Autor Wątek: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45  (Przeczytany 7319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 20, 2016, 16:33:00 »
pir, dzięki za podpowiedź, jutro zainstaluję subiekta na innym komputerze i spróbuję tam zaktualizować bazę

Dziękuję Aldo i DariuszK, niestety wyłączenie antywirusa, innych programów i uruchomienie programu jako administrator nie pomaga . . . zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu
Jesteś pewien, że na tym samym? Nie były wgrywane żadne aktualizacje do Windowsa, antywirus też się nie aktualizował? Inne programy też nie?

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 20, 2016, 19:04:08 »
zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu
To nie świadczy dokładnie o niczym.
Każda konwersja wykonuje inne operacje i ten sam błąd może raz powodować problemy, innym razem nie.
Błąd nie musi być uszkodzeniem fizycznym bazy (które zostanie wykryte przez Man.Studio)
Baza może być poprawna z punktu widzenia serwera SQL, ale zawierać dane, których nie da się przetworzyć.

Powiedzmy że masz w systemie KP na 100 zł, przy którym zapisano że do rozliczeń wykorzystano już 200 zł, a pozostało jeszcze do wykorzystania 90 zł.
Dla serwera SQL są to 3 poprawnie zapisane liczby, ale z punktu widzenia programu to jest bzdura.

Nie ma gotowca, który pozwoli sprawdzić że wszystko jest na 100% OK.
Nie ma narzędzia, którego użycie zapewni że nieudana konwersja na 100% przejdzie.
Jakbym umiał takie narzędzia pisać to stać by mnie było na jacht tak długi że z rufy na dziób jeździłbym rowerem.

Teraz jasne?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline ad.luka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.45
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 21, 2016, 10:29:07 »
pir, Twoja podpowiedź okazała się pomocna, jeszcze raz bardzo dziękuję.
Zainstalowałem subiekta na innym komputerze i na nim aktualizacja poszła, czyli baza była bez błędów.
Doraźnie pomogło, ale nadal nie znam przyczyny, na obu komputerach ten sam, z aktualnymi poprawkami W10 i SQLE2016 czy antywirus . . .
Na komputerze, na którym pracuję na co dzień mam dodatkowo Office 2016 Pro z Outlookiem, który korzysta z SQL i był instalowany 2 tygodnie temu . . . może on zmienił coś w rejestrze, co ma wpływ na możliwość wykonania aktualizacji . . . jak kolejny update nie przejdzie, to poszukam na forach sqlowych, może w końcu znajdę przyczynę . . .

WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM :)

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 302
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 21, 2016, 10:38:20 »
Z ciekawości powiedz, czy zrobiłeś to choć przez Archiwizatora, czy na skróty?

Offline ad.luka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.45
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 05, 2017, 10:46:25 »
Problem powrócił przy aktualizacji do 1.47
Dzięki pomocy Pana Dariusza Nogi z Pomocy Technicznej Insert, który przysłał mi skonwertowaną u siebie bazę i bazę do testów mogłem pracować i testować podsyłane  sugestie.
W pierwszym dniu się nie udało, ale dziś już tak. Problem powodowało ustawienie Region, Format, które jakiś program zmienił na angielski. Wróciłem do polskiego i konwersja bazy poszła bez problemu.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17064
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2017, 18:23:42 »
zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu

Problem powodowało ustawienie Region, Format, które jakiś program zmienił na angielski. Wróciłem do polskiego i konwersja bazy poszła bez problemu.

Jak widać przyjąłeś błędne założenie, że środowisko się nie zmieniło... Jest to też przykład/potwierdzenie tego, o czym pisałem na samym początku - takie problemy można szybko zauważyć analizując problem w miejscu jego występowania, inne sposoby dużo bardziej czasochłonne i często nie dają efektów.

ps.
Dzięki za podzielenie się rozwiązaniem.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2017, 18:23:42 »