Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Sebeko w Lipiec 09, 2019, 14:41:36
-
Witajcie,
Wczoraj na jednej z drukarek fiskalnych wyrzuciło nam błąd fiskalizacji 2017 "Stawka ma inną wartość od zaprogramowanej w urządzeniu". Błąd jest na produkcie z 5% stawką VAT. Sprawdziłem wszystkie ustawienia, nie mam pojęcia gdzie jeszcze szukać rozwiązania. Spróbowałem zmienić nazwę produktu (a także symbole, kody), dodać go na nowo, próbowałem też innych produktów - wszystkie produkty na 5% nie przechodzą przez kasę. Wydruk kontrolny z bazy towarowej - stawka PTU: 5%. Wydruki z 23% i 8% działają bez problemu.
Problem pojawił się kilka dni po zmianie kolejności stawek VAT wg nowych przepisów. Podejrzewam, że zmiana wartości w stawce C z 0% na 5% jest tu kluczem, ale pomysłu na rozwiązanie nie mam. Jakieś pomysły?
Subiekt: 1.54 HF3
Kasa: Elzab Mera+
Stawki w kasie (stare -> nowe):
A 23 -> 23%
B 8 -> 8%
C 0 -> 5%
D 5 -> 0%
E rez. -> zw
F rez. -> rez.
G zw -> rez.
Sprawdzone w Stampie, sprawdzone na wydrukach.
Stawki w kasiarzu:
A 23%
B 8%
C 5%
D 0%
E zw
F rez.
G rez.
-
A w kasiarzu na pewno są ustawione stawki w odpowiedniej drukarce?
-
Tak. Akurat to oddział, mamy tam tylko jedną drukarkę.
-
Mam dokładnie ten sam problem. Wszystko teoretycznie sprawdzone, ale paragon się nie drukuje. Jeśli produkt ma VAT 23%, to działa. Ale jak ma 5%, to już nie działa.
Ktoś wie jak sobie z tym poradzić?
-
wezwac serwisanta
-
wezwac serwisanta
To serwisant przestawiał stawki na drukarce. Wydruk po tej czynności jest prawidłowy. Problem w tym, że drukarka jest w innym mieście niż serwis i logistycznie jest to dość uciążliwe.
-
Mieliśmy to samo rozwiązanie jest proste, usunąć drukarkę fiskalną z kasiarza i zainstalować jeszcze raz.
U nas pomogło.
-
Pomogło dodanie tej samej drukarki w Kasiarzu i ustawienie jej w Subiekcie (okno Sprzedaż detaliczna -> wybrać z górnego menu Operacje -> Parametry i Słowniki -> Parametry Paragonów -> Fiskalne -> wybrać dodaną drukarkę). Nie trzeba usuwać starej.
-
Witajcie
W Kasiarzu odnajdujemy drukarke na liście, druga zakładka "Połaczenie" klikamy "Sprawdź połączenie"
Problem wystepuje z drukarka jak i kasą fiskalną.
Ale ta prosta czynność pomaga.
Pomógł ten miły Pan z Insert :)
Sam na poczatku usuwałem i wstawiałem nową.
-
Dzięki wszystkim za pomoc. Faktycznie samo "sprawdzenie połączenia" przywróciło możliwość fiskalizacji 5% produktów ;-)
Poleciały dla Was plusiki.
-
Dzień dobry mam podobny problem zrobiłem test połączenia i dalej nie drukuje mi paragonów zawierających stawkę vat 5%
-
Dzień dobry mam podobny problem zrobiłem test połączenia i dalej nie drukuje mi paragonów zawierających stawkę vat 5%
Czyli nie jest tak jak piszesz - to nie jest ten sam problem tylko kolejny (konsekwencje niepoprawnej zmiany konfiguracji) - jak opisano w tym wątku i nie tylko - po zablokowaniu towaru trzeba zmienić jego nazwę, sprawdź czy pomoże...
-
"Czyli nie jest tak jak piszesz - to nie jest ten sam problem tylko kolejny (konsekwencje niepoprawnej zmiany konfiguracji) - jak opisano w tym wątku i nie tylko - po zablokowaniu towaru trzeba zmienić jego nazwę, sprawdź czy pomoże..."
Zmiana nazwy nie pomogła, zadzwonie do serwisu, niech przyjedzie jakiś serwisant. Pozdrawiam
-
Nie napisałeś jak została zmieniona matryca stawek VAT, nie napisałeś jaki błąd się pojawia, nie napisałeś jak została zmieniona nazwa towaru, nie napisałeś jakiego serwisanta będziesz szukał (od urządzeń fiskalnych czy programów Insertu), nie wiem czego oczekujesz...
-
Nie napisałeś jak (...), nie napisałeś jak została zmieniona nazwa towaru, (...)
A przede wszystkim nie napisał która nazwa została zmieniona.
-
Nazwa towaru który ma stawkę 5% zmieniłem. Wartości w kasie są zmienione i w programie również przez serwis zajmujący się dystrybucją kas i programów fiskalnych. I cały czas nie drukuje mi paragonów zawierających stawkę Vat 5%.
-
My piszemy:
Nie napisałeś jak (...), nie napisałeś jak została zmieniona nazwa towaru, (...)
A przede wszystkim nie napisał która nazwa została zmieniona.
A Ty odpowiadasz:
Nazwa towaru który ma stawkę 5% zmieniłem.
No i jaki sens ma taka rozmowa?
Masz zmienić tę nazwę, która jest zaznaczona na niebiesko
-
Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
-
Błąśd identyczny jak w pierwszym poście, zmiana nazwy jednej i drugiej, sprawdzenie połaczenia, stawki VATu zmieniane przez serwisanta - błąd przy 5% VAT na produkcie w paragonie powoduje brak jego druku, fiskalizacja się robi.
Co proponujecie?
-
Proponuję znaleźć serwisanta, który jednocześnie zna się (słowo klucz to "zna się" na tym co robi) na programach Insertu i urządzeniach fiskalnych, jeśli chodzi o konfigurację drukarki i schodek podatkowy to wszystko zostało opisane w wątku.
-
Proponuję znaleźć serwisanta, który jednocześnie zna się (słowo klucz to "zna się" na tym co robi) na programach Insertu i urządzeniach fiskalnych, jeśli chodzi o konfigurację drukarki i schodek podatkowy to wszystko zostało opisane w wątku.
Poszło bez serwisanta znawcy tematu
-
Należało w takim razie opisać rozwiązanie problemu... Jesteś na forum od 2016 roku, wielokrotnie prosiłeś o pomoc i otrzymywałeś ją od serwisantów (sam nie pomogłeś nikomu włącznie z tym wątkiem), teraz też opierałeś się na informacjach o możliwych przyczynach problemu od serwisantów i nagle uznałeś, że niby poradziłeś sobie sam, "bez serwisanta", fascynująca logika/nieświadomość :o