Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: ad.luka w Listopad 15, 2016, 11:01:57

Tytuł: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: ad.luka w Listopad 15, 2016, 11:01:57
Proszę o pomoc, po raz pierwszy od lat przy aktualizacji mam taki komunikat:
Aktualizacja z wersji: 1.4405 do wersji: 1.4501.01.3771 dnia: 2016-11-15 10:49:54
. . .
Aktualizacja parametrów historycznych...Nie powiodło się:
Błąd 0x80004005: Usługa dostarczania danych lub inna usługa zwróciły stan E_FAIL.
Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80004005: Nieokreślony błąd.
Przywrócenie podmiotu powiodło się.
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: Artwi w Listopad 15, 2016, 14:30:44
Zobacz na ten wątek:
http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/problem-przy-aktualizacji-podmiotu/ (http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/problem-przy-aktualizacji-podmiotu/)
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: ad.luka w Listopad 18, 2016, 12:16:10
Dziękuję Artwi . . . mój błąd polegał na tym, że w 2012 roku samodzielnie zainstalowałem SQL Express 2012 z logowaniem tylko Windows . . . potwierdzam, że błąd był spowodowany tym, że nie było logowania sa bez hasła . . . ale zdaje się, że programiści nie są w stanie tego błędu wyeliminować :)
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Listopad 18, 2016, 13:06:00
Najpierw baza do sprawdzenia.

DBCC CHECKDB
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: ad.luka w Grudzień 20, 2016, 09:40:26
To jednak nie był problem z koniecznością logowania przez sa. Wtedy pomogło, zainstalowałem wszystko od nowa w najnowszych wersjach i aktualizacja poszła, ale dziś, miesiąc później przy aktualizacji z 1.45 na 1.46 znów to samo, mimo, że mam teraz logowanie przez sa . . . no i znowu szukanie przyczyny . . . z innych podobnych wątków widzę, że rozwiązania w 100% pewnego nikt do tej pory nie podał :(
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 20, 2016, 09:56:31
To jednak nie był problem z koniecznością logowania przez sa. Wtedy pomogło, zainstalowałem wszystko od nowa w najnowszych wersjach i aktualizacja poszła, ale dziś, miesiąc później przy aktualizacji z 1.45 na 1.46 znów to samo, mimo, że mam teraz logowanie przez sa . . .

Pisałem o tym we wskazanym wyżej wątku, ale kto by mnie słuchał i dlaczego...

no i znowu szukanie przyczyny . . .

Jakie "znowu", co zostało zrobione za pierwszym razem, aby ją znaleźć ?

z innych podobnych wątków widzę, że rozwiązania w 100% pewnego nikt do tej pory nie podał :(

Bo najwyraźniej podobnie jak Ty nikt nie był zainteresowany jest znalezieniem tylko stosował obejścia, które zwykle działają jak widać - po jakimś czasie wracają - często w najgorszym monecie i z większą siłą.

ps.
W listopadzie bym pomógł, ale teraz nie mam czasu.
Tytuł: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: candy w Grudzień 20, 2016, 10:51:47
Może dlatego nikt nie podał że nie ma jednego 100% rozwiązania na wszelkie okazje.
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: ad.luka w Grudzień 20, 2016, 12:05:40
Czy przez pomyłkę trafiłem na jakieś forum polityczne . . . dkozłowski, candy życzę Wam więcej uśmiechu i luzu, no i oczywiście FAJNYCH, RODZINNYCH ŚWIĄT :)

proszę o pomoc, może komuś udało się ten problem rozwiązać . . .
baza nie ma błędów (sprawdzana w MSSMS i programie serwisowym), działa bez problemu w wersji 1.45, do jakiej wróciłem
wszystko, co jest w innych podobnych watkach wypróbowałem poprzednio i teraz, włącznie z nawet takimi pomysłami jak zmiana domyślnego języka dla sa . . . testowałem po prostu wszystko, bez roztrząsania wyższości pomysłu experta A nad super expertem B :) bez urazy :)
no ale nic nie pomogło
w wolnych chwilach szukam sam dalej . . . a jeszcze info dla chcących pomóc - instalacja jednostanowiskowa, i wszystkie programy w najnowszych, na bieżąco aktualizowanych wersjach (windows 10, sql express 2016 . . . antywirus bitdefender is 2017 . . . z insert używam subiekt gt i sello
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 20, 2016, 12:58:49
Niby korzystasz z SSMS i twierdzisz, że czytałeś inne wątki o podobnej tematyce, ale najwyraźniej ciągle nie rozumiesz oczywistych kwestii i/lub nie korzystasz z udzielonych porad, więc powtórzę raz jeszcze to co już pisałem na tym forum wielokrotnie...

Tego typu problemy należy diagnozować w środowisku w którym występują, przez forum nie jest to możliwe lub nie ma sensu... Jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy i/lub doświadczenia, aby to zrobić to możesz wysłać bazę danych do analizy do Insertu (wymagana jest usługa teleKonsultanta) lub skorzystać z usług dobrego serwisanta.

Nie przeinaczaj więc faktów i nie pisz, że ktoś nie chce Ci pomóc, gdy jest wręcz odwrotnie - to Ty nie chcesz z tej pomocy skorzystać.
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Grudzień 20, 2016, 13:03:17
Nie chce mi się wertować wątku od początku, zresztą przyczyn raczej w nim nie podano, a i objaw tylko w zasadzie jeden - więc podpowiem to co zwykle sam stosuję - uruchomienie instalatora jako administrator i wyłączenie na czas instalacji antywirusa.
Ew. pozamykanie  niepotrzebnych przy instalacji programów, np. Skype czy Ie.
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: pir w Grudzień 20, 2016, 13:41:48
Czy czytając inne wątki zauważyłeś, że po pierwsze konieczne jest podanie większej ilości informacji, a nie tylko komunikatu błędu?
Sam sprawdziłbym jak zachowuje się aktualizacja w innym środowisku zainstalowanym z domyślnych instalek Insertu, bo masz coś średnie szczęście do samodzielnego jego opanowania.
Choć i tak podejrzewam, że jak w 99% dkozlowski ma rację.
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: DariuszK w Grudzień 20, 2016, 15:18:57
Nie chce mi się wertować wątku od początku, zresztą przyczyn raczej w nim nie podano, a i objaw tylko w zasadzie jeden - więc podpowiem to co zwykle sam stosuję - uruchomienie instalatora jako administrator i wyłączenie na czas instalacji antywirusa.
Ew. pozamykanie  niepotrzebnych przy instalacji programów, np. Skype czy Ie.

potwierdzam... godzinę się męczyłem z aktualizacją na jednym komputerze - aż w końcu mnie olśniło i uruchomiłem instalację jako administrator i wyłączyłem antywirusa i poszło od strzała wszystko.
Na innych stanowiskach uruchomiłem automatyczną aktualizację i poszło również bez problemu
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 20, 2016, 15:28:55
Nie chce mi się wertować wątku od początku, zresztą przyczyn raczej w nim nie podano, a i objaw tylko w zasadzie jeden - więc podpowiem to co zwykle sam stosuję - uruchomienie instalatora jako administrator i wyłączenie na czas instalacji antywirusa.
Ew. pozamykanie  niepotrzebnych przy instalacji programów, np. Skype czy Ie.

potwierdzam... godzinę się męczyłem z aktualizacją na jednym komputerze - aż w końcu mnie olśniło i uruchomiłem instalację jako administrator i wyłączyłem antywirusa i poszło od strzała wszystko.
Na innych stanowiskach uruchomiłem automatyczną aktualizację i poszło również bez problemu

A da się uruchomić aktualizację do pełnej wersji bez praw administratora, przecież setup instalacyjny to wymusza ? Co do antywirusa to potrafi czasami przysporzyć problemów, ale na etapie aktualizacji programu, a nie konwersji bazy danych ?
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: DariuszK w Grudzień 20, 2016, 15:39:33
no da się :) klikam 2 razy i się uruchamia.
Ale gdy wyskoczyły mi błędy skorzystałem z opcji "uruchom jako administrator"
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: ad.luka w Grudzień 20, 2016, 16:15:05
pir, dzięki za podpowiedź, jutro zainstaluję subiekta na innym komputerze i spróbuję tam zaktualizować bazę

Dziękuję Aldo i DariuszK, niestety wyłączenie antywirusa, innych programów i uruchomienie programu jako administrator nie pomaga . . . zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Grudzień 20, 2016, 16:33:00
pir, dzięki za podpowiedź, jutro zainstaluję subiekta na innym komputerze i spróbuję tam zaktualizować bazę

Dziękuję Aldo i DariuszK, niestety wyłączenie antywirusa, innych programów i uruchomienie programu jako administrator nie pomaga . . . zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu
Jesteś pewien, że na tym samym? Nie były wgrywane żadne aktualizacje do Windowsa, antywirus też się nie aktualizował? Inne programy też nie?
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: candy w Grudzień 20, 2016, 19:04:08
zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu
To nie świadczy dokładnie o niczym.
Każda konwersja wykonuje inne operacje i ten sam błąd może raz powodować problemy, innym razem nie.
Błąd nie musi być uszkodzeniem fizycznym bazy (które zostanie wykryte przez Man.Studio)
Baza może być poprawna z punktu widzenia serwera SQL, ale zawierać dane, których nie da się przetworzyć.

Powiedzmy że masz w systemie KP na 100 zł, przy którym zapisano że do rozliczeń wykorzystano już 200 zł, a pozostało jeszcze do wykorzystania 90 zł.
Dla serwera SQL są to 3 poprawnie zapisane liczby, ale z punktu widzenia programu to jest bzdura.

Nie ma gotowca, który pozwoli sprawdzić że wszystko jest na 100% OK.
Nie ma narzędzia, którego użycie zapewni że nieudana konwersja na 100% przejdzie.
Jakbym umiał takie narzędzia pisać to stać by mnie było na jacht tak długi że z rufy na dziób jeździłbym rowerem.

Teraz jasne?
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: ad.luka w Grudzień 21, 2016, 10:29:07
pir, Twoja podpowiedź okazała się pomocna, jeszcze raz bardzo dziękuję.
Zainstalowałem subiekta na innym komputerze i na nim aktualizacja poszła, czyli baza była bez błędów.
Doraźnie pomogło, ale nadal nie znam przyczyny, na obu komputerach ten sam, z aktualnymi poprawkami W10 i SQLE2016 czy antywirus . . .
Na komputerze, na którym pracuję na co dzień mam dodatkowo Office 2016 Pro z Outlookiem, który korzysta z SQL i był instalowany 2 tygodnie temu . . . może on zmienił coś w rejestrze, co ma wpływ na możliwość wykonania aktualizacji . . . jak kolejny update nie przejdzie, to poszukam na forach sqlowych, może w końcu znajdę przyczynę . . .

WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM :)
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: pir w Grudzień 21, 2016, 10:38:20
Z ciekawości powiedz, czy zrobiłeś to choć przez Archiwizatora, czy na skróty?
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: ad.luka w Kwiecień 05, 2017, 10:46:25
Problem powrócił przy aktualizacji do 1.47
Dzięki pomocy Pana Dariusza Nogi z Pomocy Technicznej Insert, który przysłał mi skonwertowaną u siebie bazę i bazę do testów mogłem pracować i testować podsyłane  sugestie.
W pierwszym dniu się nie udało, ale dziś już tak. Problem powodowało ustawienie Region, Format, które jakiś program zmienił na angielski. Wróciłem do polskiego i konwersja bazy poszła bez problemu.
Tytuł: Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Kwiecień 05, 2017, 18:23:42
zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu

Problem powodowało ustawienie Region, Format, które jakiś program zmienił na angielski. Wróciłem do polskiego i konwersja bazy poszła bez problemu.

Jak widać przyjąłeś błędne założenie, że środowisko się nie zmieniło... Jest to też przykład/potwierdzenie tego, o czym pisałem na samym początku - takie problemy można szybko zauważyć analizując problem w miejscu jego występowania, inne sposoby dużo bardziej czasochłonne i często nie dają efektów.

ps.
Dzięki za podzielenie się rozwiązaniem.