Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: szu w Wrzesień 18, 2017, 11:27:56
-
Dzień dobry,
Mam problem po aktualizacji subiekta i bazy danych.
Mianowicie po aktualizacji 1.3705->1.4600->1.4803 nie mam możliwości drukowania, podglądu czy nawet eksportu dokumentów PZ, FZ oraz KFZ.
Przy każdym rodzaju pojawia się ten sam error 'server has not yet been started'
W załączniku podgląd.
Próbowałem wszelkich rozwiązań znalezionych na necie w tym archiwizacja/dearchiwizacja do nowego podmiotu, odbudowa indeksów etc. Po dearchiwizacji podmiotu na innym kompie z nową bazą (świeżutka instalka) niestety sytuacja jest identyczna.
Dodam, że w trybie tekstowym można eksportować dane, podgląd działa. Aczkolwiek w trybie graficznym już nie koniecznie.
Co mogę zrobić? proszę o sugestie.
Potrzebuję wydrukować dokumenty PZ ASAP...
-
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.
-
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.
Jeśli chodzi o temat "http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/nie-moge-eksportowac-drukowac-wysylac-ani-podgladac-dokumento/ to nie do końca pokrywa się to z moim problemem.
Co nie zmienia faktu, że utworzyłem katalog Crystal w katalogu windowsa i dorzuciłem bibliotekę. Nic to nie zmieniło, w niczym nie pomogło.
Dodam, że używam win10.
U mnie druk i eksport działa poza dokumentami Zakupu (przyjecie zewnętrzne, faktura zakupu, faktura zakupu korekta)
Pozostałe drukują się bez problemu.
Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.
Tylko gdzie szukać problemu?
-
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.
Jeśli chodzi o temat "http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/nie-moge-eksportowac-drukowac-wysylac-ani-podgladac-dokumento/ to nie do końca pokrywa się to z moim problemem.
Co nie zmienia faktu, że utworzyłem katalog Crystal w katalogu windowsa i dorzuciłem bibliotekę. Nic to nie zmieniło, w niczym nie pomogło.
Dodam, że używam win10.
U mnie druk i eksport działa poza dokumentami Zakupu (przyjecie zewnętrzne, faktura zakupu, faktura zakupu korekta)
Pozostałe drukują się bez problemu.
Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.
Tylko gdzie szukać problemu?
Może być problem z czcionką na wydrukach. Spróbuj we wzorcu ustawić inną czcionkę niż domyślna.
-
Jeżeli to wybiórczy problem, to zaryzykuje tezę, że coś jest nie tak z tymi konkretnymi wzorcami wydruku - FZ.
Deaktywuj wszystkie wzorce poza standardowymi. Jeżeli są jakieś zewnętrzne wzorce, to zrób kopię bazy danych i po usunięciu z niej tych wzorców zobacz, czy się poprawiło.
-
Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.
Zamiast zgadywać trzeba było założyć nowy podmiot demo i sprawdzić wydruki.
-
Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.
Zamiast zgadywać trzeba było założyć nowy podmiot demo i sprawdzić wydruki.
Sprawdziłem, na nowym podmiocie demo wszystko działa bez problemu. Także nie jest to problem w samym CR.
Jeżeli to wybiórczy problem, to zaryzykuje tezę, że coś jest nie tak z tymi konkretnymi wzorcami wydruku - FZ.
Deaktywuj wszystkie wzorce poza standardowymi. Jeżeli są jakieś zewnętrzne wzorce, to zrób kopię bazy danych i po usunięciu z niej tych wzorców zobacz, czy się poprawiło.
Trafna teza. Wychodzi na to, ze jest coś namieszane z wzorcami wydruku. Przy tych wydrukach wszystko jest ustawione na standard. Podmiana czcionki, ustawienie innego nagłówka nic nie daje - zawsze zwraca ten sam błąd.
W takim wypadku jak przywrócić absolutnie domyślnie wydruki? Lub jak przenieść tylko dokumenty oraz dane firmowe (bez grubszych ustawień subiekta)?
Ew jakie rozwiązanie proponujecie by przywrócić pełną funkcjonalność?
-
Zrób archiwum. Powiel podmiot w programie serwisowym i testuj na kopii.
Wzorce wydruku->Operacje->Aktualizuj standardowe wzorce
Jak nie pomoże wywal wszystko, co nie jest standardowe.
-
W takim wypadku jak przywrócić absolutnie domyślnie wydruki? Lub jak przenieść tylko dokumenty oraz dane firmowe (bez grubszych ustawień subiekta)?
Ew jakie rozwiązanie proponujecie by przywrócić pełną funkcjonalność?
Z przywróceniem standardowych wydruków może być problem, może być potrzebna ingerencja w bazę danych... Najprościej i najpewniej będzie wyeksportować wzorzec z podmiotu damo skoro tam działa i zaimportować do bazy produkcyjnej...
-
Zrób archiwum. Powiel podmiot w programie serwisowym i testuj na kopii.
Wzorce wydruku->Operacje->Aktualizuj standardowe wzorce
Jak nie pomoże wywal wszystko, co nie jest standardowe.
Nie znalazłem opcji aktualizacji standardowych wzorców wydruku w Administracja>Wzorce wydruków...
Usunięcie customowych wydruków również nic nie pomogło.
Z przywróceniem standardowych wydruków może być problem, może być potrzebna ingerencja w bazę danych... Najprościej i najpewniej będzie wyeksportować wzorzec z podmiotu damo skoro tam działa i zaimportować do bazy produkcyjnej...
Jednakże opcja eksportu wzorców PZ, FZ, KFZ z bazy testowej i importu do produkcyjnej zdziałała cuda :o ;)
Działa, wszystko działa :)
Panowie - bardzo Wam dziękuję za podpowiedzi i pomoc. Była nieoceniona!
Problem rozwiązany!
-
Nie znalazłem opcji aktualizacji standardowych wzorców wydruku w Administracja>Wzorce wydruków...
Za dobrze nie szukałeś ;), ale grunt że się udało, tym bardziej że ta odbudowa wzorców mogła by nie zadziałać