Autor Wątek: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu  (Przeczytany 3285 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline baldman

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT 1.25, GT 1.35
Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« dnia: Kwiecień 06, 2017, 13:52:50 »
Odziedziczyłem po kimś kto w kiepski sposób rozstał się z firmą (czyli nie uzyskam żadnej informacji ani haseł) serwisowanie sprzętu jak i oprogramowania.
Problem jest natury takiej. W firmie działa serwer z baza danych oraz dwa stanowiska z subiektem.

Na serwerze były próby jeszcze uruchomienia gratyfikanta ale zostały tylko pozostałości - dlatego na serwerze działaja dwie bazy danych.

Do tej pory dwa komputery klienckie działały łącząc się z serwerem wersją programu 1.25. Przy logowaniu nie było wymagane żadne hasło oprócz wyboru firmy i użytkownika.
Musiałem jedną stację przeinstalować zainstalowałem subiekta i jest problem standardowy użytkownik: sa nie działa, autentykacja nie działa.

Mam pełny dostęp do serwera instancja nie jest domyślna czyli np. SRV\InsertGT tylko SRV\XXX.
Jeżeli w drugim działającym komputerze uruchomię program z CTRL to również się nie połączę. Na serwerze pracują dwie bazy czyli np. XXX i XXX_123 czyli ta domyslna instancja oraz ta XXX_123.
Domyślna jest pusta. Program archiwizator widzi obydwie jak korzystam z opcji przełącz serwer SQL.
W tej chwili działa serwer mam pełny dostęp oraz hasło bazy danych. Jakie mam opcje żeby uruchomić to stację kliencką??
Żeby było trudniej to instancja INSERTGT jest w wersji 1.35 a dotychczasowe rozwiązanie 1.25

Najlepiej by było w jakiś sposób dotrzeć do tej autentykacji, ewentualnie nowy użytkownik bazy - co probowałem ale jakoś mi nie wychodzi to poprzez management studio. Nie mogę też zbyt dużej przerwy zrobić w działaniu bo to firma.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2017, 14:12:25 »
Odziedziczyłem po kimś kto w kiepski sposób rozstał się z firmą (czyli nie uzyskam żadnej informacji ani haseł) serwisowanie sprzętu jak i oprogramowania.
Problem jest natury takiej. W firmie działa serwer z baza danych oraz dwa stanowiska z subiektem.
Bez obrazy, ale ważniejszy problem jest taki, że nie wiesz co robisz

Do tej pory dwa komputery klienckie działały łącząc się z serwerem wersją programu 1.25. Przy logowaniu nie było wymagane żadne hasło oprócz wyboru firmy i użytkownika.
Wymagane było, tylko zapisane w pliku konfiguracyjnym.

Do tej pory dwa komputery klienckie działały łącząc się z serwerem wersją Mam pełny dostęp do serwera instancja nie jest domyślna czyli np. SRV\InsertGT tylko SRV\XXX.
Jeżeli w drugim działającym komputerze uruchomię program z CTRL to również się nie połączę. Na serwerze pracują dwie bazy czyli np. XXX i XXX_123 czyli ta domyslna instancja oraz ta XXX_123.
Dwie bazy, czy dwie instancje to zupełnie co innego.

W tej chwili działa serwer mam pełny dostęp oraz hasło bazy danych. Jakie mam opcje żeby uruchomić to stację kliencką??
Co to jest hasło bazy danych? W GT nie ma czegoś takiego.
Jest hasło użytkownika SQL i hasło użytkownika GT. Baza nie ma hasła.

Żeby było trudniej to instancja INSERTGT jest w wersji 1.35 a dotychczasowe rozwiązanie 1.25
Możesz napisać prostymi słowami, bez używania zbyt fachowej terminologii, co jest w wersji 1.35 a co w wersji 1.25?
Czym w tym zdaniu jest instancja a czym dotychczasowe rozwiązanie?

Najlepiej by było w jakiś sposób dotrzeć do tej autentykacji, ewentualnie nowy użytkownik bazy - co probowałem ale jakoś mi nie wychodzi to poprzez management studio. Nie mogę też zbyt dużej przerwy zrobić w działaniu bo to firma.
Sugerowałbym byś nie kombinował z Management Studio, bo to narzędzie tak mocne że niebezpieczne.

Przeczytaj w helpie punkt "Parametry uruchomieniowe". To na początek.
Pliki konfiguracyjne można przekopiować z jednej stacji na drugą.
Zanim jednak to zrobisz uzgodnij problem wersji/instancji/dotychczasowych rozwiązań bo mam wrażenie że lada moment strzelisz sobie w kolano.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline baldman

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT 1.25, GT 1.35
Odp: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2017, 15:02:49 »
1. Przepraszam za mało fachowe słownictwo i dobór nazw. Ale niestety nie mam żadnych informacji co jak było i działało.
2. Jedna stacja działa nadal poprawnie mogę z niej skopiować pliki konfiguracyjne, tyle że tam pracuje inny użytkownik o ile to ma znaczenie. Ewentualnie proszę o info jakie to pliki.
3. Na serwerze w managament studio widać jedną bazę. Program serwisowy Insert może przłączać się pomiędzy serwerami SQL i ma różne ścieżki do pliku z danymi. To nie wiem jak to nazwać fachowo. Rozumiem że ma dwie instancje SRV\XXX i SRV\XXX123 i pomiędzy takimi mogę się przełączać w programie serwisowym insert.
4. Poprzez pomoc Insert odzyskiwałem hasło które było w subiekcie - więc nie wiem jaki to rodzaj hasła.
5. Z tymi wersjami to cięzko mi to napisać. Program kliencki działający podczas połaczenia pokazuje wersja 1.25 i taka też wersja programu jest zainstalowana na kliencie. Kiedy włacze subiekta na serwerze uruchamia się wersja 1.35 i chce konwersji bazy. Tyle że Subiekt na serwerze nie jest potrzebny do niczego - tak to sobie ktoś wymyslił wiec działa tylko jako baza. Druga instancja (ta co na niej mi nie zależy) jak się do niej chce zalogować wymaga wersji 1.35 programu insert. Dwa klienty pracowały na wersji 1.25 inserta i w tej wersji jest instancja na serwerze. Druga instancja jest w wersji 1.35 o ile to fizycznie mozliwe bo nie wiem jak to ująć.
6. Byłem w tych parametrach uruchomieniowych ale tam z tego co kojarzę nie było nic wypełnione a bałem się zmieniać danych. Mogę powklejać screeny to może łatwiej będzie mnie zrozumieć. To jutro jestem w stanie to zrobić.
6.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2017, 16:03:04 »
Ja to odczytałem tak:
Na serwerze są rzeczywiście dwie instancje, tyle że baza w jednej jest w wersji 1.35 a w drugiej w wersji 1.25.
Na końcówce jest wersja 1.25 i pracuje, więc ta instancja w wersji 1.25 jest tą roboczą Subiekta.
Ta druga w wersji 1.35, to prawdopodobnie pozostałość po Gratyfikancie.

W związku z tym zajął bym się tą z Subiektem, a drugą odinstalował (lub wyłączył), zeby nie bruździła.
Pliki startowe do Subiekta GT można skopiować z jednego komputera na drugi. Ewqentualnie po skopiowaniu Programem serwisowym ustawić prawidłowe logowanie użytkownika (jeśli to potrzebne).

I oczywiście podniósł wersję do aktualnej, co można zrobić bez aktywnego abonamentu.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2017, 16:46:14 »
Ja też podobnie, ale nie dałbym sobie za poprawność tego domysłu obciąć nie tylko ręki, ale nawet włosów  ;)
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2017, 17:01:03 »
Ja też podobnie, ale nie dałbym sobie za poprawność tego domysłu obciąć nie tylko ręki, ale nawet włosów  ;)
Na szczęście przez forum to nie grozi. :)

Offline baldman

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT 1.25, GT 1.35
Odp: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2017, 08:51:27 »
Dziękuję sposób z podmianą pliku XML zadziałał.
Teraz pozostaje podniesienie wersji.
Mam instancje SRV\INSERTGT z plikiem mzk.mdf to jest w wersji 1.35 i na tym mi nie zależy. W jaki sposób to usunąć??
Druga instancja SRV\MZK z plikiem mzk_bilety.mdf to jest w wersji 1.25 i to jest dla mnie ważne.
Kiedy wchodzę w programie serwisowym Parametry logowania to wszystkie pola są puste - pewnie tak ma być ale w tym miejscu mogę określić nowe??
Czyli wypełniam pola SQL server użytkownik i hasło i później na klientach już korzystam z tych danych??
Pod spodem jest podmiot to tam nie wiem czy cokolwiek ruszać??

Jeszcze na klientach mam stan abonamentu nie znany. Jak to można poprawić.
Czy samo wykonywanie kopii bazy poprzez program serwisowy wystarcza czy najlepsze kopie to te z SQL Managament Studio. Próbowałem ze skryptami ale niestety mi nie wyszło - bo to wersja Express.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 07, 2017, 13:13:40 »
Dziękuję sposób z podmianą pliku XML zadziałał.
Uff... coś zadziałało.

Teraz pozostaje podniesienie wersji.
Mam instancje SRV\INSERTGT z plikiem mzk.mdf to jest w wersji 1.35 i na tym mi nie zależy. W jaki sposób to usunąć??
Program serwisowy i usuń podmiot, choć sugerowałbym żebyś się z tym wstrzymał bo to nie szkodzi, a jak się pomylisz i usuniesz ten potrzebny to zaboli.

Kiedy wchodzę w programie serwisowym Parametry logowania to wszystkie pola są puste - pewnie tak ma być ale w tym miejscu mogę określić nowe??
Zajrzałeś do helpa? Pierwsze zdanie wskazanego przeze mnie tematu: "Funkcja Parametry uruchomieniowe służy do zmiany parametrów startowych systemu w plikach konfiguracyjnych (*.xml)".
To jak myślisz - możesz tam podać nowe czy nie?  ;)

Czyli wypełniam pola SQL server użytkownik i hasło i później na klientach już korzystam z tych danych??
Pod spodem jest podmiot to tam nie wiem czy cokolwiek ruszać??
Jakim cudem te dane miałyby się znaleźć na klientach?
Przecież nie mogą być zapisane w bazie danych, bo informują jak się do tej bazy dostać, b miałbyś klucz do sejfu zamknięty w sejfie.
Na każdym stanowisku trzeba to zrobić niezależnie, ale jeśli dana stacja działa to nie ma potrzeby nic robić

Jeszcze na klientach mam stan abonamentu nie znany. Jak to można poprawić.
Pomoc -> Aktualizacje biznesowe -> InsMail bądź na bieżąco -> Tak, chcę

Czy samo wykonywanie kopii bazy poprzez program serwisowy wystarcza czy najlepsze kopie to te z SQL Managament Studio. Próbowałem ze skryptami ale niestety mi nie wyszło - bo to wersja Express.
Nie tędy droga. Kopia z programu serwisowego to kopia bazy danych na tym samym dysku, na tym samym serwerze. Lepiej niż nic, ale niewiele.
Do tego jest Archiwizator - dlaczego go nie używasz, tylko próbujesz jakiś dróg na skróty?

Na razie trzymaj się z daleka od Management Studio i skryptów, bo zrobisz klientowi krzywdę. Jak jeszcze raz napiszesz że próbujesz nimi grzebać to nie licz więcej na jakąkolwiek odpowiedź z mojej strony.

A, i jak się uda to przyślij dane klienta, wyślę mu fakturę za konsultację  ;D
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline baldman

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT 1.25, GT 1.35
Odp: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 10, 2017, 07:19:48 »
Dziękuję za informację.
Nie miałem styczności z Subiektem wcześniej dlateog tak wypytują to jest.
W firmie mam styczność z innym programem bazodanowym który nie ma własnego archiwizatora dlatego kopie robi się albo poprzez agenta albo skrypty.
Wykonana kopię archiwizatorem wysyłam cobianem na inny komputer jeszcze.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 10, 2017, 10:23:51 »
Dziękuję za informację.
Nie miałem styczności z Subiektem wcześniej dlateog tak wypytują to jest.
W firmie mam styczność z innym programem bazodanowym który nie ma własnego archiwizatora dlatego kopie robi się albo poprzez agenta albo skrypty.
Wykonana kopię archiwizatorem wysyłam cobianem na inny komputer jeszcze.
W Archiwizatorze można ustawić domyślną ścieżkę lokalizacji archiwum, moze być w dowolnym miejscu, byle Archiwizator miał do niej dostęp. Moze to być inny dysk, inny napęd w innym komputerze, chmura zewnętrzna lub lokalna. Nie potrzeba dodatkowych narzędzi.
Zasadniczo archiwizator powinien być uruchamiany na komputerze, na którym jest sql z bazą. Zalecana jest zmiana domyslnej ścieżki roboczej na np. c:\Temp zamiast folderu prywatnego podpowiadanego domyślnie.
Można też ustawić archiwizację automatyczną w Harmonogramie zadań - z opcji Archiwizatora.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Nietypowy problem z wersjami programów brak dostępu
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 10, 2017, 10:23:51 »