Autor Wątek: Niepoprawne działanie skanera kodów w Subiekt GT  (Przeczytany 2771 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BartoszBogal

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.6
Niepoprawne działanie skanera kodów w Subiekt GT
« dnia: Luty 26, 2020, 20:49:03 »
Dzień dobry,

Borykam się z problemem z niepoprawnym działaniem skanera kodów (Honeywell Youjie HF600), w programie Subiekt GT. Co najdziwniejsze, problem pojawia się i znika.

Gdy skanuję kod artykułu, skaner wczytuje go, lecz nie zatwierdza pozycji. Mam oczywiście tryb automatyczny, zaprogramowałem też enter w sufixie, a nawet dwa. Próbowałem też spowolnienia wczytywania kodu, zgodnie z tym co znalazłem w internecie, lecz i to nic nie daje.

Podczas sprawdzania w innym programie, na tym samym stanowisku, skaner działa poprawnie, czyli enteruje po wczytaniu kodu. Co dziwniejsze, po pierwszym podłączeniu do komputera problem w Subiekcie GT nie występował, lecz po kilkunastu paragonach pojawił się nagle. Gdy zresetowałem komputer, znów wszystko zadziałało poprawnie, po czym jednak, już po paru kolejnych paragonach, problem ponowił się. Przy próbach na innym stanowisku z Subiektem GT, sprawa wyglądała identycznie.

Bardzo proszę o pomoc, co zrobić, aby skanowanie na stałe zadziałało poprawnie.
Z góry dziękuję!

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1282
  • Reputacja +47/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Niepoprawne działanie skanera kodów w Subiekt GT
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2020, 21:25:05 »
Subiekt przy wbijaniu towaru na dokument odpytuje bazę o różne rzeczy zdaje się min. o średnią cenę zakupu. Na forum była już taka historia, że przy wbijaniu niektórych indeksów na dokumentach komuś program przywieszało na dobrą chwilę. Problem z tego co pamiętam leżał w dużej ilości aktywnych (niewyzerowanych) dostaw na takim produkcie.


Obstawiam, że raczej jest to problem wydajnościowy bazy danych lub serwera podobny do powyższego. Skanera raczej bym nie podejrzewał. Tylko wywal tego dodatkowego entera z suffixu.

Zwróć uwagę na te przywiechy - sprawdź czy to się dzieje za każdym razem na innym towarze czy może jednak problem dotyczy konkretnych towarów.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Niepoprawne działanie skanera kodów w Subiekt GT
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2020, 00:27:12 »
Z opisu problemu zrozumiałem, że nie dochodzi do wyszukania towaru i dodania go do dokumentu, a nie że jest problem z przejściem do nowego wiersza w celu wczytania kolejnego towaru, zwłaszcza, że jest wykorzystywany tryb automatyczny... Odpowiedziałem na forum Insertu - podejrzewam za szybkie przesyłanie danych z czytnika, zaproponowałem zmianę konfiguracji na RS'owy.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Niepoprawne działanie skanera kodów w Subiekt GT
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2020, 00:27:12 »