Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: szu w Wrzesień 18, 2017, 11:27:56

Tytuł: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: szu w Wrzesień 18, 2017, 11:27:56
Dzień dobry,

Mam problem po aktualizacji subiekta i bazy danych.
Mianowicie po aktualizacji 1.3705->1.4600->1.4803 nie mam możliwości drukowania, podglądu czy nawet eksportu dokumentów PZ, FZ oraz KFZ.
Przy każdym rodzaju pojawia się ten sam error 'server has not yet been started'
W załączniku podgląd.

Próbowałem wszelkich rozwiązań znalezionych na necie w tym archiwizacja/dearchiwizacja do nowego podmiotu, odbudowa indeksów etc. Po dearchiwizacji podmiotu na innym kompie z nową bazą (świeżutka instalka) niestety sytuacja jest identyczna.
Dodam, że w trybie tekstowym można eksportować dane, podgląd działa. Aczkolwiek w trybie graficznym już nie koniecznie.

Co mogę zrobić? proszę o sugestie.
Potrzebuję wydrukować dokumenty PZ ASAP...

Tytuł: Odp: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Wrzesień 18, 2017, 22:07:41
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.
Tytuł: Odp: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: szu w Wrzesień 19, 2017, 10:34:30
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.

Jeśli chodzi o temat "http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/nie-moge-eksportowac-drukowac-wysylac-ani-podgladac-dokumento/ to nie do końca pokrywa się to z moim problemem.
Co nie zmienia faktu, że utworzyłem katalog Crystal w katalogu windowsa i dorzuciłem bibliotekę. Nic to nie zmieniło, w niczym nie pomogło.
Dodam, że używam win10.

U mnie druk i eksport działa poza dokumentami Zakupu (przyjecie zewnętrzne, faktura zakupu, faktura zakupu korekta)
Pozostałe drukują się bez problemu.

Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.
Tylko gdzie szukać problemu?
Tytuł: Odp: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Wrzesień 19, 2017, 10:37:47
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.

Jeśli chodzi o temat "http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/nie-moge-eksportowac-drukowac-wysylac-ani-podgladac-dokumento/ to nie do końca pokrywa się to z moim problemem.
Co nie zmienia faktu, że utworzyłem katalog Crystal w katalogu windowsa i dorzuciłem bibliotekę. Nic to nie zmieniło, w niczym nie pomogło.
Dodam, że używam win10.

U mnie druk i eksport działa poza dokumentami Zakupu (przyjecie zewnętrzne, faktura zakupu, faktura zakupu korekta)
Pozostałe drukują się bez problemu.

Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.
Tylko gdzie szukać problemu?
Może być problem z czcionką na wydrukach. Spróbuj we wzorcu ustawić inną czcionkę niż domyślna.
Tytuł: Odp: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: pir w Wrzesień 19, 2017, 10:40:47
Jeżeli to wybiórczy problem, to zaryzykuje tezę, że coś jest nie tak z tymi konkretnymi wzorcami wydruku - FZ.
Deaktywuj wszystkie wzorce poza standardowymi. Jeżeli są jakieś zewnętrzne wzorce, to zrób kopię bazy danych i po usunięciu z niej tych wzorców zobacz, czy się poprawiło.
Tytuł: Odp: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Wrzesień 19, 2017, 11:05:15
Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.

Zamiast zgadywać trzeba było założyć nowy podmiot demo i sprawdzić wydruki.
Tytuł: Odp: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: szu w Wrzesień 20, 2017, 10:43:20
Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.

Zamiast zgadywać trzeba było założyć nowy podmiot demo i sprawdzić wydruki.

Sprawdziłem, na nowym podmiocie demo wszystko działa bez problemu. Także nie jest to problem w samym CR.

Jeżeli to wybiórczy problem, to zaryzykuje tezę, że coś jest nie tak z tymi konkretnymi wzorcami wydruku - FZ.
Deaktywuj wszystkie wzorce poza standardowymi. Jeżeli są jakieś zewnętrzne wzorce, to zrób kopię bazy danych i po usunięciu z niej tych wzorców zobacz, czy się poprawiło.

Trafna teza. Wychodzi na to,  ze jest coś namieszane z wzorcami wydruku.  Przy tych wydrukach wszystko jest ustawione na standard. Podmiana czcionki, ustawienie innego nagłówka nic nie daje - zawsze zwraca ten sam błąd.

W takim wypadku jak przywrócić absolutnie domyślnie wydruki? Lub jak przenieść tylko dokumenty oraz dane firmowe (bez grubszych ustawień subiekta)?
Ew jakie rozwiązanie proponujecie by przywrócić pełną funkcjonalność?
Tytuł: Odp: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: pir w Wrzesień 20, 2017, 10:52:02
Zrób archiwum. Powiel podmiot w programie serwisowym i testuj na kopii.
Wzorce wydruku->Operacje->Aktualizuj standardowe wzorce

Jak nie pomoże wywal wszystko, co nie jest standardowe.
Tytuł: Odp: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Wrzesień 20, 2017, 11:00:52
W takim wypadku jak przywrócić absolutnie domyślnie wydruki? Lub jak przenieść tylko dokumenty oraz dane firmowe (bez grubszych ustawień subiekta)?
Ew jakie rozwiązanie proponujecie by przywrócić pełną funkcjonalność?

Z przywróceniem standardowych wydruków może być problem, może być potrzebna ingerencja w bazę danych... Najprościej i najpewniej będzie wyeksportować wzorzec z podmiotu damo skoro tam działa i zaimportować do bazy produkcyjnej...
Tytuł: Odp: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: szu w Wrzesień 20, 2017, 11:55:34
Zrób archiwum. Powiel podmiot w programie serwisowym i testuj na kopii.
Wzorce wydruku->Operacje->Aktualizuj standardowe wzorce

Jak nie pomoże wywal wszystko, co nie jest standardowe.

Nie znalazłem opcji aktualizacji standardowych wzorców wydruku w Administracja>Wzorce wydruków...
Usunięcie customowych wydruków również nic nie pomogło.

Z przywróceniem standardowych wydruków może być problem, może być potrzebna ingerencja w bazę danych... Najprościej i najpewniej będzie wyeksportować wzorzec z podmiotu damo skoro tam działa i zaimportować do bazy produkcyjnej...

Jednakże opcja eksportu wzorców PZ, FZ, KFZ z bazy testowej i importu do produkcyjnej zdziałała cuda  :o  ;)
Działa, wszystko działa :)

Panowie - bardzo Wam dziękuję za podpowiedzi i pomoc. Była nieoceniona!
Problem rozwiązany!

Tytuł: Odp: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star
Wiadomość wysłana przez: candy w Wrzesień 20, 2017, 13:59:56
Nie znalazłem opcji aktualizacji standardowych wzorców wydruku w Administracja>Wzorce wydruków...
Za dobrze nie szukałeś  ;), ale grunt że się udało, tym bardziej że ta odbudowa wzorców mogła by nie zadziałać