Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: ad.luka w Listopad 15, 2016, 11:01:57
-
Proszę o pomoc, po raz pierwszy od lat przy aktualizacji mam taki komunikat:
Aktualizacja z wersji: 1.4405 do wersji: 1.4501.01.3771 dnia: 2016-11-15 10:49:54
. . .
Aktualizacja parametrów historycznych...Nie powiodło się:
Błąd 0x80004005: Usługa dostarczania danych lub inna usługa zwróciły stan E_FAIL.
Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80004005: Nieokreślony błąd.
Przywrócenie podmiotu powiodło się.
-
Zobacz na ten wątek:
http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/problem-przy-aktualizacji-podmiotu/ (http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/problem-przy-aktualizacji-podmiotu/)
-
Dziękuję Artwi . . . mój błąd polegał na tym, że w 2012 roku samodzielnie zainstalowałem SQL Express 2012 z logowaniem tylko Windows . . . potwierdzam, że błąd był spowodowany tym, że nie było logowania sa bez hasła . . . ale zdaje się, że programiści nie są w stanie tego błędu wyeliminować :)
-
Najpierw baza do sprawdzenia.
DBCC CHECKDB
-
To jednak nie był problem z koniecznością logowania przez sa. Wtedy pomogło, zainstalowałem wszystko od nowa w najnowszych wersjach i aktualizacja poszła, ale dziś, miesiąc później przy aktualizacji z 1.45 na 1.46 znów to samo, mimo, że mam teraz logowanie przez sa . . . no i znowu szukanie przyczyny . . . z innych podobnych wątków widzę, że rozwiązania w 100% pewnego nikt do tej pory nie podał :(
-
To jednak nie był problem z koniecznością logowania przez sa. Wtedy pomogło, zainstalowałem wszystko od nowa w najnowszych wersjach i aktualizacja poszła, ale dziś, miesiąc później przy aktualizacji z 1.45 na 1.46 znów to samo, mimo, że mam teraz logowanie przez sa . . .
Pisałem o tym we wskazanym wyżej wątku, ale kto by mnie słuchał i dlaczego...
no i znowu szukanie przyczyny . . .
Jakie "znowu", co zostało zrobione za pierwszym razem, aby ją znaleźć ?
z innych podobnych wątków widzę, że rozwiązania w 100% pewnego nikt do tej pory nie podał :(
Bo najwyraźniej podobnie jak Ty nikt nie był zainteresowany jest znalezieniem tylko stosował obejścia, które zwykle działają jak widać - po jakimś czasie wracają - często w najgorszym monecie i z większą siłą.
ps.
W listopadzie bym pomógł, ale teraz nie mam czasu.
-
Może dlatego nikt nie podał że nie ma jednego 100% rozwiązania na wszelkie okazje.
-
Czy przez pomyłkę trafiłem na jakieś forum polityczne . . . dkozłowski, candy życzę Wam więcej uśmiechu i luzu, no i oczywiście FAJNYCH, RODZINNYCH ŚWIĄT :)
proszę o pomoc, może komuś udało się ten problem rozwiązać . . .
baza nie ma błędów (sprawdzana w MSSMS i programie serwisowym), działa bez problemu w wersji 1.45, do jakiej wróciłem
wszystko, co jest w innych podobnych watkach wypróbowałem poprzednio i teraz, włącznie z nawet takimi pomysłami jak zmiana domyślnego języka dla sa . . . testowałem po prostu wszystko, bez roztrząsania wyższości pomysłu experta A nad super expertem B :) bez urazy :)
no ale nic nie pomogło
w wolnych chwilach szukam sam dalej . . . a jeszcze info dla chcących pomóc - instalacja jednostanowiskowa, i wszystkie programy w najnowszych, na bieżąco aktualizowanych wersjach (windows 10, sql express 2016 . . . antywirus bitdefender is 2017 . . . z insert używam subiekt gt i sello
-
Niby korzystasz z SSMS i twierdzisz, że czytałeś inne wątki o podobnej tematyce, ale najwyraźniej ciągle nie rozumiesz oczywistych kwestii i/lub nie korzystasz z udzielonych porad, więc powtórzę raz jeszcze to co już pisałem na tym forum wielokrotnie...
Tego typu problemy należy diagnozować w środowisku w którym występują, przez forum nie jest to możliwe lub nie ma sensu... Jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy i/lub doświadczenia, aby to zrobić to możesz wysłać bazę danych do analizy do Insertu (wymagana jest usługa teleKonsultanta) lub skorzystać z usług dobrego serwisanta.
Nie przeinaczaj więc faktów i nie pisz, że ktoś nie chce Ci pomóc, gdy jest wręcz odwrotnie - to Ty nie chcesz z tej pomocy skorzystać.
-
Nie chce mi się wertować wątku od początku, zresztą przyczyn raczej w nim nie podano, a i objaw tylko w zasadzie jeden - więc podpowiem to co zwykle sam stosuję - uruchomienie instalatora jako administrator i wyłączenie na czas instalacji antywirusa.
Ew. pozamykanie niepotrzebnych przy instalacji programów, np. Skype czy Ie.
-
Czy czytając inne wątki zauważyłeś, że po pierwsze konieczne jest podanie większej ilości informacji, a nie tylko komunikatu błędu?
Sam sprawdziłbym jak zachowuje się aktualizacja w innym środowisku zainstalowanym z domyślnych instalek Insertu, bo masz coś średnie szczęście do samodzielnego jego opanowania.
Choć i tak podejrzewam, że jak w 99% dkozlowski ma rację.
-
Nie chce mi się wertować wątku od początku, zresztą przyczyn raczej w nim nie podano, a i objaw tylko w zasadzie jeden - więc podpowiem to co zwykle sam stosuję - uruchomienie instalatora jako administrator i wyłączenie na czas instalacji antywirusa.
Ew. pozamykanie niepotrzebnych przy instalacji programów, np. Skype czy Ie.
potwierdzam... godzinę się męczyłem z aktualizacją na jednym komputerze - aż w końcu mnie olśniło i uruchomiłem instalację jako administrator i wyłączyłem antywirusa i poszło od strzała wszystko.
Na innych stanowiskach uruchomiłem automatyczną aktualizację i poszło również bez problemu
-
Nie chce mi się wertować wątku od początku, zresztą przyczyn raczej w nim nie podano, a i objaw tylko w zasadzie jeden - więc podpowiem to co zwykle sam stosuję - uruchomienie instalatora jako administrator i wyłączenie na czas instalacji antywirusa.
Ew. pozamykanie niepotrzebnych przy instalacji programów, np. Skype czy Ie.
potwierdzam... godzinę się męczyłem z aktualizacją na jednym komputerze - aż w końcu mnie olśniło i uruchomiłem instalację jako administrator i wyłączyłem antywirusa i poszło od strzała wszystko.
Na innych stanowiskach uruchomiłem automatyczną aktualizację i poszło również bez problemu
A da się uruchomić aktualizację do pełnej wersji bez praw administratora, przecież setup instalacyjny to wymusza ? Co do antywirusa to potrafi czasami przysporzyć problemów, ale na etapie aktualizacji programu, a nie konwersji bazy danych ?
-
no da się :) klikam 2 razy i się uruchamia.
Ale gdy wyskoczyły mi błędy skorzystałem z opcji "uruchom jako administrator"
-
pir, dzięki za podpowiedź, jutro zainstaluję subiekta na innym komputerze i spróbuję tam zaktualizować bazę
Dziękuję Aldo i DariuszK, niestety wyłączenie antywirusa, innych programów i uruchomienie programu jako administrator nie pomaga . . . zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu
-
pir, dzięki za podpowiedź, jutro zainstaluję subiekta na innym komputerze i spróbuję tam zaktualizować bazę
Dziękuję Aldo i DariuszK, niestety wyłączenie antywirusa, innych programów i uruchomienie programu jako administrator nie pomaga . . . zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu
Jesteś pewien, że na tym samym? Nie były wgrywane żadne aktualizacje do Windowsa, antywirus też się nie aktualizował? Inne programy też nie?
-
zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu
To nie świadczy dokładnie o niczym.
Każda konwersja wykonuje inne operacje i ten sam błąd może raz powodować problemy, innym razem nie.
Błąd nie musi być uszkodzeniem fizycznym bazy (które zostanie wykryte przez Man.Studio)
Baza może być poprawna z punktu widzenia serwera SQL, ale zawierać dane, których nie da się przetworzyć.
Powiedzmy że masz w systemie KP na 100 zł, przy którym zapisano że do rozliczeń wykorzystano już 200 zł, a pozostało jeszcze do wykorzystania 90 zł.
Dla serwera SQL są to 3 poprawnie zapisane liczby, ale z punktu widzenia programu to jest bzdura.
Nie ma gotowca, który pozwoli sprawdzić że wszystko jest na 100% OK.
Nie ma narzędzia, którego użycie zapewni że nieudana konwersja na 100% przejdzie.
Jakbym umiał takie narzędzia pisać to stać by mnie było na jacht tak długi że z rufy na dziób jeździłbym rowerem.
Teraz jasne?
-
pir, Twoja podpowiedź okazała się pomocna, jeszcze raz bardzo dziękuję.
Zainstalowałem subiekta na innym komputerze i na nim aktualizacja poszła, czyli baza była bez błędów.
Doraźnie pomogło, ale nadal nie znam przyczyny, na obu komputerach ten sam, z aktualnymi poprawkami W10 i SQLE2016 czy antywirus . . .
Na komputerze, na którym pracuję na co dzień mam dodatkowo Office 2016 Pro z Outlookiem, który korzysta z SQL i był instalowany 2 tygodnie temu . . . może on zmienił coś w rejestrze, co ma wpływ na możliwość wykonania aktualizacji . . . jak kolejny update nie przejdzie, to poszukam na forach sqlowych, może w końcu znajdę przyczynę . . .
WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM :)
-
Z ciekawości powiedz, czy zrobiłeś to choć przez Archiwizatora, czy na skróty?
-
Problem powrócił przy aktualizacji do 1.47
Dzięki pomocy Pana Dariusza Nogi z Pomocy Technicznej Insert, który przysłał mi skonwertowaną u siebie bazę i bazę do testów mogłem pracować i testować podsyłane sugestie.
W pierwszym dniu się nie udało, ale dziś już tak. Problem powodowało ustawienie Region, Format, które jakiś program zmienił na angielski. Wróciłem do polskiego i konwersja bazy poszła bez problemu.
-
zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu
Problem powodowało ustawienie Region, Format, które jakiś program zmienił na angielski. Wróciłem do polskiego i konwersja bazy poszła bez problemu.
Jak widać przyjąłeś błędne założenie, że środowisko się nie zmieniło... Jest to też przykład/potwierdzenie tego, o czym pisałem na samym początku - takie problemy można szybko zauważyć analizując problem w miejscu jego występowania, inne sposoby dużo bardziej czasochłonne i często nie dają efektów.
ps.
Dzięki za podzielenie się rozwiązaniem.