Autor Wątek: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo  (Przeczytany 3480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rayban

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Navireo
Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« dnia: Kwiecień 26, 2019, 14:28:07 »
Witam
Proszę o podpowiedź. Mamy problem z wydrukiem tekstowym w oprogramowaniu navireo. Drukarka igłowa oki 3410, polska mazovia. Na innym komputerze i opogramowaniu wapro wszystko jest drukowane tak jak trzeba. W opcjach programu drukowaliśmy na courier 5 oraz courier 5 new. Wydruki są mało czytelne, czcionka jakby za niska. Wybór większej czcionki skutkuje wyjściem wydruku poza stronę. Próbowaliśmy innych czcionek bezskutecznie. Np. na times new roman czcionka jest bardzo ładna, niestety są fatalne przesunięcia, wszystko się rozpada graficznie.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4913
  • Reputacja +173/-11
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 26, 2019, 14:34:32 »
A co na to dostawca Navireo? Przecież nie kupiliście go na Allegro
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2019, 15:57:31 »
Na drukarki igłowe wydruk należy kierować bezpośrednio na port, a nie przez sterownik drukarki w systemie operacyjnym, GT i Navireo działają w tym obszarze tak samo... No i zastanówcie się nad tym co napisał @candy, to tak zwane pierdoły, boję się pomyśleć jak są rozwiązywane prawdziwe problemy.
Daniel, Białystok.

Offline ylem

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: wciąż aktualna :)
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2019, 16:14:51 »
Niedawno walczyłem z identycznym problemem w Subiekt GT
pomimo trudności wygrała chęć pozostania przy drukarce igłowej.

Koledzy starszej daty(to nie ujma :) ) doskonale wiedzą jak działają igłowki.
Dla osób nie mających doświadczenia z tematem to zupełna nowość.
Igłówki nie działają tak samo jak laserówki.

Odpowiadając:
Sama zmiana zmiana wielkości czcionki w Programie nie wystarczy. Trzeba dodatkowo zmodyfikować wzorce wydruku (zmniejszyć ilość znaków w lini)
Nie znam navireo ale subiekcie przy wydrukach tekstowych doszły mi dodatkowo problemy typu:
- brak adresu dostawy na wydrukach
- brak nabywcy/odbiorcy na wydrukach
- brak wykazu wz na podstawie których były wystawiane Faktury sprzedaży

Jest z tym trochę roboty i nie wiem czy sam sobie poradzisz.


Większość serwisantów zapewne posiada w swojej ofercie gotowe wzorce wydruków tekstowych lub dostosuje je do Waszych potrzeb.
Sugeruję zwrócić się do dostawcy programu lub jak mawia Kolega dkozlowski do "dobrego serwisanta" :)



Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 26, 2019, 16:28:20 »
Niestety chyba ciągle nie wiesz jak działają igłówki - przy wydrukach na port ustawienia czcionki nie są wykorzystywane więc dlaczego wspominasz o ich zmianie ? Podobnie z ilością znaków w linii, nigdy nie miałem potrzeby w to ingerować, ostatnio po dłużej przerwie konfigurowałem wydruki WZ i ZK z wielu stanowisk w nieogrzewanym magazynie (nic innego raczej nie da rady)...

Co do modyfikacji wydruków to @Rayban już przecież wie gdzie zamawiać, to było jego pierwsze z dwóch pytań na forum: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/wzorzec-tekstowy-faktura-vat-nabywcaplatnikdostawa-navireo/ ;)
Daniel, Białystok.

Offline Rayban

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 26, 2019, 18:51:53 »
Wzorce zamówiłem. Problemem nie są wzorce, wszystko mamy już ustawione na podglądzie. Problemem jest wydruk.

Dostałem sugestię skierowania wydruków bezpośrednio do portu LPT.


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2019, 18:57:17 »
Dostałem sugestię skierowania wydruków bezpośrednio do portu LPT.

Na drukarki igłowe wydruk należy kierować bezpośrednio na port, a nie przez sterownik drukarki w systemie operacyjnym, GT i Navireo działają w tym obszarze tak samo... No i zastanówcie się nad tym co napisał @candy, to tak zwane pierdoły, boję się pomyśleć jak są rozwiązywane prawdziwe problemy.
Daniel, Białystok.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4913
  • Reputacja +173/-11
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2019, 21:52:02 »


Dostałem sugestię skierowania wydruków bezpośrednio do portu LPT.
Sugestię, powiadasz? Dobre! :-)

Jak widać nie masz pojęcia co tam się w ogóle dzieje. A dzieje się to, że próbujesz drukować graficznie tekstowe wydruki.
No i masz to co opisałeś i czego należało się spodziewać.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline ylem

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: wciąż aktualna :)
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 30, 2019, 13:14:22 »
Faktycznie w działanie drukarek nie wnikałem.
z problemem co prawda sobie poradziłem jednak proszę o podpowiedź jak na przyszłość można zrobić to prościej.

posiadam 3 stanowiska Subiekt GT drukarka OKI 3321 podłączona za pomocą USB do jednego ze stanowisk i udostępniona pozostałym.

próbowałem wysłać wydruk na port USB (na komputerze udostępniającym) niestety bez powodzenia. na pozostałych komputerach nie widziałem portu zamapowanej drukarki.

Będę wdzięczny za podpowiedź.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 30, 2019, 13:45:30 »
Odpowiedź wiele razy pojawiała się na forum - najprościej jest skorzystać z serwera wydruku (print server), alternatywa to uporządkować użytkowników w sieci lokalnej i poprawnie skonfigurować port (żaden port USB, przecież nie udostępniasz portu USB w sieci tylko drukarkę jako udział sieciowy).
Daniel, Białystok.

Offline Rayban

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 27, 2019, 23:01:55 »
Czy ktoś wie dlaczego model 3410 nie da się wysterować poprzez port LPT ? Za nic nie możemy skonfigurować drukarki. Z modelem 3320 nie ma takiego problemu, drukarka pracuje poprawnie.

Czy ktoś ma doświadczenie z modelem 3410 ? Proszę o PW.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 28, 2019, 09:04:59 »
Czy ktoś wie dlaczego model 3410 nie da się wysterować poprzez port LPT ?

Czy ktoś wie jak skonfigurowaliście drukarkę ? Czy ktoś wie jak objawia się problem ? Nie, gdyż tego nie opisałeś, więc ciężko snuć domysły...

Za nic nie możemy skonfigurować drukarki. Z modelem 3320 nie ma takiego problemu, drukarka pracuje poprawnie.

Zapomnij o Insercie - czy drukarka drukuje poprawnie z wiersza poleceń ?

Czy ktoś ma doświadczenie z modelem 3410 ? Proszę o PW.

Z tym konkretnym modelem nie miałem doświadczeń.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Nieczytelny wydruk tekstowy - navireo
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 28, 2019, 09:04:59 »