
Biorąc pod uwagę że na serwerze działa, a na końcówce nie, obstawiałbym że lokalizacja plików jest podana w formie typu "C:\..." zamiast w postaci UNC ("\\nazwa_lub_adres_IP_serwera\nazwa_udziału_sieciowego\nazwa_katalogu...")
Od samego początku tj. od ok. 1 roku, wszystkie komputery-klienckie, a jest ich 4szt., mają ustawione lokalne pobieranie plików aktualizacyjnych, wszystkie 4 skonfigurowane są identycznie, a problem występuje tylko na tym jednym. Od początku nie było żadnych problemów, a pojawił się nagle chyba po aktualizacji do wersji 1.49. Nawet komputery zamieniałem miejscami, żeby wyeliminować uszkodzony kabel sieciowy.
Tytuł: Odp: Nie działa pobieranie danych z GUS i automatyczna aktualizacja Subiekta
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 29, 2018, 18:00:33
Biorąc pod uwagę że na serwerze działa, a na końcówce nie, obstawiałbym że lokalizacja plików jest podana w formie typu "C:\..." zamiast w postaci UNC ("\\nazwa_lub_adres_IP_serwera\nazwa_udziału_sieciowego\nazwa_katalogu...")
Od samego początku tj. od ok. 1 roku, wszystkie komputery-klienckie, a jest ich 4szt., mają ustawione lokalne pobieranie plików aktualizacyjnych, wszystkie 4 skonfigurowane są identycznie, a problem występuje tylko na tym jednym. Od początku nie było żadnych problemów, a pojawił się nagle chyba po aktualizacji do wersji 1.49. Nawet komputery zamieniałem miejscami, żeby wyeliminować uszkodzony kabel sieciowy.
Nie ma takiej możliwości, zeby przy uszkodzonym kablu sieciowym nie działała jedna lub nawet kilka funkcji, a reszta chodziła dobrze.
Tytuł: Odp: Nie działa pobieranie danych z GUS i automatyczna aktualizacja Subiekta
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 29, 2018, 20:31:57
Bardziej zależy mi na rozwiązaniu problemu z pobieraniem danych z GUS, oba problemy pojawiły się w tym samym czasie więc prawdopodobnie powoduje je ten sam czynnik.

Skoro Ci zależy to przywróć domyślne ustawienia IE, a jeśli nie pomoże to poszukaj dobrego serwisanta.